Är det problem med blocket just nu????

G

globestar

Jag kommer inte in på blocket sedan två dagar, är snart desperat... Kommer in överallt annars men inte dit.
Är det just nu allmänt problem med blocket eller är det bara jag som har problem?
 
Sv: Är det problem med blocket just nu????

Blocket har blivit hackat därför är det ner stängt.

Så va lugn, ingen kan lägga in eller leta efter saker ;)
 
Sv: Är det problem med blocket just nu????

SYND! Jag är blocket-beroende... ;)
 
Sv: Är det problem med blocket just nu????

"Angående blockets hackade hemsida

Lund torsdag 7 april 2005

Blocket.se hackad onsdag 6 april 15.45 med länk till raderna.se.
Raderna.se naturligtvis inte inblandat på något sätt och tar bestämt avstånd från detta.

I går kväll märkte vi en plötslig ökning av antalet besök till raderna.se

För att se vad som hänt googlade vi raderna.se och på googles andra resultatsida kom en länk till följande:

På en sida för snöskotrar forum.snowrider.se/forum_posts.asp?TID=5265&PN=1&get=last
har någon (som vi inte har en aning om vem det är) lagt en länk till vad dom påstår är en skärmdump av blocket.se igår.
En bit ner på sidan, sök efter: 2005-04-06 kl 16:21 Y3pp3 Leksand Ingen riktig annons men kul iaf...
Det inlägget länkar till följande skärmdump home.no/y3pp3/hackatblocket.jpg (om inte den funkar finns en kopia här >>)

En koll i våra loggfiler visade att mellan 15.45 igår till 16.00 fick vi 1518 besök från www.blocket.se, alltså blockets förstasida.

blocket.se har alltså under denna tid igår haft en länk till oss från sin första sida,
precis som det antyds med skärmdumpen.

Vi har inga kopplingar till detta utförda brott och har inte en aning vem som står bakom det
och tar bestämt avstånd från detta.

Vi vill förstås få ut vårt budskap men vi vill absolut inte bli förknippade med olagliga sätt.

En hackad sida är för varje siteägare värsta mardrömmen, och vi blir, precis som alla andra,
illa berörda när sådant inträffar"

Källa : http://www.raderna.se/ (via ALX72 på zatzy.com)
 

Liknande trådar

Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
888
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
706
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
216
Senast: Enya
·
Kläder & Bli fin Jag tycker det är typ omöjligt att hitta trosor som jag trivs med. Så vilka trosor fungerar bra för dig? Jag är fet så jag har problem...
2
Svar
26
· Visningar
1 220
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp