Är 1.3 hektar ok?

Jag tänkte just fråga det 😊. Om du hade ridbana och så redan, för annars hade det ju blivit jobbigt om du ville ha det i framtiden med yta att ha det på.
Om dessutom grushage redan finns så hamnar ju saken i ett betydligt bättre läge.

Lycka till!
Hoppas att du dyker upp i snackistråden för eget stall/gård sedan 😁
Ja lite svårt då 😅
Tack! Hoppas vi ”får” köpa det! Tack för tips om den tråden
 
Jag som har två fjordhästar vill ju inte ens ha betesmark, så för min del hade det ju varit massor.
Hade jag haft det så hade jag hade jag troligen istället gjort om det till vinterhagarna och/eller betat av sakta och länge med tillfälligt staket.

Speciellt när det vekar finnas andra hagar också så hade jag inte tyckt det var lite med de premisser ni just presenterat.

Med det sagt så har jag ca 7 hektar skog istället och skulle inte vilja ha mindre men det är snarare möjligheterna att ha stora hagar som inte ger för mycket mat som jag gillar.
 
Jag som har två fjordhästar vill ju inte ens ha betesmark, så för min del hade det ju varit massor.
Hade jag haft det så hade jag hade jag troligen istället gjort om det till vinterhagarna och/eller betat av sakta och länge med tillfälligt staket.

Speciellt när det vekar finnas andra hagar också så hade jag inte tyckt det var lite med de premisser ni just presenterat.

Med det sagt så har jag ca 7 hektar skog istället och skulle inte vilja ha mindre men det är snarare möjligheterna att ha stora hagar som inte ger för mycket mat som jag gillar.

Med skog hade jag också gärna haft massor av mark för tjockisarna att ströva på!
 
Vi har två lättfödda runt 150. Typ 1 ha plus extra från grannen de går på höst o vinter. Tycker det är viktigast med stora ytor vintertid för att främja rörelse och att allt inte blir lera då.

Sommartid måste vi minska ytorna drastiskt för att hålla hullet nere. Delar av knappt 0.5 ha i tre hagar o brukar behöva ha öppet till max 2 i början, nu började de ha öppet till alla 3 för typ en vecka sedan.

De går på lösdrift (två ligghallar det alltid är öppet till), äter enbart gräs (ena proteintillskott på hösten) mer än halva året (ca april-oktober) och vi har inte mer än klippt vissa rator på de 7 åren vi haft hästar här.
 

Liknande trådar

Anläggning Familjen har 3-4 hektar skog som vi inte riktigt vetat hur vi ska ta tag i sen vi flyttade in för 8 år sen och var orörd i minst 10-15...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: Dorinda
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 163
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 434
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 174
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp