Är det värt pengarna ?

Minelli

Trådstartare
Kommer tyvärr ha lite olika sorters hö iår eftersom bonden vi köper från har det packat så. Och jag har inte möjligt att ta hem hö för mer än en månad ungefär i taget. Men jag funderar på om jag ändå skulle göra en analys av det jag har hemma nu och ta från lite olika balar för att få ungefärlig koll på det. Får man nån hjälp av det eller är det bara att kasta pengarna i sjön ?

Om jag var du så skulle jag nog göra en analys. MEN jag skulle ha tagit en liiiiiten tuss från mASSOR av balar! Ta från så många du bara kan! Du köper alltså inte från olika bönder utan det är en och samma bonde du köper av hela tiden?
Om det är så att det är samma bonde så ta ut ett antal balar denna månad och sedan ett antal nästa månad, så du får från så många olika balar som möjligt. Ta sedan litelite ur varje bal och blanda och skicka iväg. Så skulle jag ha gjort. Måste ju vara bättre än ingen ananlys alls.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 27 år gammal och har alltid hållt på med hästar (med undantag för pauser något år hit och dit). Jag har aldrig riktigt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 706
Senast: Vitsippan
·
Hästvård Min fyraåring har bott borta och fått växa upp i en bättre flock än jag kunnat erbjuda hemma. För en dryg månad sedan kom hon hem och...
2
Svar
38
· Visningar
3 788
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 431
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 011
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Test - vilken kattras passar dig?
  • Ovanliga hundraser.