Är detta priset rimligt för denna stallplats?

Lokalen momsad? En specifik lokal kan inte vara momsad. Att något är berättigat till moms är knutet till ägaren av företaget.
Om man som privatperson hyr stallet så kan hen inte hålla på med momsavdrag om hen inte har företag själv. Och att hyra ut så många ställplatser utan företag är olagligt hur man än vrider och vänder på det.
Här kostar lösdrift i skjul från 3000kr i månaden om det ska vara vitt. De tjänar knappt på det, typ 500 i månaden.

Jag skrev om den inte är momsad. Självklart kan en lokal där det bedrivs verksamhet vara momsad. Beror på typ av verksamhet osv.
 
2 miljoner och 4.000 i månaden? Vilket bolag lånar ut så? Det skulle jag gärna anlita! Hur många år ska inte det avbetalas?

Och den delen av spill som man sopar bort i form av damm/boss kommer att finnas oavsett hur bra det hanteras. Du kanske tänker på silage? Det är ju annat ta än hö = mindre boss

Tja de flesta banker jag sett lånar ut till 1-2%. Men du kanske mest kör smslån? Klart det tillkommer amortering men det är en avbetalning.

Om du läser tråden ser du vad vi pratar om.
 
Jag betalar i Halland nära Göteborg 3800 och då ingår alla fodringar 7 dgr i veckan. In och utsläpp vardagar. Rullande schema på helgerna. 15 kg hösilage och 6 spån. Stort jättefint ridhus paddock men jag får skritta typ 20 minuter för att komma till skogen men vi har en väldigt stor och bra "naturbana" 🤣 bakom stallet med skog och sand och stockar mm där man kan galoppera och hoppa.
Var stor du någonstans? Letar i Göteborgs/övre Hallands området
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag står i ett stall där jag känner att stallägaren tar orimligt lite betalt. Jag har tidigare betalt betydligt mycket mer och...
2
Svar
23
· Visningar
3 581
Anläggning Hej! Jag har ett litet eget stall hemma med 2 1/2 box alltså 1/2 är en ponnybox med plats upp till stor C-ponny. Jag har funderingar på...
Svar
15
· Visningar
1 610
Senast: Miljon
·
Ekonomi & Juridik Vi har ett litet stall på gården med 3 boxar. Vi har en häst och en familj vi känner har två hästar här. Än så länge så har de stått...
2
Svar
26
· Visningar
4 327
Senast: Casacha
·
Anläggning Vilket stall ska jag välja? Idag står jag på en anläggning nära en stor stad. Vilket gör att ridvägarna är rätt så trista, finns en...
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp