Bukefalos 25 år!

Är det dumt att köpa en ettåring?

fejko

Trådstartare
Jag har två vuxna hästar och bor på egen gård. Är det dumt av mig att köpa en ettåring och släppa ihop med dessa? Kommer den att bli väldigt hackad på?

M

Magdalena

Jag tog hem min unghäst när han var drygt 1 år, och då fick han gå med vuxna hästar. Inga problem alls!

B

bibban

Hade också två vuxna hästar hemma när jag fick hem Lillan som 9-månaders bäbis....
De var lite stygga de första dagarna, sedan funkade allt jättebra !
Tror inte att du får några problem !

bibban

F

flipflop

gamlingarna var lite stygga mot åringen men bara fter ett par dag var hon allas lilla bäbis!

S

suzukits

Jag tror att det kan vara nyttigt för unghästar att få gå med äldre hästar :idea:

A

armada

Jag skickade min ettåring på lekis, släppte ihop med en jämnåriga över sommaren.
Vuxna hästar leker inte på samma sätt som unghästar...och en matte kan vara sååå tråkig
:o

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har just nu en ettåring, som jag köpte när han var två veckor. En häst alltså. Jag har blivit...
2
Svar
20
· Visningar
2 584
Ekonomi&Juridik Det finns en gård i närheten som har ett markareal på ca 150ha som jag och en kompis satt och funderade på vad som krävs för att kunna...
Svar
9
· Visningar
1 489
Ekonomi&Juridik Prutar ni när ni köper häst? När gör ni det i så fall? Innan eller efter besiktningen? Hur lägger ni fram det? Jag är jättedålig på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 437
Hästhantering Hej! Har hittat en del gamla trådar men tänkte ändå att det var värt att skapa en egen. Jag har ridit och jobbat på ett stall väldigt...
Svar
17
· Visningar
1 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Magnussons vuxen /spannmålsfria?

Hästrelaterat

Omröstningar