Är du nöjd?

Är du nöjd med livet just nu?

  • Ja

    Röster: 124 73,8%
  • Nej

    Röster: 44 26,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    168

Nahar

Trådstartare
Har funderat en del på sistone. Verkar för mig som att många människor går runt och är missnöjda med sina liv, men kanske är det bara att jag råkar ha gnälliga människor runt mig. Så, min fråga: Är du nöjd?
 
Nej verkligen inte. Men jag jobbar på att göra det så bra som jag kan efter mina förutsättningar. En del saker kan jag inte styra över och tyvärr är det sånt som påverkar mest.
 
Skulle jag ha det som det är resten av livet, då hade jag helt klart varit nöjd med det. Jag har i stort sett allt jag önskar och livet är så som jag vill ha det :) .

(Sen skulle jag ju inte tacka nej till de där 500 miljonerna på Eurojackpot, då hade jag varit ännu mer nöjd :D )
 
Alltså. Jag är normalt sett aldrig nöjd, är alltid på väg mot något; vill ha något mer eller något bättre. Men faktum är att just idag känns det inte så tokigt.
 
Jag är en nöjd person. Det betyder inte att jag inte strävar efter saker, tex ett eget hus för tillfället, saker som behöver förbättras jobbar jag såklart på. Men jag har lätt för att göra det bästa av det jag har och vara nöjd i stunden. Det kan ju vara både bra och dåligt kanske, men....jag är nöjd :D
 
Jag är en nöjd person. Det betyder inte att jag inte strävar efter saker, tex ett eget hus för tillfället, saker som behöver förbättras jobbar jag såklart på. Men jag har lätt för att göra det bästa av det jag har och vara nöjd i stunden. Det kan ju vara både bra och dåligt kanske, men....jag är nöjd :D
Skulle kunna beskriva mig själv nästan precis på pricken likadant :up: !
 
Jag kan nog komma på mig själv med att gnälla om och reta mig på små världsliga saker, och korta stunder förfalla till att tycka lite synd om mig själv av något löjligt skäl. Möjligen skulle jag därför vid ett isolerat helt kort ögonblick kunna uppfattas som en icke nöjd person.

Men på det stora hela - visst fasen är jag nöjd. Nöjd med min vardag, nöjd med min förmåga och vad jag uträttat så här långt. Och samtidigt nöjd över att jag vill och planerar att uträtta mer. :) Och väldigt nöjd med en del val som jag har gjort i livet där magkänslan fått visa vägen och jag aldrig har ångrat att jag lyssnade på den.

Påminner mig också om att "bara" detta med att vara frisk och utan fysiska hinder är en stor ynnest. Även om det är något man lätt tar för givet tills motsatsen inträffar.
 
Jag är nöjd. Jag har uppnått rätt många mål senaste åren och lever i stort sett som jag vill leva.
Däremot finns såklart förbättringsområden, dels målsättningar kvar (utan sådana hade jag nog varit mindre lycklig tom?) och dels annat, typ mer energi vore önskvärt.
 
Röstade ja, trots att jag egentligen har en hel del jag inte är nöjd med, eller vill förändra.
Det som ändå gör mig nöjd är nog känslan av att jag aktivt försöker göra något åt dessa saker.

Så nöjd... Men strävsam mot att bli ännu nöjdare?

Egentligen är jag inte så svår, men ett jobb där jag inte trivs påverkar mig t.ex. mycket mer än jag någonsin trodde att det skulle. Men det ska det bli ändring på!
 
Nej, jag är inte nöjd och tvivlar på att jag någonsin kommer att bli det.
Kan pga NPF varken jobba eller interagera med människor på annat vettigt sätt, och verkar bli värre för varje år som går. Extremt ensam pga detta. Är queer men har en familj som är så förbannat kass kring allt HBTQ-relaterat att jag får gå runt och låtsas vara nån annan. Till och med mitt boende som jag tidigare älskat känns mest jobbigt just nu.

Klart att jag har några drömmar men de känns omöjliga en stor del av tiden när jag har så mycket emot mig. Jag är väl allmänt svår och gnällig som person.
 
Ja och nej. Jag har i grunden en lycklig läggning, har lätt för att trycka undan negativa saker och lätt för att uppskatta såväl små som stora saker i livet. Tyvärr har mitt liv varit väldigt fullt av död och sjukdom hos anhöriga och hos mig själv, så periodvis har jag inte kunnat kompensera livsomständigheterna ens med min lättsamma läggning. Just nu är jag fortfarande delvis i sorg efter ett dödsfall, men det blir lite bättre för varje dag och tids nog kommer jag nog att vara nöjd igen. För det mesta i livet är ändå fint.
 
Jag har mycket jag skulle vilja gora som jag av olika orsaker inte kan ... men jag ar super nojd med mitt liv. Nar jag inte varit nojd har jag forandrat det jag kan, bytt jobb/ flyttat/ pluggat/ varit hemma ett tag/ whatever men jag har manga drommar om vad jag vill gora for att forbattra annu mer.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
303
Senast: Glimra
·
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
537
Senast: Cosinus
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 923
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 357
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp