Är det barnsligt?

Problemet är egentligen inte att andra tycker det är barnsligt. Problemet är OM du blir obekväm i det. Som att klä ut sig och gå maskeradklädd mot sin vilja genom stan. Typ.

Jag tycker det är fräckt, du kan ju alltid börja lätt och ta dig igen från fredag kväll (applicering) till måndag morgon.
Ang obekvämligheten tänker jag att det är en fråga om att vänja sig, eller så blir jag irriterad över hur jag låter folk omkring mig bestämma över hur jag ska se ut :cautious::p
 
Fiffigt sätt att "gadda" sig. Inga problem att ångra sig efteråt, det försvinner ju ändå efter några dagar. Men ja, innan jag i denna tråd fick veta att vuxna människor gjorde sånt hade jag blivit lite paff :p
Det är lite den delen jag tvekar/-de inför, det borde ju vara hur smart som helst men så är det inte vanligt och därmed lite "konstigt" 😅
 
Jag tycker inte att det är mer barnsligt än att använda smink, och hade bemött ifrågasättande frågor med "jag kände för det" typ. Men det viktigaste är inte vad andra tycker - det är hur det känns för dig. Om du vill testa och tycker att det är fint/kul/whatever - kör! :banana:
 
Jag har hittat jättefina tillfälliga tatueringar (såna där som man har vatten på och sitter på huden ett tag) på Etsy och blir sugen på att använda dem. Det är ju perfekt egentligen då jag vill ha tatueringar men är rädd för smärta och så vill jag inte ångra mig senare. Så tillfälliga tatueringar borde ju vara perfekt egentligen!

Men samtidigt så blir jag tveksam och tycker att det känns lite barnsligt :o :( jag tänker att jag vill ha dem på jobbet tex, och det känns lite barnsligt som sagt. Om folk frågar om jag har skaffat mig en tatuering och jag svarar att det är bara något tillfälligt ... hur skulle ni reagera?
Jag arbetar i kommunhuset så det är väl en lagom seriös miljö men nära med IT etc så det är en rätt avslappnad miljö ändå. Vad säger ni?

Tillägg: Det är inte barnsliga motiv så att säga, utan fina bilder som skulle lika gärna kunna vara riktiga tatueringar.
Ja jag vet inte. Men kanske beror på hur gammal du är skulle jag säga 😵
 
Ja jag vet inte. Men kanske beror på hur gammal du är skulle jag säga 😵
Kan du skilja dom åt ens? En är äkta, en är tillfällig
20201004_123318.jpg
 
Jag har hittat jättefina tillfälliga tatueringar (såna där som man har vatten på och sitter på huden ett tag) på Etsy och blir sugen på att använda dem. Det är ju perfekt egentligen då jag vill ha tatueringar men är rädd för smärta och så vill jag inte ångra mig senare. Så tillfälliga tatueringar borde ju vara perfekt egentligen!

Men samtidigt så blir jag tveksam och tycker att det känns lite barnsligt :o :( jag tänker att jag vill ha dem på jobbet tex, och det känns lite barnsligt som sagt. Om folk frågar om jag har skaffat mig en tatuering och jag svarar att det är bara något tillfälligt ... hur skulle ni reagera?
Jag arbetar i kommunhuset så det är väl en lagom seriös miljö men nära med IT etc så det är en rätt avslappnad miljö ändå. Vad säger ni?

Tillägg: Det är inte barnsliga motiv så att säga, utan fina bilder som skulle lika gärna kunna vara riktiga tatueringar.
Jag orkar inte bry mig om folk tycker det är barnsligt eller inte, säger mer om dom än va det säger om mig. Vill jag använda sådana tatueringar gör jag det och ger blanka f*n i om någon tycker det är barnsligt.

Jag bryr mig heller inte om va andra gör eller inte gör i samma sits.
 
Barnsligt - ja, men bör du avstå - nej!! Kör och njut av livet. Man måste få vara barn ibland med vissa saker, varför begränsa sig?

jag älskar att hoppa studsmatta, leka på lekplatser mm och jag är 33. Man ska bejaka sitt inre barn 😉
Det sistsnämda, det är så jag också. Var med min väninna på lekplatsen och hennes dotter ser nu upp till mig, då jag hängde upp å ner i klätterställningen, gungade och busade. Man är inte äldre än va man gör sig som en del säger, att kunna vara "barnslig" ibland och "vuxen" när det krävs osv. (svårt att förklara bra)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 473
Senast: fejko
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 981
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 478
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
17 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp