Är det helt kört för MIG nu?? (jävligt långt inlägg!)

GotAsecret

Trådstartare
För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :()
Initialt, redan på akuten, konstaterade man att axeln var "bruten" och man fixerade genast med ortros, tydligen en mycket komplicerad sådan eftersom den sattes fel varenda gång man behövde ta bort den (undersökning, byte av skjorta o.s.v.) och självklart har den orsakat en del smärta.
Men det värsta var att jag inte kunde gå ALLS, benen bar inte och var okontrollerbara, men man ville ändå - utan vidare undersökningar, att Jag skulle vara uppe så mycket som möjligt. Kraftig smärtlindring, hjälpte till viss del.

Jag lades in, men läkarna ville, trots smärtor o.s.v skicka hem mig från dag två.
Tack och lov sa personalen ifrån.
Axeln kontrollröntgades efter en vecka och man konstaterade att axelfrakturen troligtvis läker ihop av sig själv, och även jag har gott hopp om det.

Man gick även med på att göra en röntgen av höger knä (läkaren ville röntga vänster fastän jag var tydlig med att ALL smärta från knäna var i höger) och när min moster till slut frågade om röntgensvaret, som ingen pratat med mig om, sa man att det sett bra ut.

Dagen efter kom en läkare och sa att han tittat närmare och upptäckt "en lös benbit" och remiss till MR skickades, drygt 1,5 v efter olyckan.
Och då blev det ett HELT annat svar!
Korsband och ledband var trasiga, "benbiten" fanns kvar (såklart) och i helhet med det som hittades dömde han ut knät i princip helt "om fyra månader kan du kanske gå promenader igen" - någon mer träning är det således inte tal om (här försvann alltså allt för mig!
Träningen har varit mitt liv, min livlina!!) men jag räknar med att åtminstone kunna göra NÅGOT vettigt inom ett halvår.
Dansen som jag älskar så mycket går däremot helt bort :(
Man satte en knä/benortros som ska sitta dygnet runt i sex veckor. 5 kvar. Då försvann i alla fall smärtan i knät!

Men den brutala smärtan som jag hela tiden påpekat i höft/ljumske/baksida lår tog man ingen notis om.
Här hjälpte ingen smärtlindring alls.

I torsdags fick jag byta avdelning, vilken lättnad!
Jag fortsatte tala om hur brutalt ont jag hade i ovan nämnda område och att jag faktiskt ville veta VAD som var fel, med tanke på återhämtning, prognos och försäkring.
Inte minst för att smärtlindring inte tog på det.

DENNA läkare lyssnade, gissade på något muskulärt men skickade remiss till röntgen (någon sådan hade man alltså inte gjort ännu!) och sen fick jag mitt svar.
Ännu en skelettskada (!) och en ganska tråkig sådan.
Spricka i bäckenet och ett trasigt bäckenben, om jag förstod rätt.
Han sa att det kommer ta ca två månader innan den blir bra igen och slutar göra så in i helvete ont.
(den första läkaren som uttryckte sig om denna smärta sa "blåmärke på skelettet"...??)

Nu är åtminstone alla problemområden undersökta, efter tre veckor.
På måndag är det vårdplanering och att jag ska hem är inget alternativ då jag dels bor tre trappor upp utan hiss och dels bor så trångt att inga hjälpmedel får plats.
Jag klarar, under de förutsättningar som finns här på avdelningen, att sköta min grundhygien någorlunda själv. Men så var det ju axelortrosen, inte en chans att jag får till den ordentligt. Alltså behöver jag hjälp även med den.

Laga mat o.s.v går ju också fetbort och under dessa tre veckor på sjukhus har jag blivit rädd för okänd färdigmat (här har man inte ens haft en innehållsförteckning, så det enda som varit HELSÄKERT för mig var pannkakan, vilket jag åt fyra gånger på fem dagar, resten fil/mackor, innan jag fick nog och började chansa.
Anpassad allergikost var tydligen inte aktuell och personalen på den avdelningen var så otroligt less på det hela att en utbrast "Nej nu går jag och skjuter mig!" när jag bad, vänligt, om att få fil igen istället.

Hur som helst, jag vet ju att jag kommer bli bättre och bättre, axeln är jag inte så värst orolig för (trots en gammal skada som bråkat konstant i fem år...) men resten.

BLIR jag någonsin helt bra? Kommer jag kunna träna ordentligt, på någon nivå, igen (gruppträning alltså) även om det dröjer lääääänge? Är det idé att hoppas på det?

Jag vet att jag inte benämnt skadorna exakt och konkret, men detta är vad man sagt till mig. Även om journalen verkar säga annorlunda.

Sen, är det verkligen okej att det ska dröja TRE veckor att bli ordentligt undersökt och lyssnad på?
Om man lyssnat från början och gjort de undersökningar som dröjt så, hade utgångsläget KUNNAT vara annorlunda? (typ med restriktioner, övningar, vad som helst?)

Min smärtlindring består just nu av högsta dos Oxynorm, kort-och långtidsverkande +Alvedon. Men det hjälper alltså inte mot den brutala smärtan i benet, finns det något alternativ för det som jag kan be att få testa?

Och vad tror ni? Blir jag hel igen, och är det ens idé att hoppas på någon form av träning inom närmaste året?
(bortsett från promenader och "gympa" Det är ju inte riktigt vad jag behöver för att må bra, jag saknar alla passen, passkamrater och instruktörer så jag håller på att gå i småbitar :(
Det är ju det som fått mig att må så otroligt bra sen mamma gick bort, det som hålls mig uppe och i himla fin form och som gjort att jag utvecklas åt ALLA håll.

Vad tror ni?

Orkar jag?

Varför hände detta just mig, just nu, när jag mådde bättre än NÅGONSIN?

Jag förväntar mig egentligen inga svar, kom jag på nu, men det var skönt att kunna skriva av mig.
Även om inlägget troligtvis blev tämligen rörigt.
 
Nej, det är inte helt kört.
Det kommer däremot att vara annorlunda ett tag. Sen kanske det blir något nytt, men det är definitivt inte kört.

Jag förstår att det är skit och elände, och det vore konstigt annars.

Ta en dag och en grej i taget.
Har du någon som kan fixa matlåda åt dig? Vilket sjukhus ligger du på? Kan vi bukefalister hjälpa dig på något konkret sätt?

Kram! :heart
 
Håller med @Blueberry det är inte kört.

Det finns människor som återhämtat sig från det "omöjliga", så varför skulle inte du kunna det också? Har du viljan, ett mål, får den hjälp du behöver och tar en dag i taget, är jag säker på att du kommer fixa det här, trots all skit.

Jag önskar dig ett stort lycka till på resan, du kommer fixa den. Jag tror på dig.
glomp.gif
 
Jag förstår hur du känner dig, har inte varit i samma situation, men liknande och har fått göra om mitt liv en del pga kroppen.
Du kommer komma tillbaka till livet igen, även om det är tufft just nu. Dina skador kommer att läka och du kommer kunna göra mer. Hur mycket du kommer tillbaka till hur det var innan återstår att se, men livet är inte slut även om du blir begränsad jämfört med tidigare. Man lär sig, och kan behöva hjälp att lära sig se, sina nya möjligheter. Manlär sig hitta nya sätt att göra det man tycker om och man kan även upptäcka nya saker att göra. Jag tror du kommer kunna träna på något sätt även efter detta.
Jag förstår att det känns svårt och ganska omöjligt att se de sakerna just nu. Fullt normal skulle jag säga. Du har råkat ut för en allvárlig olycka och fått livet ställt på ända. Försök att lägga bort oron för framtiden så mycket det går och var här och nu. Det som har hänt är orättvist och smärtsamt, men du kommer att må bättre om du gör det bästa av situationen här och nu, hur begränsad den än är. Hitta saker att njuta av även nör det gör ont och du inte kan röra dig som vanligt. Det kommer bli bättre!

Angående att det tog så lång tid att röntga och upptäcka bäckenfrakturen tycker jag inte verkar ok. Tycker du ska kontakta patientföreningen i ditt landsting och be dem kolla upp det.
 
Shit happens, särskilt när oansvariga förare och trafik är inblandade. Otur att du var i närheten.

Du kommer att kunna träna, och du kommer att kunna dansa, kanske redan efter sommaren, jag garanterar. Så fort du har läkt ihop tillräckligt för att börja din sjukgymnastik, kommer du att få slita hårdare och smartare än du någonsin gjort tidigare, så du kommer inte lida brist på träning även om det naturligtvis blir en annan sorts träning än den du är van vid.
 
Nej det är inte okej, anmäl! För sjutton!
Att en i personalen uttryckte att hon ville skjuta sig är verkligen inte heller okej, så gör man bara inte men du ska inte ta åt dig då ditt fil säkert bara var den där berömda droppen för henne.

I övrigt så tror jag inte att det är kört för dig även om det blir en jobbig konvalecens.
 
Stackars, stackars dig! Så mycket smärta och så mycket oro.

När du väl får börja rehabträna så kanske det kan bli din nya träningsgrej? Alltså det du lägger all din själ och energi i. Nu har du ju ditt viktigaste mål framför dig: att komma tillbaka till full rörlighet så att du kan gå tillbaka till din vanliga träning igen.

Hur gick påkörningen till egentligen? Som skadade dig så mycket och ändå faktiskt inte gjorde något ännu värre.
 
Tack fina ni!
Det värsta nu är att jag saknar passen, instruktörerna, passkamrater, styrka, energi och glädje... Så otroligt mycket :cry:
Jag TROR jag kommer tillbaka till Bodyattack igen då det inte krävs ett dugg mer än man klarar, d.v.s det finns oändligt många alternativ.
Dessutom brukar det finnas gott om plats så man lätt kan gå undan och aldrig är i vägen om man inte kan /vill/ska/borde/orkar springa eller hoppa.
Dans är för stora riskmoment i för högt tempo och styrkepass blir ju svårt med alternativ till knäböj/utfall/armhävningar /lyfta vikter o.s.v.

Knät kommer ju alltid vara instabilt, men det kanske går bättre i vardagen med ett rejält knästöd, och som kanske ökar chanser till fungerande pass sen om risken för vridning kan minimeras, även om det inte FÅR förekomma så kan det ju ändå hända, men med stöd kanske det inte innebär någon katastrof?
(önsketänkande antar jag, men ändå...)

@Blueberry - akademiska i Uppsala, tills något annat är ordnat, och nu börjar det bli dags.
Litar på att de inte släpper iväg mig innan allt är ordnat i alla fall. Vi får se vad de säger imorgon.

Just nu skulle jag bara vilja ha hit "min hästs bästa" - albumen som världens bästa @Lena Furberg skickat :love:
Mat är väl annars det största problemet, men jag har fått hjälp med att köpa hit något ätbart när det superkrisat - och om det blir samma helvetesmat (jag har haft FYRA maträtter att välja på under hela den här tiden, första veckan åt jag pannkakor till lunch och middag i flera dagar, sen gick det bara inte längre) skulle jag bli så otroligt tacksam om jag kunde få hjälp att få hit något annat, ätbart då jag slipper leva på fil och mackor...

Men jag hoppas INNERLIGT att jag slipper den skiten när jag kommer bort härifrån och att det finns någon vettig lösning :eek:
 
Tack fina ni!
Det värsta nu är att jag saknar passen, instruktörerna, passkamrater, styrka, energi och glädje... Så otroligt mycket :cry:
Jag TROR jag kommer tillbaka till Bodyattack igen då det inte krävs ett dugg mer än man klarar, d.v.s det finns oändligt många alternativ.
Dessutom brukar det finnas gott om plats så man lätt kan gå undan och aldrig är i vägen om man inte kan /vill/ska/borde/orkar springa eller hoppa.
Dans är för stora riskmoment i för högt tempo och styrkepass blir ju svårt med alternativ till knäböj/utfall/armhävningar /lyfta vikter o.s.v.

Knät kommer ju alltid vara instabilt, men det kanske går bättre i vardagen med ett rejält knästöd, och som kanske ökar chanser till fungerande pass sen om risken för vridning kan minimeras, även om det inte FÅR förekomma så kan det ju ändå hända, men med stöd kanske det inte innebär någon katastrof?
(önsketänkande antar jag, men ändå...)

@Blueberry - akademiska i Uppsala, tills något annat är ordnat, och nu börjar det bli dags.
Litar på att de inte släpper iväg mig innan allt är ordnat i alla fall. Vi får se vad de säger imorgon.

Just nu skulle jag bara vilja ha hit "min hästs bästa" - albumen som världens bästa @Lena Furberg skickat :love:
Mat är väl annars det största problemet, men jag har fått hjälp med att köpa hit något ätbart när det superkrisat - och om det blir samma helvetesmat (jag har haft FYRA maträtter att välja på under hela den här tiden, första veckan åt jag pannkakor till lunch och middag i flera dagar, sen gick det bara inte längre) skulle jag bli så otroligt tacksam om jag kunde få hjälp att få hit något annat, ätbart då jag slipper leva på fil och mackor...

Men jag hoppas INNERLIGT att jag slipper den skiten när jag kommer bort härifrån och att det finns någon vettig lösning :eek:
Är det allergier som gör att du inte kan äta? Och ska de inte kunna lösa sånt på ett sjukhus?
 
Kanske är det inte alls samma skada, vad vet jag. Men jag skadade mitt knä ordentligt i en ridolycka för ett gäng år sedan. Det tog lång tid att läka (6 mån) och känseln är i princip borta i huden på ett litet område vid sidan, men knät fungerar precis som det gjorde innan. Det är helt stabilt och tål samma belastning som innan. Hoppas det blir samma för dig!

Jag har också jätteinstabila fotleder (medfött), sjukgymnasten sa att jag måste gå med skenor alltid men det gör jag inte utan jag tränade upp musklerna istället och lärde mig hur jag ska gå för att de inte ska "halka omkring" och efter det har jag inte stukat mig en enda gång. Har kunnat jogga i terräng och kunnat gå med högklackade, det kunde jag inte innan. Så med lite tur så fixar du och din kropp mer än vad experterna säger att du ska kunna.
 
För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :()
Initialt, redan på akuten, konstaterade man att axeln var "bruten" och man fixerade genast med ortros, tydligen en mycket komplicerad sådan eftersom den sattes fel varenda gång man behövde ta bort den (undersökning, byte av skjorta o.s.v.) och självklart har den orsakat en del smärta.
Men det värsta var att jag inte kunde gå ALLS, benen bar inte och var okontrollerbara, men man ville ändå - utan vidare undersökningar, att Jag skulle vara uppe så mycket som möjligt. Kraftig smärtlindring, hjälpte till viss del.

Jag lades in, men läkarna ville, trots smärtor o.s.v skicka hem mig från dag två.
Tack och lov sa personalen ifrån.
Axeln kontrollröntgades efter en vecka och man konstaterade att axelfrakturen troligtvis läker ihop av sig själv, och även jag har gott hopp om det.

Man gick även med på att göra en röntgen av höger knä (läkaren ville röntga vänster fastän jag var tydlig med att ALL smärta från knäna var i höger) och när min moster till slut frågade om röntgensvaret, som ingen pratat med mig om, sa man att det sett bra ut.

Dagen efter kom en läkare och sa att han tittat närmare och upptäckt "en lös benbit" och remiss till MR skickades, drygt 1,5 v efter olyckan.
Och då blev det ett HELT annat svar!
Korsband och ledband var trasiga, "benbiten" fanns kvar (såklart) och i helhet med det som hittades dömde han ut knät i princip helt "om fyra månader kan du kanske gå promenader igen" - någon mer träning är det således inte tal om (här försvann alltså allt för mig!
Träningen har varit mitt liv, min livlina!!) men jag räknar med att åtminstone kunna göra NÅGOT vettigt inom ett halvår.
Dansen som jag älskar så mycket går däremot helt bort :(
Man satte en knä/benortros som ska sitta dygnet runt i sex veckor. 5 kvar. Då försvann i alla fall smärtan i knät!

Men den brutala smärtan som jag hela tiden påpekat i höft/ljumske/baksida lår tog man ingen notis om.
Här hjälpte ingen smärtlindring alls.

I torsdags fick jag byta avdelning, vilken lättnad!
Jag fortsatte tala om hur brutalt ont jag hade i ovan nämnda område och att jag faktiskt ville veta VAD som var fel, med tanke på återhämtning, prognos och försäkring.
Inte minst för att smärtlindring inte tog på det.

DENNA läkare lyssnade, gissade på något muskulärt men skickade remiss till röntgen (någon sådan hade man alltså inte gjort ännu!) och sen fick jag mitt svar.
Ännu en skelettskada (!) och en ganska tråkig sådan.
Spricka i bäckenet och ett trasigt bäckenben, om jag förstod rätt.
Han sa att det kommer ta ca två månader innan den blir bra igen och slutar göra så in i helvete ont.
(den första läkaren som uttryckte sig om denna smärta sa "blåmärke på skelettet"...??)

Nu är åtminstone alla problemområden undersökta, efter tre veckor.
På måndag är det vårdplanering och att jag ska hem är inget alternativ då jag dels bor tre trappor upp utan hiss och dels bor så trångt att inga hjälpmedel får plats.
Jag klarar, under de förutsättningar som finns här på avdelningen, att sköta min grundhygien någorlunda själv. Men så var det ju axelortrosen, inte en chans att jag får till den ordentligt. Alltså behöver jag hjälp även med den.

Laga mat o.s.v går ju också fetbort och under dessa tre veckor på sjukhus har jag blivit rädd för okänd färdigmat (här har man inte ens haft en innehållsförteckning, så det enda som varit HELSÄKERT för mig var pannkakan, vilket jag åt fyra gånger på fem dagar, resten fil/mackor, innan jag fick nog och började chansa.
Anpassad allergikost var tydligen inte aktuell och personalen på den avdelningen var så otroligt less på det hela att en utbrast "Nej nu går jag och skjuter mig!" när jag bad, vänligt, om att få fil igen istället.

Hur som helst, jag vet ju att jag kommer bli bättre och bättre, axeln är jag inte så värst orolig för (trots en gammal skada som bråkat konstant i fem år...) men resten.

BLIR jag någonsin helt bra? Kommer jag kunna träna ordentligt, på någon nivå, igen (gruppträning alltså) även om det dröjer lääääänge? Är det idé att hoppas på det?

Jag vet att jag inte benämnt skadorna exakt och konkret, men detta är vad man sagt till mig. Även om journalen verkar säga annorlunda.

Sen, är det verkligen okej att det ska dröja TRE veckor att bli ordentligt undersökt och lyssnad på?
Om man lyssnat från början och gjort de undersökningar som dröjt så, hade utgångsläget KUNNAT vara annorlunda? (typ med restriktioner, övningar, vad som helst?)

Min smärtlindring består just nu av högsta dos Oxynorm, kort-och långtidsverkande +Alvedon. Men det hjälper alltså inte mot den brutala smärtan i benet, finns det något alternativ för det som jag kan be att få testa?

Och vad tror ni? Blir jag hel igen, och är det ens idé att hoppas på någon form av träning inom närmaste året?
(bortsett från promenader och "gympa" Det är ju inte riktigt vad jag behöver för att må bra, jag saknar alla passen, passkamrater och instruktörer så jag håller på att gå i småbitar :(
Det är ju det som fått mig att må så otroligt bra sen mamma gick bort, det som hålls mig uppe och i himla fin form och som gjort att jag utvecklas åt ALLA håll.

Vad tror ni?

Orkar jag?

Varför hände detta just mig, just nu, när jag mådde bättre än NÅGONSIN?

Jag förväntar mig egentligen inga svar, kom jag på nu, men det var skönt att kunna skriva av mig.
Även om inlägget troligtvis blev tämligen rörigt.

Jag har inga svar, men tänker på dig. Krya på dig!
 
Men stackars dig, vilken otur du haft! Med din passion för att träna så borde du ha goda förutsättningar för en lyckad rehabilitering! Jag undrar lite över knät, ska benbiten verkligen sitta kvar? Jag har ingen erfarenhet av dina andra skador men jag har ett avslitet korsband som jag inte opererat och tycker mig kunna träna i den omfattning jag önskar ( men jag är numera lite försiktig med att åka skridskor eller tuff slalomåkning). En vän har opererat och denne är helt obesvärad och kan göra allt som tidigare.
Varför vågar du inte äta matlådorna, är du allergisk? Sjukhus känns ju som det spontant bästa stället för att som patient få anpassad mat.
För övrigt blir jag lite förskräckt över den nonchalans över smärtor som du bemötts med....:(:crazy::down:
 
Tack fina ni!
Det värsta nu är att jag saknar passen, instruktörerna, passkamrater, styrka, energi och glädje... Så otroligt mycket :cry:
Jag TROR jag kommer tillbaka till Bodyattack igen då det inte krävs ett dugg mer än man klarar, d.v.s det finns oändligt många alternativ.
Dessutom brukar det finnas gott om plats så man lätt kan gå undan och aldrig är i vägen om man inte kan /vill/ska/borde/orkar springa eller hoppa.
Dans är för stora riskmoment i för högt tempo och styrkepass blir ju svårt med alternativ till knäböj/utfall/armhävningar /lyfta vikter o.s.v.

Knät kommer ju alltid vara instabilt, men det kanske går bättre i vardagen med ett rejält knästöd, och som kanske ökar chanser till fungerande pass sen om risken för vridning kan minimeras, även om det inte FÅR förekomma så kan det ju ändå hända, men med stöd kanske det inte innebär någon katastrof?
(önsketänkande antar jag, men ändå...)

@Blueberry - akademiska i Uppsala, tills något annat är ordnat, och nu börjar det bli dags.
Litar på att de inte släpper iväg mig innan allt är ordnat i alla fall. Vi får se vad de säger imorgon.

Just nu skulle jag bara vilja ha hit "min hästs bästa" - albumen som världens bästa @Lena Furberg skickat :love:
Mat är väl annars det största problemet, men jag har fått hjälp med att köpa hit något ätbart när det superkrisat - och om det blir samma helvetesmat (jag har haft FYRA maträtter att välja på under hela den här tiden, första veckan åt jag pannkakor till lunch och middag i flera dagar, sen gick det bara inte längre) skulle jag bli så otroligt tacksam om jag kunde få hjälp att få hit något annat, ätbart då jag slipper leva på fil och mackor...

Men jag hoppas INNERLIGT att jag slipper den skiten när jag kommer bort härifrån och att det finns någon vettig lösning :eek:


Först och främst ska du ägna dig åt att läka och sen är det rehab. Rehab är också träning :up:
/Optimisten
 
Är det allergier som gör att du inte kan äta? Och ska de inte kunna lösa sånt på ett sjukhus?
Japp, menyn saknar innehållsförteckning såpass att inte ens personalen får tag i den (på ett sjukhus, som sagt - DET är skandal!) och allergikosten jag bett om har ändå blivit från de fyra "säkra" rätterna ur menyn...förutom två gånger - en gång kom en tomatfritt köttfärssås (!!) som var otroligt god! "men du hade nog bara tur idag" sa de.
En gång fick jag "kycklinggryta" med NIO potatisar (!!) lite blaskig sås och den "kyckling" som var i var några tragiska slamsor...
Nu är lunchen på G så vi får väl se hur de lyckas nu, förra avdelningen försökte nog inte ens beställa allergi(special) kost, utan skrev bara "minus tomat, allergi".
Sen har det förvisso varit flertalet röda dagar, men ändå... Ska det vara så svårt?
Kvalitén på maten i övrigt törs jag nog inte nämna ens...

Maten beställs från ett företag i Västerås, och menyn består av 20 olika rätter för den som är allätare och ickeallergisk.
Ingen variation inte.
Annars kan jag ju tycka att menyn borde bytas åtminstone en gång i månaden...
 
Japp, menyn saknar innehållsförteckning såpass att inte ens personalen får tag i den (på ett sjukhus, som sagt - DET är skandal!) och allergikosten jag bett om har ändå blivit från de fyra "säkra" rätterna ur menyn...förutom två gånger - en gång kom en tomatfritt köttfärssås (!!) som var otroligt god! "men du hade nog bara tur idag" sa de.
En gång fick jag "kycklinggryta" med NIO potatisar (!!) lite blaskig sås och den "kyckling" som var i var några tragiska slamsor...
Nu är lunchen på G så vi får väl se hur de lyckas nu, förra avdelningen försökte nog inte ens beställa allergi(special) kost, utan skrev bara "minus tomat, allergi".
Sen har det förvisso varit flertalet röda dagar, men ändå... Ska det vara så svårt?
Kvalitén på maten i övrigt törs jag nog inte nämna ens...
Jösses.

Alltså om menyn saknar innehållsförteckning så att allergiker inte vågar äta så är det ämne för lokaltidningen. Det är ju liksom inte sjukstugan i Knypplehult du ligger på.
 
@Sar - operationer verkar inte aktuella alls, knät kunde vi avvakta med och se hur det "tar sig".
Misstänker att största oviljan till operation är för att jag är en högriskpatient under narkos, men de var inte ens villiga att diskutera saken.
Varken med Axel eller knä...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 106
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 307
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 518
Senast: Trott
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 228
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp