Våra får ganska många äpplen just nu :d, hellre till hästarna än kasta fallfrukten.(dom dåliga kastas :smirk:)
Ska försöka vara duktig och plocka mycket äpplen och lagra till vintern. Tips? Har en stor jordkällare men vad ska jag förvara dom i?

Gnorp-äppelgumman ;)
 
Om du knatar tilld in IC-handlare och ber att få sådana där skivor med nedsänkningar i som äpplena till affären kommer i så håller de nästan hur länge som helst =)

Annars kan man lägga ner dem försiktigt i lager på lager i en luftig trälåda etc, fungerade iaf förra året när jag lagrade äpplen.
 
Tsssssss... det där fungerar inte.

Och jag har faisken inte varit "bara hemma" en hel dag den här veckan.

men jo, jag är hemma om dagarna för det mesta ja..de flesta dagar ivf
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
2 770
Senast: Roheryn
·
Mat Jag håller på och torkar min äppelskörd för att ha till vintern. Bortsett från att torkade äpplen är gott att äta som det är, att man...
Svar
10
· Visningar
727
Senast: VLMF
·
Mat Det ser som vanligt ut som jag kommer få en hel del äpplen även om de är små. Jag har sedan länge funderat på om jag skulle testa att...
Svar
5
· Visningar
334
Senast: Kratus
·
Foder & Strö Helt plötsligt ratar min häst sin "mat" och jag får inte i henne alla tillskott. Brukar ge henne 1dl glyx mash, 1 dl lucernpellets...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp