är detta vad jag tror det är???

Gullan86

Trådstartare
6090.jpg

dessa från börjes SAFETY TUG SET är det till för att man ska kunna ha ett högre skackelfäste på loksele??? eller vad är det till för?

vill gärna ha en förklaring på hur de ska sitta nån bättre bild kanske? är de bra?

tack på förhand
 
Sv: är detta vad jag tror det är???

Det är snabbkopplingar! Vad remmen längst ner är till för vet jag dock inte.
 
Sv: är detta vad jag tror det är???

hur funkar dom då? remmen längst ner ska väl va som en extra rem under magen lr? men då får man j 3 remmar under magen?!
 
Sv: är detta vad jag tror det är???

Nej, varför skulle den gå under magen? De två översta sätter du fast i skakelremmarna.
 
Sv: är detta vad jag tror det är???

tack....så de e alltså ingen vidare ide att ha de te en loksele verkar de som...hm...

nån mer som kan svara på HUR MAN SKA KUNNA HA ETT HÖGT SKACKELFÄSTE PÅ EN LOKSELE + DRAGLINOR???
 
Sv: är detta vad jag tror det är???

Det är främst till att ändra en bröstsele/giggseles skakelhållare till snabbkoppling.
"Remmen" lägst ner är väl bukgjorden??
Man använder den gamla eller sätter dit den man får med - för att göra "setet" komplett ant.

Det går att sätta på en loksele, men jag tycker inte man ska göra det i första taget!
För de flesta lokselars däcklar är klena läder däcklar, det är bättre att köpa en ny silett/gigg däckel i stället tycker jag förstås. Equilex har det tror jag.

Är det "din" loksele?
Har du inte gjort om den?
Bilder??

/Lisa
 
Sv: är detta vad jag tror det är???

oh hej har saknat dej och dina kloka råd..

la nyss in bilder på en gammal tråd kicka på den de fanns tydligen en tråd om detta sadeln innan: den sitter uppe nu. massa bilder där me.

när du ser den hoppas ja du minns att min lokseledäckel inte är nån klen läderbit;)
 
Sv: är detta vad jag tror det är???

Varför ska du ha ett högt skackelfäste?
Det optimala för hästen är ju om du kan dra en rak linje från dragläder/draglinor/ till navet på hjulet.
 
Sv: är detta vad jag tror det är???

jo men som(ja fått lära mej här) så ska skaklarna bara ligga stilla i skackelhållarna och på en sån höjd att hästen inte störs i tex svängar eller när den tar ut rörelserna.
sen är det draglinorna som drar vagnen och det är ju den vinkeln som är viktig att den inte är bruten.
och bakselen som bromsar så det ska bli en balans mellan de 2 så att skaklarna ligger så stilla som möjligt i skakelhållarna(de ska inte dra/bromsa alls).
detta är väl iaf grunden för riktiga bröstselar giggselar lr vad det heter haha men iaf ja försäker eftersträva men min lokselee med.
 
Sv: är detta vad jag tror det är???

Ja din sele/vagn/isis glömmer jag inte :D

Efter ett tags uppehåll pga strul med modemet är det kul att vara tillbaka! :)
Det var ju ren plåga att inte sitta här på en hel vecka! :rofl:
Snacka om buke-beroende :angel: :D

Svarar i den andra tråden!

/Lisa
 

Liknande trådar

Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
1 483
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
1 730
Senast: MCP
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp