Är du nöjd?

Är du nöjd med livet just nu?

  • Ja

    Röster: 124 73,8%
  • Nej

    Röster: 44 26,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    168
Jag tycker det är svårt att känna sig nöjd när världen ser ut som den gör. Det spiller liksom över på mitt eget liv.

Sen vet jag inte alltså, givetvis finns det saker jag är nöjd över i mitt liv just nu medan det finns andra saker som jag inte är nöjd över eller där jag strävar efter förändring. Så svaret blir väl "det beror på"?
 
Jag känner mig både nöjd och lycklig, är glad och lättsam person 😁
Sen har jag drömmar och planer, saker som jag vill förbättra och förändra men som någon annan var inne på så ingår det i en del av min nöjdhet.
 
Nöjd även om det finns massor jag kan gnälla över när jag kommer igång!
Jag tror det är många som fungerar liknande. Man gnäller över vädret, alla måsten, jobbiga kollegor, trafiken, corona...
Men på frågan är du nöjd med ditt liv så svarar man ändå ja...För när man tänker efter vet man att det är små saker man gnäller över.
 
Jag är nöjd med livet, visst finns det mer att upptäcka, göra osv men jag bor i mitt drömboende, har just blivit klar med min utbildning och har fått på jobb på en arbetsplats som jag stortrivs på.
Jag skulle mest behöva ett par dagar till i veckan för att hinna allt jag vill göra. :)
 
För min personliga del är jag ganska nöjd. Hälsoläget är mindre bra men klarar mig ekonomiskt, så jag har det trots allt bättre än många andra. Är i grunden en positiv person, gnäller sällan utan tar det som det kommer.

Sen är jag ju inte nöjd med världsläget, klimatförändringarna eller rasismen och populismen, men det ingick väl inte i frågan. Väl?
 
Ja jag är nöjd!
Vet inget jag kan ändra på just nu, så då får jag vara nöjd i det jag har.
Sedan är jag glad över att jag gillar att bli äldre, att fylla 55 gör mej inget alls, och jag är trygg i att jag skiter i vad andra tycker! De är sån frihet!

* Jenny *
 
Ja, jag är nöjd. Jag är lycklig tillsammans med min sambo och det liv vi lever. Sen har jag framtidsdrömmar som jag jobbar för och hoppas nå :)
 
Jag är väldigt nöjd med mitt liv, på nivån att jag inte skulle bli upprörd om allt bara skulle stanna av nu och jag alltid skulle ha det såhär för resten av mitt liv (och då är jag ändå bara 29). Lite tråkigt och extremt o-utvecklande skulle det såklart bli, och framförallt vill jag inte stanna i mitt nuvarande jobb för alltid, men på det stora hela vore jag helt okej med det. Det tänker jag är en ganska bra indikation på att man är nöjd.

Jag har nog alltid varit en väldigt positiv person tror jag, utan att riktigt reflektera över det. Det är mest när andra har påpekat det för mig som jag insett att det nog stämmer rätt bra ändå. Jag kommer från en familj av riktiga livsnjutare, mina föräldrar är verkligen fantastiska när det gäller att sätta guldkant på vardagen och uppskatta det lilla, och det har nog påverkat mig mer än jag inser. Jag har hittat mig en sambo som är likadan och vi är säkert hopplöst klämkäcka och sorglösa tillsammans i mångas ögon :laugh:
 
Ja jag är nöjd, finns vissa saker jag vill förändra och det tror jag absolut att det är möjligt. Det som inte går att ändra på har jag mer eller mindre accepterat även om det kan göra livet lite krångligare. Sen blir jag irriterad över det ibland mest för att det gör att vissa saker inte går att lösa direkt.
 
Ja, jag känner mig faktiskt väldigt nöjd just nu. En enormt stor pusselbit (och tidigare orosmoln/anledning till missnöje) föll på plats nu i början av juni när jag fick en fast anställning. Det har varit ett oerhört stressmoment att inte veta hur länge jag får vara kvar och vad som skulle hända om jag inte fick vara det.

Sen har jag så klart mål och drömmar, både yrkesmässigt och privat, som jag strävar efter och som förhoppningsvis skulle göra livet ännu bättre. Men det finns inget jag är direkt missnöjd med i livet, och det tycker jag är ett stort framsteg för att vara mig.
 
Jag är väldigt nöjd med vissa saker men det finns för många mörka tunga moln för att helheten ska vara tillräcklig att vara nöjd med.
 
För min personliga del är jag ganska nöjd. Hälsoläget är mindre bra men klarar mig ekonomiskt, så jag har det trots allt bättre än många andra. Är i grunden en positiv person, gnäller sällan utan tar det som det kommer.

Sen är jag ju inte nöjd med världsläget, klimatförändringarna eller rasismen och populismen, men det ingick väl inte i frågan. Väl?
Nej, frågan är bara om personlig nöjdhet. Jag tror vi är många som inte är nöjda med hur världen ser ut!
Nöjd?! NÖJD?! Vad ÄR nöjd?
Är det viktigt? Är det något man bör vara?
Får man vara onöjd utan att det är hela världen?
Vad händer om man aldrig blir nöjd?
Leva livet som en girig knös eller tvärtom?
 
Ja jag är nöjd, finns vissa saker jag vill förändra och det tror jag absolut att det är möjligt. Det som inte går att ändra på har jag mer eller mindre accepterat även om det kan göra livet lite krångligare. Sen blir jag irriterad över det ibland mest för att det gör att vissa saker inte går att lösa direkt.

Jamen det där är mycket av min "nöjdnyckel" också - att sträva mot "serenity to accept the things you cannot change, courage to change the things you can" - och sedan ligger svårigheten i och för sig i det tredje ledet "and the wisdom to know the difference".
 
Jag är väldigt nöjd och lycklig med mitt liv just nu. Mer nöjd än jag varit på många år! Det är ju inte samma sak som att man inte har drömmar och mål, jag har en dröm om att köpa ett hus, en dröm som är svår att uppfylla med tanke på var jag vill bo, men jag är ändå väldigt nöjd med mitt boende jag har idag. Har idag en timanställning på ett säsongsjobb som jag trivs på och ska snart påbörja en utbildning till ett yrke jag verkligen tror kommer passa mig, så jag har absolut inte nått ”vägens ände”, men jag kunde inte vara mer nöjd med att ha en plan och vara på väg. Att dessutom ha en bra partner, fina vänner, hälsan, stabil ekonomi och en fin familj är ju verkligen sånt som gör mig lycklig. Men visst kan jag gnälla över saker också då och då, men på det stora hela känner jag äntligen har medvind i livet.
 
Sådär i allmänhet är jag nöjd, just nu iaf. Sen är jag en sådan person som kan vara supernöjd i några och sen bara vakna en dag och inse att nä, jag är inte nöjd och säga upp mig från mitt liv och starta ett nytt. 🙈 Brukar gå i 3års cykler och jag börjar närma mig 3 år nu.
 
Jag är mycket nöjd! Har två fantastiska barn, precis köpt mitt alldeles egna hus, har ett roligt jobb, har fina vänner och kollegor, är frisk och mår bra! Klart jag har mål och drömmar, men jag tänker att det är något positivt det med.

Jag är nog generellt en positiv person. Jag tycker det är jobbigt med "ältare", så jag försöker att inte vara sån själv. Brukar tänka "kan jag göra nåt åt det? Om ja, gör det. Om nej, släpp det" och det funkar rätt bra.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
337
Senast: Glimra
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 741
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
587
Senast: Cosinus
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 617
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp