Är detta tillåtet?

N

_NMBA_

Finns en nystartad webbutik där större delen av det skraltiga utbudet är precis samma varor som finns på Gekås - fast dubbelt så dyrt... Det är enligt mig ganska osannorlikt att denna butik köper in just likadana respartier som Gekås, med samma märken, omorderna färger och udda storlekar - och sätter ett så mycket högre utpris... Speciellt efterssom Gekås har lite udda märken som jag inte har sett i någon annan butik.

Om det nu är så att denna butik (denna tjej) köper varorna på Gekås och säljer vidare i en "riktigt" webbutik - är det tillåtet? Kan man köpa in ex. massa Hööks- eller Börjesgrejer på rea och starta en butik och sälja? Bara fundersam...
 
Sv: Är detta tillåtet?

Klart det är tillåtet, varför skulle det inte vara det? Man får sälja vad som helst till vem som helst, så länge det inte handlar om olagliga grejer eller grejor som av säkerhetsskäl endast säljs till vissa legitimerade yrkesgrupper.
 
Sv: Är detta tillåtet?

Jag tror inte detta är tillåtet!! Affärsverksamheten måste ju vara godkänd av skatteverket osv för att kunna drivas och jag tror inte en sådan här verksamhet skulle bli godkänd där.
Jag tror bara detta, jag är inte helt säker! Men det finns säkert någon som är det här inne!!
Men det låter i alla fall som att det inte skulle vara tillåtet!!

*pss* Börjat skriva på det här men blev publicerat för sent.
 
Sv: Är detta tillåtet?

Carpe_Diem skrev:
Jag tror inte detta är tillåtet!! Affärsverksamheten måste ju vara godkänd av skatteverket osv för att kunna drivas och jag tror inte en sådan här verksamhet skulle bli godkänd där.
Jag tror bara detta, jag är inte helt säker! Men det finns säkert någon som är det här inne!!
Men det låter i alla fall som att det inte skulle vara tillåtet!!

*pss* Börjat skriva på det här men blev publicerat för sent.

Varför tror du att den inte skulle vara godkänd av Skatteverket?

Så länge affärsinnehavaren följer alla deras redovisningsregler och har kvitton på kostnader och intäkter, så borde det inte vara några problem. Precis som Djurjouren skriver.

/Cecilia
 
Sv: Är detta tillåtet?

Det är ju inte helt sällan man ser personer som köpt ett helt ställ jackor på gekås.
Tror inte att någon privatperson köper 40 jackor likadana i olika storlekar, utan dom säljs sen i butik för betydligt högre pris.
 
Sv: Är detta tillåtet?

Ok... då hade jag fel där!!
Jag trodde inte den skulle bli godkänd för att verksamheten inte köper in ifrån grossister utan andra affärer. Men det verkar som jag hade fel. Jag ber om ursäkt!!
 
Sv: Är detta tillåtet?

Jag frågade en bekant en gång om samma sak, eftersom han har eget företag med butik samt webbutik, och han köper ibland in partier från andra butiker runt om i världen. Han sa att det är upp till var och en att avgöra själv om man vill göra så eller köpa från grossist, men man måste såklart tänka efter före och avgöra om man har råd att göra så och om kunderna vill betala ett högre pris. Man måste ju få grejerna sålda och samtidigt göra en vinst efter skatteavdragen, annars är ju hela grejen om intet.
 
Sv: Är detta tillåtet?

min mamma bedriver antikhandel, hon köper ju på mäsor, loppisar o i andra butiker så det borde ju va tillåtet.
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 765
Senast: shia
·
Islandshäst Jag har läst tråden avla på eksem sto av Fredag Startar en ny tråd eftersom jag har ingen som helst tanke att avla på mitt sto, så det...
Svar
19
· Visningar
2 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Emmi-pet ultraljudstandborste

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp