Är din tråd borta?

Du får gärna läsa trådstarten till denna tråden. Om frågan besvaras med reklam för säljande företag: nej, det är ingen diskussion. Det är en efterlysning av inköpsställe.
 
Du får gärna läsa trådstarten till denna tråden. Om frågan besvaras med reklam för säljande företag: nej, det är ingen diskussion. Det är en efterlysning av inköpsställe.
Vart ska man få svar på frågor om vart man kan hitta delar för att restaurera en hästtransport då? Är det inte därför man har ett forum?? Om man inte får diskutera vart man kan hitta delar för att kunna restaurera en hästtransport(vilket är en ganska smal sektor) så varför finns ens forumet? Jag förstår inte varför man inte får fråga vart man kan hitta delar?
 
Vart ska man få svar på frågor om vart man kan hitta delar för att restaurera en hästtransport då? Är det inte därför man har ett forum?? Om man inte får diskutera vart man kan hitta delar för att kunna restaurera en hästtransport(vilket är en ganska smal sektor) så varför finns ens forumet? Jag förstår inte varför man inte får fråga vart man kan hitta delar?

Jag hänvisar dig återigen till trådstarten och övriga svar, som också besvarar din fråga.

Men jag tar det igen. Detta är ett diskussionsforum. Efterlysningar var man hittar ditt och datt är ingen diskussion. Det är en eftelrysning. Frågan är inte underlag för diskussion utan är besvarad när någon gjort gratisreklam för ett inköpsställe. Varför betala reklamplats när det går att få gratisreklam?

Vi har många exempel på hur man tillskansat sig gratisreklam vilket gjort att forumet får ha regler för hur man hanterar efterlysningar och inköpsställen. Reklam.

Utan betalande annonserer lär det inte finnas något Bukefalos ö h t.

Det är tråkigt om du enbart ser Bukefalos som en pelare för efterlysningar om inköpsställen. Det är så mycket mer, ett helt diskussionsforum. Det finns säkert en handfull forum som bättre tillgodoser ditt behov, jag hoppas att du hittar rätt i cyberrymden.
 
Jag hänvisar dig återigen till trådstarten och övriga svar, som också besvarar din fråga.

Men jag tar det igen. Detta är ett diskussionsforum. Efterlysningar var man hittar ditt och datt är ingen diskussion. Det är en eftelrysning. Frågan är inte underlag för diskussion utan är besvarad när någon gjort gratisreklam för ett inköpsställe. Varför betala reklamplats när det går att få gratisreklam?

Vi har många exempel på hur man tillskansat sig gratisreklam vilket gjort att forumet får ha regler för hur man hanterar efterlysningar och inköpsställen. Reklam.

Utan betalande annonserer lär det inte finnas något Bukefalos ö h t.

Det är tråkigt om du enbart ser Bukefalos som en pelare för efterlysningar om inköpsställen. Det är så mycket mer, ett helt diskussionsforum. Det finns säkert en handfull forum som bättre tillgodoser ditt behov, jag hoppas att du hittar rätt i cyberrymden.
Jag tycker ett forum kan dela med sig av dels hur man löser problem som forumet handlar om i detta fallet en hästtransport. Att man sen kan få hjälp att hitta billigaste tillverkare av reservdelar till sin hästtransport är väl ett ypperligt ställe att få på ett forum? Eller får man bara hänvisa till de sponsorer man ser på sidan av inläggen?? Då är det ju ett konstigt forum. Varför jag yppar mig är att folk tidigare i tråden ställt liknande frågor(ej likadana) och fått svar på dessa så därför jag undrar varför man inte får ta hjälp av andra som kanske har "doktorerat" i just en sak. Man ska väl dela med sig av sina kunskaper och där ingår ju även vart man finner reservdelar. Forum är ju till för att man ska hjälpas åt och dela sina efterenheter...produkt A kanske är kass och produkt B är ypperlig, då måste man väl få dela med sig av det? Sen när man har produkt B kanske man kan få hjälp ytterligare vad man bör tänka på när man ska montera denna....osv..
/
M
 
Jag hänvisar återigen till svaren i tråden, där även andra medlemmar uttalat sig.

I övrigt tror jag ämnet är uttömt då reglerna är tydliga.
 
Fick inget svar på min föregående fråga om man bara får nämna företag som har sin reklam på bukefalos här på forumet?
/
M
 
Nej, du behöver inte hålls koll på vem sommar reklam här.
tack. Då förstår jag inte varför man inte får fråga vart man kan köpa en ny fläkt till en hästtransport samt karosserifpyfa till bakbommen(övre). Varför tas ett sådant inlägg bort?
Forum som detta är ju till för att man ska hjälpa varandra inom det ämnet forumet avhandlar!

/
M
 
tack. Då förstår jag inte varför man inte får fråga vart man kan köpa en ny fläkt till en hästtransport samt karosserifpyfa till bakbommen(övre). Varför tas ett sådant inlägg bort?
Forum som detta är ju till för att man ska hjälpa varandra inom det ämnet forumet avhandlar!

/
M

Men @Lovisaleonora har ju svarat, samt hänvisat till andra svar. Och du fortsätter fråga samma fråga...

Jag kan tänka mig att det är en annan sak om du formulerar frågan "Hurudan fläkt ska jag ha i transporten?"
 
tack. Då förstår jag inte varför man inte får fråga vart man kan köpa en ny fläkt till en hästtransport samt karosserifpyfa till bakbommen(övre). Varför tas ett sådant inlägg bort?
Forum som detta är ju till för att man ska hjälpa varandra inom det ämnet forumet avhandlar!

/
M

I det nålade inlägget (första) i den här tråden står en del av reglerna för forumet :) Bland annat att en inte får fråga vad pryl x finns att köpa. Det kan en ju tycka vad en vill om, men det är forumets regler som en godkänner när en blir medlem. Det är inte @Lovisaleonora som bestämmer reglerna utan hens uppgift är att se så att de efterlevs i den här delen av forumet.

Jag tror att det kan finnas tråd som diskuterar varför det är så under "Om Bukefalos" men jag kan inte svära på det.

Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna (detta gäller även bytes-trådar). Detta gäller också efterlysningstrådar där man frågar om var ditt eller datt finns att köpa, var ditt eller datt är billigast, var man kan hitta XXX etc. Vissa frågor ställs på ett sätt som gör att svaren oundvikligen kommer att innehålla länkar till butiker, det är olyckligt då trådarna därigenom inte kommer att bli särskilt långlivade.
 
I det nålade inlägget (första) i den här tråden står en del av reglerna för forumet :) Bland annat att en inte får fråga vad pryl x finns att köpa. Det kan en ju tycka vad en vill om, men det är forumets regler som en godkänner när en blir medlem. Det är inte @Lovisaleonora som bestämmer reglerna utan hens uppgift är att se så att de efterlevs i den här delen av forumet.

Jag tror att det kan finnas tråd som diskuterar varför det är så under "Om Bukefalos" men jag kan inte svära på det.

Tack för svaren. Då har jag kommit fram till att detta är inget forum för mig. Tack o hej!
 
tack. Då förstår jag inte varför man inte får fråga vart man kan köpa en ny fläkt till en hästtransport samt karosserifpyfa till bakbommen(övre). Varför tas ett sådant inlägg bort?
Forum som detta är ju till för att man ska hjälpa varandra inom det ämnet forumet avhandlar!

/
M


Det är många mindre företagare som försöker få gratisreklam i forumet, så många att de om de får härja fritt tar en betydande plats. Ett vanligt tillvägagångssätt är att fråga efter tips och sedan svara sig själv.

Huvudorsaken är dock att det knappast är en diskussion att efterlysa X det är en efterlysning. Blir det för många frågor av den typen så lär de som vill diskutera försvinna. Det är attraktivt ställe att efterlysa på Buke då det finns mycket folk, men folk är inte här för att läsa efterlysningar.

Ett tips är att läsa forumreglerna innan man signar upp för ett forum så slipper man överraskningar.
 
Om en tråd försvinner, får man något meddelande om att den är borttagen?

Letar efter en tråd, den handlade om att shoppa hästsaker, men är osäker på om den tagits bort eller om jag inte lyckades posta tråden.
 
Nej man får inte meddelande om allt som tas bort. Det tar för lång tid att debattera med alla om borttagningar. Handlar tråden om shopping av hästsaker är det lätt hänt att den tolkats som reklam eller efterlysning.
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här...
Svar
6
· Visningar
985
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 999
Senast: Sezziyanen
·
Fälttävlan Det kommer ju regelbundet frågor om skydd i terrängen, precis som det hela tiden kommer nya skydd. De flesta trådar är rätt röriga, med...
Svar
7
· Visningar
7 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp