Äppelbett/D-ringat rullbett

F

foxtrot

Får man använda dessa bett på dressyrtävling? har nämligen kommit fram till att min häst trivs väldrigt bra med dessa bett .
 
Sv: Äppelbett/D-ringat rullbett

break_a_leg skrev:
Om du införskaffar ett TR så ser du vilka bett som är godkända!

Jag har inget TR och jag vet mkt väl att d står där men nu är det så att jag måste veta det fort .
 
Sv: Äppelbett/D-ringat rullbett

Du har formulerat frågan väldigt luddigt, menar du antigen äppelbett eller rullbett? Rullbett är Inte tillåtet (inte d-ringar heller tror jag). Du får ha delad syntetbett om det har hård kärna, dvs ej är böjbart. Vilket dom brukar vara, så jag tror inte du får använda någon av dom betten.
 

Liknande trådar

Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: sweep
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
977
Senast: tuaphua
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 032
Senast: Fazeem
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp