Är detta ok?

Nä kritter och hästar lär sig rätt kvickt att det inte är farligt. Värre är ju ett plötsligt uppdykande oljud, lågflygande helikopter, MC med raka pipor etc..
Ja vanligtvis så, men det gällde inte Madam och jag ska sent glömma när det kom 2 fyrhjulingar runt kröken på skogsvägen med 2 alldeles för unga förare på, dom skulle döööö :devil: och jag höll inte på att få stopp på henne för hon hade bestämt sig för att ta dom. :rofl: Dom killarna körde aldrig mera på skogsvägarna här. :D
 
Jag bor under Arlandas ena landningsbana och har verkstaden vägg i vägg med stallet. Ett ickeproblem skulle jag säga. Här går planen lågt fram till 02.00 ca och börjar igen efter 05.00 kanske.
Vi jobbar också ofta i verkstaden långt in på småtimmarna ibland.

Det är långvarig stress som är farlig och detta lär väl vara rätt temporärt kan jag tänka.

Dessutom, som många skriver, hästar har inte samma sömnrytm som vi och lider inte av jet lag vid långa resor heller. De sover korta stunder hela dygnet. Om man släpper att de inte sover natt som vi så inser man snart att de inte mår dåligt.

Vi natttar ju inte våra hästar förrän 23-24 här hemma och de har tänt tills dess och ofta radion på.
 

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 473
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 292
Ekonomi & Juridik jag har haft boxplats på ett privat stall i tre år. Detta har nu byggts ut och nu är vi ca 15 inarkoderade mot tidigare endast 2. Jag...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 233
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 194
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp