Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

Min är tvilling men det enda som stämde är att han är social och älskar barn och människor överhuvudtaget. Han har också svårt för att vara själv. Han ylar och biter sönder saker. Dock matvägra han? Haha aldrig... Han har ingen botten. Intelligent är han definitivt inte, inte för att vara taskig men han är ganska korkad. Men han är min älskade korkade vovve.

Nej han är ingen typisk tvilling...
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

Haha 1 sak passa in på min gamling. (Vädur) Viljestark

På äldsta salukin passar mer (Oxe) Fegisen som trivs bäst hemma

Riktigt kul läsning! Trodde det skulle vara som vanliga horoskop då ALLT passar men icke.
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

Mina är födda 3 augusti (Lejon), 1 november (Skorpion) och 24 november (Skytte).

Lejonet: Haha, det som stämmer är att hon är självständig, smart och äventyrslysten. Hon älskar uppmärksamhet, är lättlärd och träningsvillig, glad pigg och lekfull och är ganska så fotogenisk. Hon blir däremot inte sårad eller sur och tillbakadragen om hon inte får som hon vill och hon muckar aldrig gräl med andra hundar utan älskar allt och alla, hon är heller aldrig svartsjuk utan delar glatt med sig av mig till de andra fyrbenta här i familjen.
Enligt stjärnorna så går hon bla. bra ihop med Tvillingarna och det är mitt stjärntecken så vi matchar väl varandra ganska bra då ;)

Skorpionen: Det som stämmer är att han trivs bäst på landet och att han gillar att spåra, söka osv. och att han trivs bäst med konsekventa, mjuka personer. I övrigt är han väldigt mild i temperamentet, muckar aldrig gräl och trivs bäst med att "bara vara" och är inte särskilt motiverad till träning så det är ungefär det motsatta som står i stjärnorna.

Skytten: Självständig, nyfiken och aktiv stämmer bra :D. Resten är ungefär det motsatta, han är väldigt petig med maten, han är inte lättdistraherad och han trivs bra hemma.
Går bra ihop med Tvillingarna så det låter ju bra det eftersom det som sagt är mitt stjärntecken.
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

LEJONET 24 juli - 23 augusti = självständig, smart, stolt, modig och äventyrslysten. Lejonhunden har en ståtlig hållning och känner sig ofta störst, bäst och vackrast. Han är noga med sitt utseende och vill hålla sig ren och fin. Han gillar att få komplimanger och uppmärksamhet och är en perfekt utställningshund och fotomodell. Han är lättlärd och träningsvillig och vill gärna glänsa över andra. Han är glad pigg och lekfull så länge han får som han vill men han blir också lätt sårad, tjurig och tillbakadragen när han inte får som han vill. Om ett Lejon känner sig älskad och uppskattad gör han allt för Dig. Han är vänlig men inte sen att gå till attack om han ser något hot mot flocken, vilket främmande hundar kan få känna på. Alla andra hundar vill inte visa underkastelse så han får lätt fiender. Han är svartsjuk och vill ha Dig för sig själv. Han älskar äventyr och omväxling och är han av jaktras så är jakten det absolut bästa och roligaste han kan tänka sig. Han är intelligent, smart och självständig. Han trivs bättre i lantmiljö än i stressiga storstaden. Hjärtat, ryggen och blodcirkulationen är hans svaga punkter. Lejonet passar bra ihop med sociala äventyrslystna personer, gärna födda i Tvillingarna, Skorpionen och Vattumannen.
Det fetstilta stämmer.

Dessutom är både husse och matte vattumän. Svärfar också, och valpis älskar :love: sin farfar.
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

Tusan imig allting stämde på min borzoi, förutom att jag inte är någon auktoriär ledare som är född i dem givna tecknena (men han verkar vilja va med mig ändå) och han har, och hoppas aldrig, några reumatiska sjukdomar etc. Och han är ingen brukshund:p
Och visst älskar han utmaningar men inte för svåra mentalt ännu, då ber han om hjälp:)

Men herregud vad den hunden VILL vara till lags och lära sig saker. Han är nog brukshund delight. :angel:


STENBOCKEN 22 december - 20 januari = klok, envis, lojal, noggrann, arbetsvillig och målmedveten. Redan som små Stenbockenvalpar märks det att de är kloka, sluga och listiga. Bästa miljöträningen för valpen är att dagligen få följa med matte/husse, kanske till jobbet, till centrum, åka kommunalt osv, men miljö- och annan träning får aldrig utföras så att valpen jagar upp sig och blir stressad. För det mesta är den här hunden lugn och balanserad och den mest arbetsvillige av alla tecken. Han kräver fysisk motion men framför allt mental stimulans och är mycket uthållig och envis. Han ger sig inte i första taget. Brukshunden älskar spår och sök och att utföra krävande svåra uppgifter. Han kan vara reserverad och gå för sig själv men ger Du honom kärlek och omtanke blir han Dig djupt tillgiven. Han behöver regelbunden sömn och vila samt rätt balanserad kost. Han gillar ordning och fasta rutiner och trivs inte i stökiga miljöer. Kroppsligt är skelettet och huden känsliga, framför allt rygg, knän, armbågar och tänder är utsatta. Han kan drabbas av reumatiska sjukdomar. Stenbockshunden älskar en kärleksfull, lugn och konsekvent ledare. Han passar ihop med naturligt auktoritära personer, gärna födda i Oxen, Kräftan och Skorpionen.
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

OXEN 21 april - 21 maj = uthållig, envis, tålmodig, starkt trygghetsbehov och stabil. Den lilla Oxen-valpen har en mognad som valpar födda i de flesta andra tecken saknar. Han är lugn och bråkar sällan men om han blir retad eller tvingad att göra något han inte vill kan han bli ordentligt arg och han är otroligt envis. Tala alltid mjukt och kärleksfullt till honom. Skrik och våld får bara motsatt verkan. Den här hunden gillar rutiner som utförs på samma klockslag varje dag. Han är inte förtjust i förändringar, varken när det gäller mat eller andra rutiner. Han avskyr att resa bort och lämnar Du honom på ett hundpensionat känner han sig övergiven. Han trivs bättre ute i naturen än i storstaden och långa skogspromenader och bad älskar han. Han vill gärna ha en skön fåtölj eller annan bekväm sovplats att koppla av i. En Oxe är trogen sin ägare och gör allt för denne. Det är en stark och frisk hund men han kan dra på sig halsinfektioner och viktproblem. Hanhunden har stark könsdrift och kan ha svårt att komma överens med andra hanhundar. Tikar födda i detta tecken är ofta väldigt vackra och kan nå långt på utställningar. En hund i detta tecken passar bra ihop med mjuka känsliga personer som gillar utevistelse, gärna födda i Lejonet, Skorpionen och Fiskarna.

Envis, självständig, ogillar hanhundar och älskar skogen och tvåbeningar som är född i Fiskarnas tecken (dvs mig :angel:) tja, det är vår Tysk det! :)

/Timsetim
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

TVILLINGARNA 22 maj - 21 juni = oberäknelig, rastlös, sällskaplig, flexibel och mångsidig. Här har vi en personlighet med två olika sidor, ena ögonblicket glad och lekfull, nästa reserverad och otillgänglig. Han är mycket intelligent och lättlärd och det på både på gott och ont. Han kan lätt hitta på en massa bus och hyss. Han är väldigt sällskapssjuk och kan ha svårt att vara ensam någon längre stund. Han kräver omväxling och massor av mental stimulans och har väldigt lätt för att anpassa sig i olika miljöer. En Tvillinghund vill inte sova bort sitt liv och håller sig ungdomlig hela livet. Han mognar sent. Detta är en charmig varelse som skänker sin ägare många roliga stunder och han älskar barn, ja människor överhuvudtaget. Hans känsliga organ är nervsystemet och lungorna. Han drabbas ofta av eksem och allergier och depressioner är inte ovanliga. Han behöver vistas ute mycket ute i naturen för hälsans skull. När det gäller maten kan han ena dagen sluka sin portion för att nästa dag matvägra. Han har också tävlingsinstinkt och kan nå framgång inom olika hundsporter men träning måste vara lekfull och omväxlande. Agility passar hundar i detta tecken. Tvillinghunden passar bra ihop med sociala aktiva människor, gärna födda i Väduren, Skytten och Vattumannen.


Detta passar in på ena hunden, den yngre.
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

JUNGFRUN 24 augusti - 23 september = intelligent, känslig, sårbar, plikttrogen, flitig och noggrann. Jungfruhunden har ett överflöd av nervös energi. Blir rutinerna rubbade kan han lätt stressa upp sig. Han mår bäst av schemalagda rutiner både när det gäller mat, aktiviteter, arbete och sömn. Jungfrun gillar att lösa kluriga uppgifter och behöver både mental och fysisk stimulans. Agility, spår, sök och rapport gillar hundar i detta tecken. Självförtroendet kan svikta ibland. Han blir lätt bortskämd och kan vara oerhört kräsen när det gäller mat. Han gillar delikatesser och är väldigt listig och lär sig snart var Du förvarar dina godsaker. Han vill alltid hålla sig ren. Reumatism, ryggvärk och höftproblem kan drabba honom. Oro, stress och spänning kan leda till mag- och tarmproblem och eksem. Han kan lätt drabbas av psykosomatiska sjukdomar. Hundsim och massage är bra förebyggande åtgärder. Som valp är en Jungfru inte sen med att hitta på hyss och rackartyg. Han är både klipsk och uppfinningsrik, så börja tidigt med att låta den lilla valpen få lösa och roa sig med olika "problemlösningar". Jungfrun passar ihop med känsliga konsekventa personer, gärna födda i Kräftan, Vågen och Fiskarna.

Detta passar in på den äldre hunden.
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

FISKARNA 20 februari - 20 mars = känslig, drömmande, sårbar, omtänksam och intuitiv. En valp i detta tecken är oerhört känslig och mycket mottaglig för påverkan utifrån. Även den vuxna hunden är lättpåverkbar. Han behöver en lugn konsekvent men mycket mjuk och kärleksfull ledare. Du får honom aldrig att göra något genom tjat eller tvång. träning måste ske ofta, men korta stunder åt gången. Han blir lätt trött och är beroende av vila och sömn. Han kan faktiskt bli tvärtrött och somna mitt i en lek.

Han har mycket stark intuition och märker genast vilken sinnesstämning Du befinner dig i. Fiskenhunden vill gärna bli bortskämd av allehanda godsaker. Risk finns för viktproblem och diabetes. Den här hundens tassar är också väldigt känsliga, så regelbunden kontroll av tassar och klor är ett måste. Fiskenhunden behöver mycket kärlek och känslan av att vara beskyddad. Redan från tidig valpålder bör Du stärka hans självförtroende. Valpen kan vara lite sen i utvecklingen men i längden spelar det ingen roll. Särskilt under unghundsperioden behöver han en lugn och konsekvent ledare. Den här hunden lever mycket i sin egen drömvärld. Fiskarna passar bra ihop med jordnära lugna konsekventa personer, gärna födda i Oxen(jag då;)), Jungfrun och Stenbocken.



:rofl::rofl::rofl:




..............................................................................................

Tillägg

Aussien är ju också fisk kom jag på. Dock passar det inte så bra in på honom.. Förutom tassarna då...:cool: Och lite koncentrationssvårigheter har han ju faktiskt:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

haha ja det stämde faktiskt till punkt och pricka på loke som är vädur. däremot stämde bara ett fåtal detaljer på sambons förra hund som var vädur.
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

LEJONET 24 juli - 23 augusti = självständig, smart, stolt, modig och äventyrslysten. Lejonhunden har en ståtlig hållning och känner sig ofta störst, bäst och vackrast. Han är noga med sitt utseende och vill hålla sig ren och fin. Han gillar att få komplimanger och uppmärksamhet och är en perfekt utställningshund och fotomodell. Han är lättlärd och träningsvillig och vill gärna glänsa över andra. Han är glad pigg och lekfull så länge han får som han vill men han blir också lätt sårad, tjurig och tillbakadragen när han inte får som han vill. Om ett Lejon känner sig älskad och uppskattad gör han allt för Dig. Han är vänlig men inte sen att gå till attack om han ser något hot mot flocken, vilket främmande hundar kan få känna på. Alla andra hundar vill inte visa underkastelse så han får lätt fiender. Han är svartsjuk och vill ha Dig för sig själv. Han älskar äventyr och omväxling och är han av jaktras så är jakten det absolut bästa och roligaste han kan tänka sig. Han är intelligent, smart och självständig. Han trivs bättre i lantmiljö än i stressiga storstaden. Hjärtat, ryggen och blodcirkulationen är hans svaga punkter. Lejonet passar bra ihop med sociala äventyrslystna personer, gärna födda i Tvillingarna, Skorpionen och Vattumannen.


Stämmer in väldigt bra på min aussie! :angel:
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

Bubblan;

FISKARNA 20 februari - 20 mars = känslig, drömmande, sårbar, omtänksam och intuitiv. En valp i detta tecken är oerhört känslig och mycket mottaglig för påverkan utifrån. Även den vuxna hunden är lättpåverkbar. Han behöver en lugn konsekvent men mycket mjuk och kärleksfull ledare. Du får honom aldrig att göra något genom tjat eller tvång. träning måste ske ofta, men korta stunder åt gången. Han blir lätt trött och är beroende av vila och sömn. Han kan faktiskt bli tvärtrött och somna mitt i en lek. Han har mycket stark intuition och märker genast vilken sinnesstämning Du befinner dig i. Fiskenhunden vill gärna bli bortskämd av allehanda godsaker. Risk finns för viktproblem och diabetes. Den här hundens tassar är också väldigt känsliga, så regelbunden kontroll av tassar och klor är ett måste. Fiskenhunden behöver mycket kärlek och känslan av att vara beskyddad. Redan från tidig valpålder bör Du stärka hans självförtroende. Valpen kan vara lite sen i utvecklingen men i längden spelar det ingen roll. Särskilt under unghundsperioden behöver han en lugn och konsekvent ledare. Den här hunden lever mycket i sin egen drömvärld. Fiskarna passar bra ihop med jordnära lugna konsekventa personer, gärna födda i Oxen, Jungfrun och Stenbocken.

Understruket är vad som stämmer in :D
Den andra hunden är jag osäker på vilket datum i april hon är född på så jag får väl återkomma med det :p
 
Sv: Är din hund som den ska enligt stjärnorna ;)

Jag har en tik som är jungfru, markerar det som stämmer.
JUNGFRUN 24 augusti - 23 september = intelligent, känslig, sårbar, plikttrogen, flitig och noggrann. Jungfruhunden har ett överflöd av nervös energi. Blir rutinerna rubbade kan han lätt stressa upp sig. Han mår bäst av schemalagda rutiner både när det gäller mat, aktiviteter, arbete och sömn. Jungfrun gillar att lösa kluriga uppgifter och behöver både mental och fysisk stimulans. Agility, spår, sök och rapport gillar hundar i detta tecken. (vet ej) Självförtroendet kan svikta ibland. Han blir lätt bortskämd och kan vara oerhört kräsen när det gäller mat. Han gillar delikatesser och är väldigt listig och lär sig snart var Du förvarar dina godsaker. Han vill alltid hålla sig ren. Reumatism, ryggvärk och höftproblem kan drabba honom. Oro, stress och spänning kan leda till mag- och tarmproblem och eksem. Han kan lätt drabbas av psykosomatiska sjukdomar. Hundsim och massage är bra förebyggande åtgärder. Som valp är en Jungfru inte sen med att hitta på hyss och rackartyg. Han är både klipsk och uppfinningsrik, så börja tidigt med att låta den lilla valpen få lösa och roa sig med olika "problemlösningar". Jungfrun passar ihop med känsliga konsekventa personer, gärna födda i Kräftan, Vågen och Fiskarna.

Den andra tiken är skorpion. Markerar det som stämmer.
SKORPIONEN 24 oktober - 22 november = stark, uthållig, lidelsefull, kreativ, intuitiv och reserverad. Här finns starka känslor. Oavsett om det gäller arbete eller lek utför den här hunden det passionerat och lidelsefullt. Han kan vara en riktig tuffing och inte sällan hamnar han i bråk och slagsmål på grund av sin starka könsdrift. Skorpionhunden måste hållas sysselsatt så att han får utlopp för sin starka energi annars kan stress leda till aggressivitet och utbrott. Han är väldigt uthållig och arbetsvillig och trivs med ansträngande aktiviteter. Skorpionen avskyr att bli lämnad ensam hemma och bäst trivs han på landet där han kan få springa mer fritt ute i naturen. Skorpionen bör tränas flera gånger varje dag i lösträning och inkallning. Den här hunden gillar händelserika promenader där han får uppgifter att lösa, ett spår att följa, ett föremål att hitta, som en rolig leksak, en pinne eller liknande. De ord som hunden ska kunna som vuxen bör repeteras många gånger då den är valp och massor av beröm när den gör rätt. Han kan bli riktig gammal men vanligt är problem med prostata på äldre dar och livmoderbesvär på tikar. Könsorgan och hormoner är känsliga delar. Skorpionen passar bra ihop med envisa konsekventa mjuka personer, gärna födda i Oxen, Kräftan och Lejonet.

Hon är en riktigt lat myshund som trivs bäst med några korta promenader för att kissa och bajsa, och sedan återgå till sovande position inomhus ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har nyss fått hem en valp och har sedan tidigare en 6 årig tik. Hon är väldigt nyfiken på valpen vill gärna nosa och titta på vad han...
Svar
18
· Visningar
2 161
Senast: Ratax
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 920
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Min man och jag har tänkt skaffa valp år 22-23 och han vill helst ha en lakke eller malle valp som vi har haft förut, tillsammans med...
2
Svar
39
· Visningar
4 221
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp