Är du rädd för att dö?

Sv: Är du rädd för att dö?

Så har jag också bestämt med mina. De gamla ska somna in, övriga "äldre" hästar har jag kompisar som jag vet skulle ta väl hand om dom. Unghästarna skulle jag gärna se kom till riktigt duktiga tävlingsryttare och har några kontakter som skulle kunna matcha dom som min man vet att jag vill ska få dessa hästar. Skulle min man vilja behålla gammelhästarna, så visst. Men han har ju ingen kunskap eller hästintresse så det skulle bli svårt för honom. Och jag vill inte att hästar som är 20+ ska behöva byta hem..
 
Sv: Är du rädd för att dö?

Jag har också tänkt skriva ner anteckningar om vilka personer som kan vara bra för mina efterlevande att kontakta för att få hjälp att sälja de hästar som ska säljas. Och tanken är även att det ska finnas lite nedskrivet om varje pålles egenheter, för att underlätta vid försäljning.

Det hade jag också tänkt. Att om sambon inte ska ha kvar dom och inte klarar av det själv så ska han ta hjälp av en jag känner att hitta nytt hem till Vanja, om hon inte själv vill och kan ta hand om henne. För mig är det viktigt att hon får fortsätta leva så bra som hon gör nu.
 
Sv: Är du rädd för att dö?

Jag är inte rädd för själva döden och vad som kan tänkas komma efter. Däremot skulle jag inte vilja dö nu för jag har så mycket som jag skulle vilja göra.

Eftersom jag jobbar med tåg så har jag och min mor pratat igenom i lite stora drag om vad jag vill ska hända ifall något skulle ske. Och jag vet att mina djur kommer få det bra och kommer inte flytta runt utan ha min mamma som ny ägare.

Jag vill leva, se barn och barnbarn växa upp, skaffa gård, bli gammal (jag har alltid sagt att jag vill bli 100år), resa och uppleva saker. Så jag känner inte att jag vill sluta mitt liv idag eller att jag har levt färdigt.
 
Sv: Är du rädd för att dö?

Jag är inte rädd för döden däremot är jag rädd att bli fysiskt sjuk som gör att jag inte kan prata med är klar i huvudet.
 
Sv: Är du rädd för att dö?

Nej det är jag inte däremot försöker jag leva varje dag och hitta det jag kan glädja mig åt varje dag och försöker uppleva det jag vill ha upplevt innan jag vandrar vidare.
 
Sv: Är du rädd för att dö?

Japp,är livrädd (;)) för att dö. Mitt liv har ju knappt börjat och jag har så mycket jag vill göra, platser jag vill se och mål jag vill uppnå. Jag tror jag som i Björks sambos fall är mest rädd för att förlora kontrollen, för jag har ett väldigt stort kontrollbehov. Men det finns en sak som jag är mer rädd för än döden, och det är att veta om att jag ska dö (inom en snar framtid). Så helt logiskt hatar jag att flyga. Tänk om motorerna stannar där uppe i luften. Då vet man ju att man ska dö i minst en kvart eller så. DEN dödsångesten är egentligen det jag är mest rädd för.

Jag har funderat lite på det där ganska nyligen efter att ha sett en rad House-avsnitt där karaktärerna riskerar livet för att undvika vissa operationer eller amputationer. I mig får de karva hur mycket som helst, om det ökar mina chanser att överleva. Även om det skulle innebära att jag blir svårt handikappad. Jag har i nuläget svårt att tänka mig någon situation där jag skulle "ge upp" och be någon stänga av ev livsuppehållande maskiner. Men den dagen den sorgen antar jag.

Vad som händer med mig efter döden bryr jag mig inte så mycket om. Är ateist och tror inte på något efterliv. Jag har inga barn och jag skulle tro att sambon tar hand om hunden. Annars så kan han omplaceras via uppfödaren. Båda mina föräldrar har fler barn så de reder sig säkert. Sambon är mycket bättre på att hantera död än vad jag är så han reder sig säkert också. Kroppen får gärna användas som undervisnings- och reservdelsmaterial :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 765
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 002
Senast: manda
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp