Är alla kattluckor skräp??

Swat

Trådstartare
Så...då fick min sambo sina farhågor bekräftade!

Efter en del övertalning lyckades jag får hjälp med att såga sönder vår fina, nya altandörr i höstas och sätta in en kattlucka.
Luckan är av modellen 4-vägs, dvs den kan låsas i öppet läge, stängt läge, samt för endast ut- eller ingång. Endast våra katter med magneter i halsbanden skall kunna komma in/ut.

Luckan var dock i minsta laget, men var den enda jag hittade med magnet-funktion!

Självklart hände det jag hoppades var "omöjligt"! Någon av katterna lyckas bli så skrämd ute att den "spränger" luckan på vägen in...
När vi kommer hem är hela huset utkylt och luckan i flera plastiga bitar!!

Luckan i sej var av "dyrare modell" och skulle vara dragfri och tät, men nje... Det drog rätt friskt genom den!

Nu står jag dock i begrepp att köpa en ny - förhoppningsvis bättre - lucka!
Gärna en något större, ca 17 x 17 cm (själva luckan), med magnetlås och gärna av lite bättre kvalitet vad gäller drag/kylinsläpp.

Tips och råd någon!?

/Swat
 
Sv: Är alla kattluckor skräp??

Ingen mer än jag som har lite större katter och kattlucka som drar?!

/Swat
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en kattlucka med magnetlås till mina katter och det tænker jag ha i mitt nya hem också. Men dær kommer jag byta ut ett...
Svar
1
· Visningar
1 179
Senast: Fazeem
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 024
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Våra katter har sin kattlåda, mat och vatten inne i tvättstugan och trivs utmärkt med det. Men jag skulle vilja ha dörren stängd. Dels...
Svar
6
· Visningar
7 114
Senast: moiran
·
Övr. Katt Är på jobbet, ute och svänger runt med bilen. En siames bestämmer sig för att korsa vägen, utan att direkt se sig för. Eftersom vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 299
Senast: Holger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp