Är det bara jag…

Som börjar tröttna på hypen Peder Fredricson? Han marknadsförs hela tiden på det ena el andra sättet.
Alltså, han är en stor idol, men det känns som att vrida ur allt som går.
Eller?
https://www.instagram.com/reel/Cn5HT_cIJtJ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
De gör ju programmet om flera olika ryttarstjärnor? Varför inte göra ett avsnitt om honom också? Fattar inte hur du menar riktigt.. Tycker inte det är märkligt att försöka skapa hype runt sig själv (om det nu är det han gör..) verkar snarare smart tycker jag :)
 
Som börjar tröttna på hypen Peder Fredricson? Han marknadsförs hela tiden på det ena el andra sättet.
Alltså, han är en stor idol, men det känns som att vrida ur allt som går.
Eller?
https://www.instagram.com/reel/Cn5HT_cIJtJ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Och vem vill du attackera med ditt inlägg?
Peder? De som gillar och följer honom? Media som skriver om honom? Svenska ridsportförbundet?

Jämför den "hype" - ditt ord - som är runt stora alpina stjärnor, fotbolls stjärnor etc etc.

Kort sagt - jag fattar inte ditt inlägg. Tror du får utveckla ämnet lite så den här blondinen begriper :)
 
Då är hypen kring Mondo eller NvdP lika illa eller? Mondo ska vara "värd" (dvs affischnamn) för en stavhoppsgala här i stan. Biljetter med dålig utsikt kostar mer än biljetter till SIHS. Är inte det också en hype?
Exakt. Vad vill TS med sitt inlägg om Peder. Jag vet fortfarande inte :confused: .
 
Som börjar tröttna på hypen Peder Fredricson? Han marknadsförs hela tiden på det ena el andra sättet.
Alltså, han är en stor idol, men det känns som att vrida ur allt som går.
Eller?
https://www.instagram.com/reel/Cn5HT_cIJtJ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Jag gillar verkligen att ridsport uppmärksammas och jag tycker ännu bättre om att det inte bara är en stjärna i toppen utan RGB, Henrik von Eckerman och Malin Bayard är med i loppet, det blir mindre känsligt då inför eventuella misstag.

Till och med TV 4 har ngt slags ridsportsonsdag med ridsport för dummies om 10 minuter i ett program.
 
Vad har bra på engelska med Peder Fredricson att göra 😅
Jag fattar inte 😆

I övrigt gillar jag Peder och ser inga problem med att han lyfts fram, tvärtom!
Han är behaglig, rider med hjälm, har hästarna ute i hagen med sällskap, förespråkar att rida ut mycket osv, hur kan det vara negativt att framhäva honom?
 
Jag gillar verkligen att ridsport uppmärksammas och jag tycker ännu bättre om att det inte bara är en stjärna i toppen utan RGB, Henrik von Eckerman och Malin Bayard är med i loppet, det blir mindre känsligt då inför eventuella misstag.

Till och med TV 4 har ngt slags ridsportsonsdag med ridsport för dummies om 10 minuter i ett program.
Jo, men det här verkar ju vara något som touren gör själva.
 
Trött på Peder- Inte det minsta en ypperlig förebild för ridsporten.

Trött på andra svenska stjärnor Japp.

jag gillar verkligen inte Peter Jihde vilket gör att jag aktivt undviker att läsa om honom/se hans program. Svårar eän så är det inte att låta bli om man är trött på någon kändis.
Jag gillar inte denna person men man ska inte ta ifrån honom hur mycket han gjort för att lyfta fram diabetes.
 
Har inget emot Peder eller teamet runt om däremot är det störande när andra tar sig friheten att liksom glida på vissa grejer som Peder sagt eller Peder gör. Och vrider och vänder på det så det inte ens stämmer.
Tänker främst på barfotarörelsen. Där en person som håller i en ”utbildning” framställer saker på helt fel sätt och som om de hade något med hovarna att göra fast det stämmer inte öht.
 
Förstod inte riktigt? Det handlade väl om hypen runt en person oavsett just det programmet?
(som jag gärna skulle sett, men sannolikt inte har kanalen för)
Menade alltså apropå att det du skrev om att du uppskattar när ridsport uppmärksammas (vilket jag också tycker, såklart). Men i just detta fallet är det ju ridsport som uppmärksammar egna stjärnor, som gissningsvis inte når ut till annat än redan frälsta. Och apropå själva tråden och "hypen" så är det väl också mindre av att potentiellt mjölka ut (som jag inte riktigt tycker något om som fenomen), utan mer rimligt att touren uppmärksammar de som tävlar och Peder vann väl hela skiten hyfsat nyss.
 
Menade alltså apropå att det du skrev om att du uppskattar när ridsport uppmärksammas (vilket jag också tycker, såklart). Men i just detta fallet är det ju ridsport som uppmärksammar egna stjärnor, som gissningsvis inte når ut till annat än redan frälsta. Och apropå själva tråden och "hypen" så är det väl också mindre av att potentiellt mjölka ut (som jag inte riktigt tycker något om som fenomen), utan mer rimligt att touren uppmärksammar de som tävlar och Peder vann väl hela skiten hyfsat nyss.
Ok, jag tog den där länken som något slags exempel på att Peder Fredriksson syns i onödan (o verkar stroppig?), inte som själva grunden för tråden.

Om just den länken var själva problemet ser jag inte riktigt problemet alls eller frågeställningen för ridsportens tour är väl välkommen att förhäva vem de vill i sin grej. Det är ju inte Peder Fredrikssons fel om ridsportstouren tycker han är lika bra som många andra ryttare som vinner mycket i ridsportstouren, det vore väl snarare konstigt om de hoppade över just honom?
 

Liknande trådar

Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 441
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Takire
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 493
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp