Är detta rimligt? ångest

Det känns jätteskönt att höra! Ingen ska behöva bli utnyttjad så som du och din vän blivit!! Se till att bryta ordentligt och att du inte har något med denna stallägare att göra alls framöver. Ta med varenda pinal på en gång när du ska lämna så att du inte behöver åka dit igen för att hämta kvarglömda saker, människor som hon kan i såna fall utnyttja det för att göra allt svårare för dig. Hjälp inte till om hon så ringer och ber på sina bara knän, kom ihåg det! För då har hon dig snart fast i den onda spiralen igen. Snälla ta hand om dig nu, och som många andra skrivit innan så finns det massor med godhjärtade människor som bara kan önska att de hade en sån som dig i sitt stall. Kram!


QUOTE="s1997o, post: 17477483, member: 136916"]hej allihopa! ville uppdatera er för att ni alla var så snälla och verkligen fick mig att tänka efter. Pratat med mina föräldrar, min vän i stallet och hennes föräldrar och om några veckor ska vi sätta oss ned och prata med dem och berätta att vi inte vill ha det såhär längre och att stallet inte ska vara en ångestgrej, och att vi inte kommer stanna kvar där. Känns så skönt att ha tagit ett beslut, och ska vara hästfri en sommar nu och sedan se om det blir hästköp, foderhäst eller medryttare beroende lite på om jag ska gå högskola osv. Tack så mycket varenda en av er för era fina ord:heart[/QUOTE]
 
tack fina!! blev erbjuden att bli medryttare på en annans (privatpersons) häst i samma stall men vill inte vara kvar där i det stallet alls. Börjat packa grejer och sortera ut sånt som är mitt eget, tar med mig allt utom sadeln och tränset som är hens.
 
tack före allas svar! mina föräldrar tycker att det är sjukt också men de vet inte om allting. Älskar den hästen så mycket men börjar tycka att det är mer ångestfyllt än roligt att komma till stallet. kram!
Prata med dina föräldrar om allt! Sen måste jag nämna att jag själv älskade vissa hästar på ridskolan (och nej, blev absolut inte utnyttjad som du blir, har aldrig blivit det på något ställe alls) men det kommer nya som man tar till sig. Lovar! Det vimlar av bra stall som uppskattar hjälp. Jisses, jag skulle älska att ha en som du i mitt stall och du hade absolut fått vara ledig på jul...jisses, säger jag igen! O_o
 
Prata med dina föräldrar om allt! Sen måste jag nämna att jag själv älskade vissa hästar på ridskolan (och nej, blev absolut inte utnyttjad som du blir, har aldrig blivit det på något ställe alls) men det kommer nya som man tar till sig. Lovar! Det vimlar av bra stall som uppskattar hjälp. Jisses, jag skulle älska att ha en som du i mitt stall och du hade absolut fått vara ledig på jul...jisses, säger jag igen! O_o
Åh, såg precis att du lämnat stället...
 
Vad härligt att höra! Ett nytt häst-kapitel tar sin början nu hoppas jag
Jaa, fick en massa hot om att jag aldrig kommer hitta nån annan häst att få rida på och att man inte kan rida för att det är kul (varför ska man rida om det inte är kul undrar jag??) men har redan fått 4 erbjudanden och ska åka till en häst som jag ev ska bli medryttare på (om vi klickar) på tisdag. massa tack för allt ert stöd i denna tråden! är så arg på dem för hur de beter sig nu, min vän frågade om hon och hennes föräldrar fick köpa loss hästen hon haft men då var den inte till salu, men nu har de gått bakom ryggen på henne och ska sälja den i alla fall, men inte till henne. antar att det är någon slags hämnd. De har också sagt att hästen jag hade skickas till slakt om inte en annan vän, som är kvar i stallet i samma sits som jag var rider henne, och har satt henne i en jättejobbig sits. förstår inte hur man kan med, usch. Vill aldrig någonsin prata med dem igen.
 
Jaa, fick en massa hot om att jag aldrig kommer hitta nån annan häst att få rida på och att man inte kan rida för att det är kul (varför ska man rida om det inte är kul undrar jag??) men har redan fått 4 erbjudanden och ska åka till en häst som jag ev ska bli medryttare på (om vi klickar) på tisdag. massa tack för allt ert stöd i denna tråden! är så arg på dem för hur de beter sig nu, min vän frågade om hon och hennes föräldrar fick köpa loss hästen hon haft men då var den inte till salu, men nu har de gått bakom ryggen på henne och ska sälja den i alla fall, men inte till henne. antar att det är någon slags hämnd. De har också sagt att hästen jag hade skickas till slakt om inte en annan vän, som är kvar i stallet i samma sits som jag var rider henne, och har satt henne i en jättejobbig sits. förstår inte hur man kan med, usch. Vill aldrig någonsin prata med dem igen.

Stäng öronen och försök att inte lyssna till något som kommer från det stället. Man vill säkerligen bara hämnas och vara elak emot dig och vad är då bästa sättet att göra det på? Jo, genom att "slakta hästar" och sälja till vem som helst utom till den som vill köpa osv. De där människorna är knappast friska och förhoppningsvis säljer de faktiskt hästen till någon vettig person. Och skulle de avliva "din" häst så kom ihåg att en död häst lider inte.

Lycka till med provridning till medryttare! Du har snart hittat en ny häst att älska. :love:
 
är några år sen nu men ville ge en uppdatering om nån kommer ihåg tråden, har ingen kontakt med personerna därifrån idag. Är medryttare hos en supergullig tjej där vi har ett jättebra samarbete och vi stöttar och hjälper varandra! Var lite yngre och har nästan insett ännu mer i efterhand vad mycket jag fick ta, både ansvar som en 14-15åring inte ska ha och oförtjänt skäll. Har fortfarande lite självförtroendeproblem i ridningen som sitter kvar sen den tiden, är väldigt rädd för att göra fel och har prestationsångest men jobbar på det och rider just nu mer kravlöst och försöker hitta tillbaka att det bara ska vara roligt och härligt att rida, att det är okej att göra fel, göra om och göra rätt. Tack för er som stöttade mig, kommer fortfarande ihåg att det var så skönt att skriva av sig.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 808
Senast: mars
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 281
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp