Är 27 år och lever ett helvete..

EmmaW: Jag har gjort allt jag kan själv för att försöka må bättre, ätit bra, tränat, just nu så tar jag 13 tabletter kosttillskott varje dag, det blir aldrig någon skillnad.. Jag tror inte att kroppen är i obalans, det är något som är fel som jag själv inte kan göra något åt

Mariposa: De utredde mig ganska mycket på endokrin för några år sedan, de hittade inget speciellt. Sedan dess så har jag haft kortisol brist hit och dit men medicin gör noll skillnad. Jag har inte addison eller anemi (enligt blodproven) även om mina symptom passar väldigt bra in.

Mina sköldkörtelvärden är normala, TSH ligger på 1,1 och T4 på 11

Det känns som att kliniken i Amerika är min enda räddning just nu..
Är det verkligen rätt kosttillskott och i tillräcklig mängd? och är dom av lättupptagliga föreningar utan massa tillsatser? Sån spelar stor roll in.
Vad ligger T3 på i värde? Det är möjligt att ha bra tsh och t4 men kasst t3.
Ang magen så tänker jag gluten? Jag själv blir "sjuk i kroppen" av gluten och blir nästan liggandes när jag fått i mig det. Det påverkar alla olika. Ska man ta bort gluten bör man även ta bort laktos första veckorna. Gluten ger läckande tarm. Det i sig mer många andra symptom.
 
Kosttillskotten jag äter är nog av väldigt bra kvalitet, jag fick de i rekommendation efter att ha gjort en håranalys.
Jag vet inte vad mina övriga sköldkörtelvärden ligger på, har nog inte gjort sådana på flera år, jag minns att jag hade ett positivt antikroppar värde men det är tydligen ganska vanligt.
Jag har avstått ifrån laktos i två månader men min mage är lika stor ändå, trots att jag faktiskt är laktosintolerant. Jag har även avstått ifrån gluten i ca 1 månad nu, ingen skillnad där heller.

Vården i Amerika är svindyr och det kommer bli väldigt dyrt att åka dit, bo på hotell, betala för alla prover som de ska göra men vad ska jag göra liksom? Låta bli och fortsätta sökandet här i Sverige som inte leder någon vart? : /
Om det fanns något liknande här i Europa så skulle jag självklart ha valt det istället men jag kan inte hitta något.
Mayo kliniken och så finns det en klinik i Cleveland i Amerika som också ska vara bra på att hitta ovanliga eller svårhittade sjukdomar.
 
Jag försökte skicka ett meddelande till dig på förmiddagen. Fick du det? Jag är osäker på hur man gör efter att dom gjorde om på buke. Hittade något som kallades: Stara konversation men jag vet inte om det är motsvarande pm eller om det innebär chat. Har du fått något?
 
Kosttillskotten jag äter är nog av väldigt bra kvalitet, jag fick de i rekommendation efter att ha gjort en håranalys.
Jag vet inte vad mina övriga sköldkörtelvärden ligger på, har nog inte gjort sådana på flera år, jag minns att jag hade ett positivt antikroppar värde men det är tydligen ganska vanligt.
Jag har avstått ifrån laktos i två månader men min mage är lika stor ändå, trots att jag faktiskt är laktosintolerant. Jag har även avstått ifrån gluten i ca 1 månad nu, ingen skillnad där heller.

Vården i Amerika är svindyr och det kommer bli väldigt dyrt att åka dit, bo på hotell, betala för alla prover som de ska göra men vad ska jag göra liksom? Låta bli och fortsätta sökandet här i Sverige som inte leder någon vart? : /
Om det fanns något liknande här i Europa så skulle jag självklart ha valt det istället men jag kan inte hitta något.
Mayo kliniken och så finns det en klinik i Cleveland i Amerika som också ska vara bra på att hitta ovanliga eller svårhittade sjukdomar.
Har du kontrollerat tillskotten själv och läst och tagit reda på vad dom innehåller? Just dom man får via håranalys har en benägenhet att vara just dom som man tjänar mest pengar på. det betyder inte alls att dom är bra. Ska man äta kostillskott får man ofta läsa på själv och vara kritiskt.
Avstod du från gluten och laktos samtidigt?
Ett positivt antikropp värde? Då borde man absolut ta och kontrollera t3 värdet. Du säger att det var några år sen, forskningen har gått framåt mycket gällande sköldkörteln sista åren, ta kontakt med endokrin och begär en ny bedömning. Du kan skicka en remiss själv till dom.
Pröva dom vägarna här i sverige innan nu lägger en massa pengar utomlands.
 
Det är den här sortens kosttillskott som jag tar: http://www.alternativetshop.com/trace-elements-kosttillskott-enligt-harmineralanalys/
Men det spelar inge roll vad jag tar för kosttillskott, det kommer inte göra någon skillnad ändå. Jag ville bara testa för jag har hört att det har fungerat för andra människor..

Jag kommer att ta nya sköldkörtelprover via husläkaren nästa vecka men jag tvivlar starkt på att det kommer visa någonting speciellt eftersom mina prover alltid har varit normala innan. Jag skriver mina resultat i tråden så fort jag får de.

Vi får se om jag faktiskt åker till Amerika och försöker hitta svaret där, just nu så känns det så men jag vet inte.. Ska prata med de snart och höra vad de säger, jag måste veta hur stor sannolikhet det faktiskt är att man hittar min sjukdom baserat på vad jag har sagt till de om mina besvär och allt skit..
 
Nu har jag tagit nya sköldkörtelprover och de var normala (som väntat)

S-TSH 1,6 (0,4-3,5)
S-T4 11 (8-14)
S-T3 5,2 (3,5-5,4)

S-TRAK <0,3 (<1,8)
S-TPO 34 (:heart4)

TPO har jag alltid haft högre förr i alla fall, jag vet inte om alla dessa kosttillskott jag tar förändrar resultat på något sätt..

Jag har läst mycket om människor som har problem med sköldkörteln men som alltid har haft normala blodvärden, de får reda på att det är fel via typ urinprov. 99 % verkar vara kvinnor dock
Är det någon som vet någon bra läkare eller privatklinik i Stockholm som man kanske kan söka sig till när det gäller att ta reda på om det kan vara fel på sköldkörteln eller annat hormon relaterat?

Jag tog ett salivkortisolprov via Scandlab för flera år sedan, och då såg det ut såhär:

Cortisol: 14,7 (21 - 40 nmol/l)
DHEA: 2,52 (0,40 - 1,47)
DHEA: Cortisol Ratio: 17,14 (2.0-6.0)

Har ingen aning om vad detta betyder men eftersom värdena är utanför referensramarna så kanske det kan vara en ledtråd till något?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 357
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 938
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
1 999
Senast: manda
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp