Är barnbegränsning rätt väg att gå? (utbruten från Det här med att skaffa/inte skaffa barn)

Varför kan man inte ta ut föreäldraledighet enligt det system som redan finns? Vad är poängen med denna extra vecka? Får dagarna endast användas när skolan är stängd som i ditt exempel? I så fall är det nog namnsättningen som blivit knepig, jag har verkligen uppfattat syftet med den extra veckan att man ska umgås med familjen utan koppling till orsaken I form av stängd skola.
Varför frågar du mig? Jag är inte ens intresserad av partiet som lagt förslaget, och det skulle inte påverka mitt röstande. Jag bara säger vilken förklaring de angett för förslaget enligt rubriker i media.

Enda orsaken till att jag skrev ett svar på den frågan var att personen som skrivit en post inte visste någonting alls om saken, inte heller vad rubrikerna i media angivit om den, så jag relaterade helt enkelt en liten mängd fakta som jag skrev i posten att jag var ointresserad av. Det är mycket roligare att läsa diskussioner som bygger på information relaterad till fenomenet som diskuteras.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
4 985
Senast: warg
·
Gravid - 1år Det här med "rätt tid" att skaffa barn, finns det? Känns som att alla diskuterar det rätta tillfället (ja även jag) men när är det då? I...
2
Svar
35
· Visningar
5 563
Senast: ÅDI
·
D
  • Låst
Övr. Barn Är det fler än jag som längtar ihjäl sig efter barn...ser barnvagnar överallt hör om magar som växer dagarna i ända...blir tokig snart...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: doxrainyjune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp