Är din tråd borta?

Sv: Är din tråd borta?

Man får diskutera större kedjor, märken, kändisar och affärer såsom hööks, där finns sällan eller aldrig personliga intressen som att göra reklam eller prata skit och finns det det så lär de drunkna i mängden. Börjar man diskuter sin farbror som ordnar hästresor till gården i Polen, min vän xx som importerar hästar eller Y som är en helt okänd men fantastik ( enligt somliga) och usel ( enligt andra) stallägare/kursledare/instruktör/lättklassryttare mm så blir det lätt smustkastning och/eller reklam.
 
Sv: Är din tråd borta?

Men vår mellandagsrea tråd gör inte reklam för något sådant? Vi skrev om store webshopar som hade rea och vad man fyndat :(

Borde väl vara lika ok skriva om F-H (vågar inte skriva ut) som hööks. Båda är webshopar och inte känner jag nån ägare :p
 
Sv: Är din tråd borta?

Aha, det är alltså OK att t ex Hööks får gratisreklam i trådarna i o m att risken anses liten att de startat dessa trådar själva. Medan ett mindre företag kan misstänkas för det senare… Det är alltså inte gratisreklamen i sig som är "problemet" egentligen... då förstår jag logiken bättre.
 
Sv: Är din tråd borta?

Det är ganska vanligt att folk kommer och försöker göra reklam för sig eller för att baktala någon, men sällan när det gäller stora företag. Det blir också svårt att diskutera om man inte får nämna märken eller företag. Hööks får de skit och gratisreklam i och med att många handlar där och diskuterar.q

Försöker någon göra reklam för hööks i en diskussion lär inlägget ryka.

För ett antal år sedan när jag var moderator fick jag exemeplvis under någon månads tid ta bort 10-20 inlägg om min vän XX och hennes fantastiska verksamhet. Alla från folk som hade få eller inga inlägg tidigare. Det var länkar hit och onyanserat beröm och så någon enstaka som talade om vilken skitstövel hon var. Allt rykte inklusive de spydiga kommentarerna.

Man ser snabbt mönster i oskyldiga inlägg och sen ryker allt som är skrivet som reklam aldeles oavsett.
 
Senast ändrad:
Sv: Är din tråd borta?

Jag har inte mycket att tillägga till Lobelias svar, som ex-moderator har hon koll på vad som gäller och har förmedlat det här. Trådstarten här ger också en rätt tydlig bild om hur tankarna går kring detta med omnämnade av försäljningsställen.

I perioder kommer det väldigt mycket snack om en vissa butiker, helt nya användare som sprider ros och glam runt just denna fantastiska inrättning. Inte helt sällan tas inlägg bort från någon som lätt kan spåras som butiksägare för sagda försäljningsställe.

Att nämna de stora kedjorna och märken är inga som helst problem.
 
Jag tror att det är bättre du ställer frågan på Om Bukefalos, så får Gunnar själv svara. Det här är ju Utrustning.
 
Nyss blev jag ganska förvånad... ställde en fråga om flugluvor till föl, eftersom jag har problem med fluginvasion, och inte kunnat hitta någon passande storlek. Upptäckte att tråden var borta- varför? Får man inte fråga om flugluvor??
 
Varför tog mitt inlägg i sporrtråden bort???

Det finns minst 3 inlägg som liknade mitt som får lov att vara kvar!?!?

Jag letade fram en bild på en sporre med vertikal trissa som jag gillar och tipsade om en sådan, hälften av alla i tråden har också tipsat om deras sporrar som de gillar, med både länkar till inköpsställe och bilder.
 
Hur i hela friden gör man för att lägga in en bild i sitt inlägg??
Jag vill be om hjälp men kan inte visa hästens rygg på ngt vis :-(.
 
Du måste ha lagt upp den på någon sida på nätet (t ex photobucket).

Sedan trycker du på symbolen för bild (ett litet träd) i raden som finns ovanför rutan där du skriver ditt inlägg. Mellan klammerna lägger du in adressen till din bild,
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här...
Svar
6
· Visningar
988
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 017
Senast: Sezziyanen
·
Fälttävlan Det kommer ju regelbundet frågor om skydd i terrängen, precis som det hela tiden kommer nya skydd. De flesta trådar är rätt röriga, med...
Svar
7
· Visningar
7 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp