är det sammandragningar/förvärkar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

FridaJ

för tredje natten i rad nu har jag knappt sovit en blund.. pga mensvärksliknande smärta i magen plus att den blir stenhård! är det förvärkar som har satt igång redan? jag är helt slut, ska det vara såhär? ska till min bm idag på rutinbesök men ville iaf fråga här. är i v. 37+6 idag.

det konstiga är att det är endast när jag ligger ner som det sätter igång och då enbart på natten. kan inte sitta och sova så det får väl bli till att vända på dygnet i värsta fall :smirk:
 
Sv: är det sammandragningar/förvärkar?

Visst låter det som förvärkar. Jag hade massor de sista veckorna när jag väntade andra barnet. De försvann dagarna innan hon kom, så då trodde jag att hon tänkt bli kvar där inne :smirk: Men hon kom ju till sist.

// K
 
Sv: är det sammandragningar/förvärkar?

Jag har också så, men inte så jättemycket. Min BM sa att det är helt okej att ta ett par alvedon mot smärtan.
 
Sv: är det sammandragningar/förvärkar?

OM det är på nätterna när du ligger ner och tar det lugnt och det inte ger med sig så kanske du ska fundera på att åka in så de får kolla dig. När JAG hade såna förvärkar fick jag bricanyl för att stoppa dem - var inne FYRA ggr för det den sista månaden, innan jag fick bricanyltabletter i förebyggande syfte. (jag skulle snittas och det fick inte komma igång spontant så jag fick dessutom äta bricanylen ända till dagen före snittet...)
Det är ju om inte annat bra att veta om förvärkarna påverkar livmodertappen. Börjar du öppna upp så är det ju kanske dags... ;)
 
Sv: är det sammandragningar/förvärkar?

(jag hann inte gå in och skriva något igår då jag hade gäster här)

inatt fick jag äntligen soooova! gick upp klockan 13 idag :p enlingt min BM är det "helt normalt" och det går att ta två alvedon och ev en varm dusch. det är troligtvis livmodertappen som håller på att ställa in sig på förlossning :crazy: hon sa också att det kunde vara såhär en period i slutet som sedan avtar och då slappnar man av och tror det är lugnt men då passar bebis på att komma ut :love:

tack till er som svarat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 124
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 044
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 751
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ För ett par tre veckor sedan började jag få problem med sömnen. Somnade som vanligt på kvällen, samma tid som senaste åren och relativt...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp