Är det dumt att köpa en ettåring?

fejko

Trådstartare
Jag har två vuxna hästar och bor på egen gård. Är det dumt av mig att köpa en ettåring och släppa ihop med dessa? Kommer den att bli väldigt hackad på?
 
Jag tog hem min unghäst när han var drygt 1 år, och då fick han gå med vuxna hästar. Inga problem alls!
 
Hade också två vuxna hästar hemma när jag fick hem Lillan som 9-månaders bäbis....
De var lite stygga de första dagarna, sedan funkade allt jättebra !
Tror inte att du får några problem !

bibban
 
gamlingarna var lite stygga mot åringen men bara fter ett par dag var hon allas lilla bäbis!
 
Jag tror att det kan vara nyttigt för unghästar att få gå med äldre hästar :idea:
 
Jag skickade min ettåring på lekis, släppte ihop med en jämnåriga över sommaren.
Vuxna hästar leker inte på samma sätt som unghästar...och en matte kan vara sååå tråkig
:o
 

Liknande trådar

Anläggning Vi har fått möjlighet att för ett bra pris köpa en villa som på tomten har stall, verkstad och loge. Dock har gården ingen egen mark för...
2
Svar
27
· Visningar
3 925
Senast: AntiPrimax
·
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 596
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 192
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 002
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp