Är det här okej ?

Skönt för dig, såna kommentarer verkar finnas på flera gym och i andra situationer som vi alla vet så det är bra om du inte utan upplevt det. Dom andra instruktörerna är suveräna!
Jag har gått på yoga nu en gång i veckan sedan januari. Aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, har det varit något prat om utseende, vikt, mat osv. Allt har också varit extremt anpassat till individen och den kropp man lever i utan att vara utpekande på något sätt. Om man inte klarar av något pga smärta eller krämpor eller liknande har det funnits alternativa övningar/rörelser att göra. Jag älskar verkligen att gå på yogan då det är en av få tillfällen i veckan då jag verkligen kan släppa alla jobbiga tankar och slappna av och det ger mig så mycket återhämtning. Går även på vanligt gym för styrketräning och inte heller där är det något prat om dallriga magar som måste bort osv. Hoppas verkligen att du kan hitta en ny instruktör, för denna du var hos känns extremt omodern.
 
Jag har gått på yoga nu en gång i veckan sedan januari. Aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, har det varit något prat om utseende, vikt, mat osv. Allt har också varit extremt anpassat till individen och den kropp man lever i utan att vara utpekande på något sätt. Om man inte klarar av något pga smärta eller krämpor eller liknande har det funnits alternativa övningar/rörelser att göra. Jag älskar verkligen att gå på yogan då det är en av få tillfällen i veckan då jag verkligen kan släppa alla jobbiga tankar och slappna av och det ger mig så mycket återhämtning. Går även på vanligt gym för styrketräning och inte heller där är det något prat om dallriga magar som måste bort osv. Hoppas verkligen att du kan hitta en ny instruktör, för denna du var hos känns extremt omodern.

Precis så är det i vanliga fall, det finns två instruktörer som är underbara. Fantastiska. Så jag kommer fortsätta med bara deras pass. Tyvärr blir det lite mindre pass nu i sommar. Men så där som du har det känns det med dom två.
 
Hehe, inser ibland vilka roliga sovmönster jag har. Såg att jag svarade @Malibu_Stacy vid 04.35. Och det och mitt i natten är väldigt vanliga tider för mig och sen kommer jag knappt ihåg något. Tidigare på dagen hade jag tydligen bestämt träff med pappa utan att ha något minne av det för att jag var så trött.
 
Yogan, jag hade en fruktansvärd dag igår, verkligen hemsk. Jag hade bokat in mig på yinyoga vid 19.15 till 20.30 så det var sent också. Kom till yogan som ett vrak och det tog ett tag att sluta älta allt till att jag bara fokuserade på här och nu. Så när jag gick hem från ett lugnt yoga pass hade jag fyllts på av energi. Vi gjorde egentligen inte så mycket på dom 75 minuterna. Positioner som jag är så van vid och rörlig i så att det inte kändes så mycket men det var hela alltet som gjorde det. Min fina matta, filtar, bolster, tända ljus, mörkt och lugnt och vi var få.

Skönt att inte tycka att det är jobbigt att gå dit som jag trodde. Det verkar inte vara någon som reagerat eller i alla fall ingen som sagt något om att jag bara sprang iväg.
 
Aldrig hört något liknande under alla mina år på gym. Självklart inte okej om man vill anses vara en seriös aktör.

Jag ser inga problem med att prata med chef när det kommer till ett sådant grovt övertramp. Jag skulle inte ta illa upp om någon tog upp saker om mig med min chef, förhoppningsvis har man en god relation där emellan och kan reda ut saken.
 
@Lillefrun Jag har varit förskonad från sådana kommentarer på gym etc. Men jag tycker det är jättebra att du hör av dig och berättar om din upplevelse. För precis som du själv nämner kan det ju vara så att andra drabbas.

Jag ångrar själv att jag inte sa ifrån när en kvinna under samtal om träning framför en massa unga tjejer sa att jag "hade så hög fettprocent och kunde tappa en del" etc.
Jag jobbade som ryttare/tränare och tränade utöver det mycket för att vara stark och uthållig nog för mitt jobb. Jag var då faktiskt i för låg fettprocent, oavsiktligt, och mina hormoner fungerade inte riktigt som de skulle.
Jag hade noll problem med hur jag såg ut och kommentaren rann av mig. Men jag fick senare veta att 2 av tjejerna hade ätstörningar. En av dem hade tom legat inne för tvångsvård något år innan. De ska inte behöva lyssna på sån triggande skit! Och inte tro att man måste vara så smal att ens hormoner ballar ur. Man ska ju träna för att må bra, i både knopp och kropp.
Det ångrar jag att jag bara nonchalerade. Jag borde tänkt "större" än bara mig själv.
Så heja dig om du hör av dig!
 
@Lillefrun Jag har varit förskonad från sådana kommentarer på gym etc. Men jag tycker det är jättebra att du hör av dig och berättar om din upplevelse. För precis som du själv nämner kan det ju vara så att andra drabbas.

Jag ångrar själv att jag inte sa ifrån när en kvinna under samtal om träning framför en massa unga tjejer sa att jag "hade så hög fettprocent och kunde tappa en del" etc.
Jag jobbade som ryttare/tränare och tränade utöver det mycket för att vara stark och uthållig nog för mitt jobb. Jag var då faktiskt i för låg fettprocent, oavsiktligt, och mina hormoner fungerade inte riktigt som de skulle.
Jag hade noll problem med hur jag såg ut och kommentaren rann av mig. Men jag fick senare veta att 2 av tjejerna hade ätstörningar. En av dem hade tom legat inne för tvångsvård något år innan. De ska inte behöva lyssna på sån triggande skit! Och inte tro att man måste vara så smal att ens hormoner ballar ur. Man ska ju träna för att må bra, i både knopp och kropp.
Det ångrar jag att jag bara nonchalerade. Jag borde tänkt "större" än bara mig själv.
Så heja dig om du hör av dig!
Jag var med om samma sak på ett annat gym också, då sa jag till både instruktören och gymmets ägare men dom ansåg att vi som bryr oss om sånt är så pass få att det inte spelar någon roll.

En av Sveriges största dagstidningar gjorde ett stort extra nummer om ätstörningar och dom skrev ut BMI, kaloriintag, vikt,matdagbok och bilder på magra flickor. Jag tog kontakt med tidningen och förklarade hur deras extra nummer som dessutom även var mer riktat åt ungdomar kunde trigga, förstöra och skapa mer och fler sjuka. Att dom kunde skriva om ätstörningar utan att skriva typ ” När Stina var som sjukast hade hon ett BMI på xx och vägde bara xx kg. Hon åt nästan ingenting, levde på bara xxx kcal per dag” Att det går att få fram budskapet utan alla siffror. Jag fick till svar att det var av allmänintresse att skriva ut siffror och nummer och bilder på sjuka flickor. För dom tog också bara upp tonåriga tjejer. Fortsatte kampen med tidningen lite till men fick ge upp.

Jag tar ofta fighten, det är så extremt personligt för mig och jag har träffat så otroligt, otroligt många sjuka på dom ställen dit många av dom allra sjukaste åker till. Jag har sett personer som varit sekunden från döden och också varit där själv flertalet gånger. Dom var inga siffror för mig, dom var människor. Men i andras ögon var jag en siffra, alla ville veta min vikt och BMI och vad jag åt. Ville jämföra sig eller förfasa sig över katastrofen.

Jag blir så arg på hur alla slänger ur sig saker. Visst att det kan slinka ut saker men på gym, i massmedia, internet. Och att dessutom fortsätta med det trots att dom fått höra att dom skadar andra.
 
Det är så hemskt, jag har hört kommentarer om min vikt sedan jag var tonåring. Trots att jag tränade var dag under den tiden.
Mycket handlade då om att jag skulle se till att jag inte blev "tjock", som om det är det värsta som finns.
👎👎👎👎👎👎👎👎👎
 
Min moster tvingade upp mig på en våg inför hela släkten när jag gick i mellanstadiet och berättade rakt ut till alla vilken fettprocent jag hade och sa att hennes dotter/min kusin hade lägre procent och konstaterade att hon var mycket bättre än mig.

Jag skämdes bara av att tvingas stå på vågen. Jag var bara ett barn så jag vågade inte säga ifrån. Och där och då triggades jag igång väldigt mycket. Jag hade inte ens tänkt på hur många procent fett min kropp bestod av men efter det kunde jag inte sluta tänka på det och startade en kamp för att jag skulle ha lägre procent än min kusin. Det var mycket kommentarer om att jag åt mer än mina kusiner.

Jag slutade äta i skolan när jag var 10 år för att jag skämdes så mycket över hur mycket jag åt, att jag inte förtjänade mat när jag var så tjock, jag tyckte jag var äcklig och jämförde mig med andra.


Så det förekommer även att andra vuxna i barns närhet säger och beter dig hemskt.
 
Det är så hemskt, jag har hört kommentarer om min vikt sedan jag var tonåring. Trots att jag tränade var dag under den tiden.
Mycket handlade då om att jag skulle se till att jag inte blev "tjock", som om det är det värsta som finns.
👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Usch, det där är verkligen inte ok att säga av andra. Jag har också fått kommentarer, antingen att jag var för tjock, sen en period när jag var rätt vältränad och fick massor av ”bra” och uppskattande kommentarer som om jag var bättre då och sen för att jag plötsligt blev äcklig och inte borde få visa mig ute för att jag var så mager. När är jag ok liksom?

Nu är jag väl mittemellan. Helt normal om man tittar på siffrorna och som tur ät möts jag inte av så mycket kommentarer just nu. Mest mina egna. Men jag vet ju inte vad andra tänker.

Och det gör mig så arg att det hemskaste andra kan tänka sig är att vara tjock.
 
Usch, det där är verkligen inte ok att säga av andra. Jag har också fått kommentarer, antingen att jag var för tjock, sen en period när jag var rätt vältränad och fick massor av ”bra” och uppskattande kommentarer som om jag var bättre då och sen för att jag plötsligt blev äcklig och inte borde få visa mig ute för att jag var så mager. När är jag ok liksom?

Nu är jag väl mittemellan. Helt normal om man tittar på siffrorna och som tur ät möts jag inte av så mycket kommentarer just nu. Mest mina egna. Men jag vet ju inte vad andra tänker.

Och det gör mig så arg att det hemskaste andra kan tänka sig är att vara tjock.
Verkligen!

Fyfan vad räligt gjort av din moster, tror inte det är en helt ovanlig grej.
Hade två i min klass som elitidrottare på högstadiet, båda fick höra att de behövde äta mindre godis och röra på sig mer.
Helt sjukt!
 
Låt mig gissa, instruktören hat den kropp som aldrig lägger på sig och som tycker att hon är tjock för att magen är svullen vid mens, typ. :meh: Jag må låta fördomsfull men det är oftast dessa personer som anser att det är ok att skämta och peppa om dallriga magar. En seriös och tänkande instruktör säger inte så.
 
Låt mig gissa, instruktören hat den kropp som aldrig lägger på sig och som tycker att hon är tjock för att magen är svullen vid mens, typ. :meh: Jag må låta fördomsfull men det är oftast dessa personer som anser att det är ok att skämta och peppa om dallriga magar. En seriös och tänkande instruktör säger inte så.
Jag tror hon är PT faktiskt, ett muskelberg som jag redan direkt tänkte att hon inte alls såg ut som dom andra instruktörerna men ville ju inte vara fördomsfull, yoga är för alla så det spelade ingen roll. Men jo, hon såg inte direkt ut som mig om man säger så. Och inte som någon av oss i princip. Det spelar nog in en del med hur hon brukar träna men hon sa att hon haft yogapass i 10 år.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 106
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tar ett nytt nick då jag inte riktigt orkar involvera mitt vanliga i det här. Jag har de senaste tre-fyra åren märkt att jag blivit...
Svar
13
· Visningar
2 474
Senast: shapeup
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp