Är dessa senskydd OK eller skräp?

N

_NMBA_

Ska beställa nya Eskadronskydd och lite annat från B**jes, och tänkte eventuellt köpa ett par enklare senskydd till ponnyn för att använda de få gånger hon löshoppas (får hänga med som sällskap till löshoppningen ibland, hoppas ej annars)...

Är dessa skydd OK, eller ska man satsa på mer exklusiva även till ponnyn?

7137.jpg


Tacksam för era erfarenheter!
 
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

Ser ut som sådan jag köpte till min ponny, tyckte inte om dom, ingen bra passform så dom lämnade jag tillbaka. Köpte dom inte på b**jes dock.
 
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

Tror det är såna jag har. Billiga men bra, köptes på Hööks. Har haft de i 2 år nu och flitigt använda och de är inte alls trasiga eller nåt sånt. Kardeborren är lika stark och sömmarna är fortfarande hela.
Visst finns det dyrare och snyggare men jag är hel nöjd med dem.
Det enda negativa jag kan komma på är att de är lite svagt bleka. De ser lite gråsvarta ut.
Passformen är bra, men kunde varit LITE bättre. Har dem på mitt halvblod som har rätt grova ben strl L. Men inga skav eller tryckpunkter vad jag märkt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

Har själv sett liknande skydd på andra ställen som sett mer sladdriga ut, d.v.s. ser inte ut att ha någon bra passform... Men dessa såg bättre ut på bild... Men vill ju inte ha skräp;)

Annars kanske Norton eller Equi-Guard funkar, de är ju inte heller så farligt dyra...
 
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

ska de bara användas nån gång ibland tror jag de funkar bra. har själv ingen erfarenhet av dem men billigare skydd brukar ju inte ha lite bra passform som dyrare..
 
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

Eskadronskydd brukar vara bra ;)

/Therese
 
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

min kompis har sånna och de är jätte stela hon har satt de på burkar för att de skulle få forma sig lite bättre men det hjälpte inte de är typ ändå lita platta som de är på bilden
 
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

Ska ponnyn hoppas såpass sällan och inte så högt (nu vet ju inte jag hur högt du brukar hoppa den...) så ser jag ingen vidare anledning till att köpa dyra skydd.
 
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

dem duger bra om ponnyn inte ska hoppas så ofta.
finns ingen anledning till o köpa dyra skydd då.
 
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

Hej!! Jag har nyligen (ca 2månader sen) köpt ett par sånna på b*rjes. Passformen är väl inte den bästa, men dom är absolut värda sitt pris. Min häst strycker sig mycket och han har aldrig märkt att de inte har skyddat.
Dom var mycket stela och hårda när jag fick dom men la dom ute i solen runt något som passade och sen formade de sig bra.. ;)
Om du nu bara ska löshoppa ponnyn ibland tycker jag att du kan köpa dom, känns inte lönt att lägga ut massa pengar på något du bara använder litegran ibland!!
 
Sv: Är dessa senskydd OK eller skräp?

Om det är såna billiga benskydd så använder jag dom på min arab när jag hoppar. Väldigt mjuka, men sitter bra o skyddar mot ev slag. Använder inte heller mina så ofta så då känns det onödigt att ha super dyra saker. Kardborren är bra efter nästan ett år också. Har bakskydden också.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 568
Senast: anna_panna
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 617
Senast: Jeps
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 973
Senast: Otherside
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 951
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Smådålig i magen
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp