Är jag gravid???

kanjagvaragravid

Trådstartare
Hjälp! Jag behöver så många råd jag bara kan få i det här läget.
Det är närmligen så att jag kanske är gravid. Jag slutade med p-piller för ett par månader sen och har klantigt nog inte varit och skaffat något nytt skydd (så ja, jag får skylla mig själv). Jag har ett stadigt förhållande sen flera år tillbaka och vi har det väldigt fint på alla plan. Jag tvekar inte en sekund på att min sambo skulle bli världens bästa pappa.

MEN, det här är helt nytt för mig. Jag har aldrig hamnat i denna situation tidigare. Jag har inte heller någon vän jag kan prata med. De vänner jag försökt prata lite försiktigt om detta med har bara sagt "är ni verkligen redo för ett barn?" och "köp ett test så får du väl se".
Ja, jag vet att det bara är att köpa ett test. Eller kanske 2st för att vara extra säker. Men nu är det kväll och det finns inget apotek öppet så jag kan tyvärr inte köpa något test. Och det är på kvällen som tankarna sätter igång. Eller dock har jag tänkt på detta ett bra tag men varit så dum att jag inte tagit tag i saken.

Senast jag hade mens var i början av september. Jag hade någon dag i mitten av oktober där jag hade kanske en dag med en liten blödning. Dock hade jag mensvärk som vanligt i ett par dagar. Kanske att jag hade lite mer flytningar än vanligt men det var aldrig något blod mer än just en dag. Så pass att jag bara behövde använda ett litet trosskydd just den dagen.

Jag och min sambo har alltid varit noga med att han ska dra ut i tid (och jag vet att det är dumt för man kan ändå bli gravid) och det har han gjort också. Men jag vet inte om han har varit långt inne, eller tillräckligt långt inne för att det ska kunna bli en graviditet av exempelvis försatsen. Hur långt in behöver han vara för att det eventuellt ska kunna bli en graviditet?
Jag känner mig så dum som frågar detta, för det känns som en självklar fråga. Men jag vet faktiskt inte. Absolut har vi pratat om detta men ja, jag känner att jag behöver få prata med folk som är/har varit i liknande situation.

Nu har jag haft ont i magen konstant i 2 veckors tid. Jag har varit väldigt lös i magen. Dock vet jag ju inte om det beror på en eventuell graviditet eller om det bara är så ändå, då jag sen innan har en problem mage. Jag har haft som en molande mensvärksliknande känsla i kanske en vecka också och trott att mensen ska komma när som helst. Men den gör ju aldrig det!!

Jag ska absolut iväg till apoteket imorgon för att köpa några gravtest.
Men vad tror ni, finns det någon chans att jag kan vara gravid?
Några synpunkter/funderingar?
Jag behöver få prata av mig lite...
 
Sv: Är jag gravid???

Spermier kan om man har otur, eller tur, vara väldigt "seglivade", så det är nog inte otroligt att du är gravid. Det enda sättet är ju att testa sig. Det finns ju ingen anledning att inte göra det. Det förändrar ju ingenting mer än att du vet. Är du inte gravid är det ju dumt att du ska gå och oroa dig. Är du gravid så är det ju bra att kunna ta ställning till det så fort som möjligt, så ja - testa dig.
 
Sv: Är jag gravid???

Det är ju bara att testa dig. Något annat finns inte. Har man haft sex och dessutom med osäkra preventivmedel så finns alltid risken/chansen att man kan bli gravid.
 
Sv: Är jag gravid???

Ja precis!

Jag och min sambo har alltid varit noga med att han ska dra ut i tid (och jag vet att det är dumt för man kan ändå bli gravid) och det har han gjort också. Men jag vet inte om han har varit långt inne, eller tillräckligt långt inne för att det ska kunna bli en graviditet av exempelvis försatsen. Hur långt in behöver han vara för att det eventuellt ska kunna bli en graviditet?

Citerar mig själv och undrar om någon kanske kan svara på detta?
 
Sv: Är jag gravid???

Ja precis!



Citerar mig själv och undrar om någon kanske kan svara på detta?

Spermier kan om man har otur, eller tur, vara väldigt "seglivade", så det är nog inte otroligt att du är gravid. Det enda sättet är ju att testa sig. Det finns ju ingen anledning att inte göra det. Det förändrar ju ingenting mer än att du vet. Är du inte gravid är det ju dumt att du ska gå och oroa dig. Är du gravid så är det ju bra att kunna ta ställning till det så fort som möjligt, så ja - testa dig.

Jag vet inte om det finns några exakta vetenskapliga mått, men jag vet att spermier kan överleva väldigt länge och ta sig otroligt långt i en "trivsam miljö"
 
Sv: Är jag gravid???

Risken finns, dra ut metoden har ställt till det för flera av mina vänner. Inget skydd, utom avhållsamhet, är hundra procentigt, men det sättet måste vara ett av de sämsta. Försök att inte stressa upp dig i alla fall, det är många som får glesare mens över vintern också. Lycka till imorgon!
 
Sv: Är jag gravid???

Inflikar bara att graviditetstest går att köpa på mataffärer som säljer receptfria läkemedel. Brukar finnas i de där skärmarna man trycker på vid kassorna när man ska köpa snus/cigg tex. Så du kan kolla redan idag om du vill;-)
 
Sv: Är jag gravid???

Chansen finns ju, men mensen kan ju oxå bli sen ifall man går och oroar sig vet inte hur många gånger man själv fuskat och sen oroat sig som en tok, speciellt då jag utan p-piller ibland har jobbigt med mensvärk, yrsel och illamående från ägglossning fram till mensen, och sen kan ha extrem mensvärk så har mensen blivit någon vecka sen enbart för man gått och varit orolig!
 
Sv: Är jag gravid???

Utifrån mina erfarenheter verkar det som att du är gravid.

Och mina med!

Jag väntade och väntade på mensen,för jag trodde verkligen att den skulle komma för jag hade molvärk hela tiden,precis som dagen innan mens,så det var liksom "I morgon kommer den nog..." men den kom aldrig!

Istället kom den här några månader senare:
:love::love::love: ;):D

66400_4522200247299_1679637152_n.jpg


Efter en vecka så gav jag alltså upp och tog ett test,det vart ett plus innan jag ens hunnit dragit upp byxorna! :p

Jag hade slutat med p-piller i November pga min migrän jag hade,skulle bara testa att vara utan en period då jag vet flera som blivit bättre med migränen,mensen forsatte vara helt regelbunden så vi körde på säkra perioder,dvs när jag inte skulle ha ägglossning,plus att vi avslutade utanför om vi säger så. :p Oftast hade vi även kondom,men ibland glömdes den bort,och det kändes ju tryggt endå med tanke på att jag hade full koll på ägglossningen. I Mars så var mensen en vecka sen,trodde då att jag var gravid,men den kom som sagt till slut.

I April så visste jag inte riktigt hur jag skulle räkna då den som sagt var försenad månaden innan,så väntade,och väntade,med sk mensvärk så trodde jag ju att den skulle dyka upp. Jag vart även oroligare i magen (har också lite problemmage) än vanligt vilket jag kan bli innan mens,så jag var ju helt säker på att den skulle komma. Men tji fick vi! Antagligen så ställde den där försenade mensen till det iom att jag antagligen hade ägglossning när jag inte alls trodde att jag hade det.

Inte alls planerat,men ack så underbart! :love:
 
Sv: Är jag gravid???

Och mina med!

Jag väntade och väntade på mensen,för jag trodde verkligen att den skulle komma för jag hade molvärk hela tiden,precis som dagen innan mens,så det var liksom "I morgon kommer den nog..." men den kom aldrig!

Istället kom den här några månader senare:
:love::love::love: ;):D

66400_4522200247299_1679637152_n.jpg


Efter en vecka så gav jag alltså upp och tog ett test,det vart ett plus innan jag ens hunnit dragit upp byxorna! :p

Jag hade slutat med p-piller i November pga min migrän jag hade,skulle bara testa att vara utan en period då jag vet flera som blivit bättre med migränen,mensen forsatte vara helt regelbunden så vi körde på säkra perioder,dvs när jag inte skulle ha ägglossning,plus att vi avslutade utanför om vi säger så. :p Oftast hade vi även kondom,men ibland glömdes den bort,och det kändes ju tryggt endå med tanke på att jag hade full koll på ägglossningen. I Mars så var mensen en vecka sen,trodde då att jag var gravid,men den kom som sagt till slut.

I April så visste jag inte riktigt hur jag skulle räkna då den som sagt var försenad månaden innan,så väntade,och väntade,med sk mensvärk så trodde jag ju att den skulle dyka upp. Jag vart även oroligare i magen (har också lite problemmage) än vanligt vilket jag kan bli innan mens,så jag var ju helt säker på att den skulle komma. Men tji fick vi! Antagligen så ställde den där försenade mensen till det iom att jag antagligen hade ägglossning när jag inte alls trodde att jag hade det.

Inte alls planerat,men ack så underbart! :love:



Fyyyy dig att lägga upp en sådan hemsk bild!! :mad:




:love::love:
 
Sv: Är jag gravid???

Hoppar in från Senior...

Hur har det gått? Testat än?

Vi har kört med avbrutet och "säkra perioder" under 3½ års tid vilket resulterat i två graviditeter... Båda ändå väldigt välkomna och på inget sätt en katastrof:).
När denna graviditet är klar blir det annat preventivmedel...:cautious:

//Qbaby
 
Sv: Är jag gravid???

Precis kommit hem från apoteket med test. Köpte Clearblue med 2st i. Nu sitter jag och väntar på att bli kissnödig. Vad svårt det ska vara helt plötsligt!

Fibusen: Guuud sicken sötnos! :love:
 
Sv: Är jag gravid???

Håller tummarna för att de blir de svar du önskar!!

Finns det något mer ångestfyllt än att vänta på resultatet! Oavsett vad man önskar för svar :)
 

Liknande trådar

Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
311
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 697
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp