Är det onödigt att köpa....

men vad är då problemet?? så då kan du ju köap dne det verkar ändå so mdu redna har bestämt dig??
 
Om det blir en dressyrsadel, så blir det en Olympic Jessica, OM den passar hästen vill säga.

Men jag går och velar, då 8500:- är mycket för mig att lägga ut på en sadel.

Och jag ville ha era åsikter.
 
Värt ett försök...

Leta efter just den sadeln du vill ha begagnat, då får du den betydligt billigare än 8500 kr och slipper ha skuldkänslor för att du lagt ut så mycket pengar samtidigt som du får den där sadeln du förälskat dig i.

Man måste absolut inte tävla för att man äger en dressyrsadel, de är faktiskt förbaskat sköna att sitta i ändå.
 
En dressyrsadel vill ja ha oavsett om jag tävlar men jag tänkte på priset ;)
 
Jag har hittils lagt ut på 17 000 på en slags distans/ dressyr sadel trots att jag varken tävlar distans

Resonerade så att det är bättre att satsa på en rejäl sadel som håller 30 år än att lägga ut pengar på skit
 
Jag tävlar inte (kanske startar nån lokal klass nån gång) och min sadel kostade 23500kr... :crazy:

Fördelen är att man kan ställa om den, utprovning hemma i stallet ingick, kvalitet som lär hålla i decennier samt att den är anpassad efter mina och hästens mått. Och så är den SKÖÖN!

Säger bara Passier....

Tycker att du ska köpa den som passar hästen, och dig. (och även plånboken)
Rätt tillpassad sadel kan spara mycket pengar och tårar + att andrahandsvärdet naturligtvis är högra på en sadel av god kvalitet.

Ett tips är att prova ytterligare sadlar som kanske är ännu dyrare och om du hittar en som passar leta efter en begagnad sådan.
Jag köpte en passier-hoppspecial i toppskick för 7500kr, kostar ny 18000kr. så det var ett riktigt fynd. :banana:

Lycka till i sadeldjungeln!
 
Ja, ibland är man ju tvungen. Vi rider också dressyr och tävlar inte. Men vi var tvungna att köpa en Isabell Werth till vår häst, det var det enda som passade.
Och den sadeln gjorde ett STORT hål i plånboken.
Den prisklassen hade vi inte alls tänkt oss men så blev det.
 
håller med dig!! alla trådar som är startade av samma användare har ju samma innehåll.. så varför ta mera plats när det ändå är samma diskution på alla??

köp den sadeln som passar din häst istället för att satsa på en viss sadel bara för att den ser skön ut!
 
Jag skulle aldrig köpa en sadel som inte passar hästen bara för att jag tycker att den är skitskön :mad:

Sluta svara på mina trådar så försvinner dom :devil:
 
bara för inte tänker träna betyder de ju inte att u inte ska rida....

klart att de lönt att köpa en bra sadel...hästen lär ju upskatta det!
 
Nja för i dag då kanske :D

Men hur skall jag få reda på något om jag inte frågar?


Det är bara att sluta läsa dom :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 974
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Hej! Har en dressyrsadel som i alla år på hästen legat bra, problemet är bara att den nu är 15 år gammal och börjat spruckit. Då hästen...
Svar
6
· Visningar
2 144
Senast: KSF
·
Hästmänniskan Vad kan man ta för att låna ut en välutbildad d ponny på 18 år på foder? Vad är rimliga krav att ställa? Vi vill gärna att hästen står...
Svar
14
· Visningar
1 471
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 419
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp