Är jag gravid???

Sv: Är jag gravid???

Meeeeen,nu gör du ju mig nervös!!!!!! :D Tänker tillbaka till när jag satt där! "Men jag KAN ju inte vara gravid...Neeej,det MÅSTE vara negativt!" "Jag bara inbillar mig..." Kissar,lägger ifrån mig testet,och gör mig klar och börjar dra upp byxorna,sen är det två knallrosa streck på stickan!

Bli kissnödig kvinna! :mad::nailbiting:











:D:D:D
 
Senast ändrad:
Sv: Är jag gravid???

Haha! ;)

Lite nyfiken,är du en ny användare,eller har du bara skaffat ett "hemligt" nick? :)
 
Sv: Är jag gravid???

Herre min skapare vad nervöst det blev nu! Väntar på resultat.
Jag är en gammal användare men knappt skrivit något ;)
 
Sv: Är jag gravid???

Det vart ett minus. Ska prova igen om några dagar, kan ju vara för tidigt också. Annars är det bara att vänta och se så mensen kommer. Det är konstigt bara att den knappt kom förra månaden. En dag och knappt ens det. Men det har väl sin förklaring. Tack allihopa för stöd!
 
Sv: Är jag gravid???

Prova igen om några dagar,i mitten av November kanske,eftersom du faktist fick en liten blödning mitten av Oktober,sen är det bästa att testa direkt på morgonen! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Är jag gravid???

Såg att du hade testat negativt, så jag sparar kommentaren om att det säkraste är att köpa ett test. ;)

Jag har, skämt åsido, också varit i den situationen, min mens har varit sjukligt punktlig alltid (trots att jag har torterat den med olika ätstörningar och överdriven träning under tonåren), men just när jag och exet för en gångs skull slarvade dök den förstås inte upp. Den var nästan sex veckor försenad, och jag hade fullkomlig panik till slut eftersom det hade passat så fruktansvärt illa just då. Till saken hör att jag får alla symptom på graviditet inför varje mens, så jag hade inte ens något att hänga upp det på. Till slut köpte jag flera olika test för att vara på den säkra sidan, dagen efter kom mensen, jag hann inte ens testa. :p

Kroppen kan ju reagera på lustiga vis om du lever under stress eller mår dåligt av andra orsaker, så en anledning till att den håller sig borta kan ju faktiskt vara för att du går runt och tänker på det och oroar dig. Nu när min ponny dog för två månader sen blev hela min menscykel helt fucked up och försvann helt. Det fanns inte en chans att det kunde bero på graviditet eftersom jag har gått fullständigt i celibat, och till slut kom den igen, men jag misstänker att kroppen hade fullt upp med att ta hand om mitt psykiska mående just då.

Om jag var du skulle jag nog ändå testa igen om ett par veckor, för att vara på den säkra sidan, såvida den inte dyker upp innan dess.
 
Sv: Är jag gravid???

detta är konstigt. Jag har fortfarande inte fått min mens. Magen strular fortfarande till och från och jag har mensvärksliknande känslor. Testat två gånger, som jag fick tips om. På morgonen utan att ha plussat. Är det något jag borde vänta med eller ska jag ringa BM på måndag? Utöver "mensvärken" så har jag inga direkta symptom som kan tyda på en graviditet. Brukar inte brösten börja ömma rätt fort? Finns det något annat jag bör hålla koll på?
 
Sv: Är jag gravid???

Vilka symtom man får är ju helt individuellt, så det är svårt att säga. Jag var gravid i somras, gjorde en abort i v8. Mina bröst ömmade en aning och började växa ganska omgående, hade även lite mensvärk till och från. Men hade jag inte vetat att jag var gravid så hade jag nog inte reagerat, en del känner ju ingenting i början.

Hur länge är det sen du borde fått din mens?
 
Sv: Är jag gravid???

Knapp

Jag hakar på det här med att undra hur det står till egentligen..

Jag har de senaste veckorna varit så otroligt trött. Då menar jag verkligen "somna-när-jag-sitter-och-jobbar-trött". Tänkte inget mer på det, det är väl hösten tänkte jag.

Sen så började brösten ömma och växa. Jag har rätt små bröst i vanliga fall och känner mig nu som att jag har två spärrballonger på framsidan och bara jag går så gör det ont utan ordentligt stöd. Jätteömma, vilket är konstigt. Jag brukar kunna springa utan BH.

Sen så började jag bli så emotionellt känslig. Inte så att jag blir arg och ledsen, utan mer att jag blir så enormt rörd. Igår när pappa skjutsade mig på tävling (vilket han har gjort varje tävling i 16 år nu, så det är liksom inget nytt..) blev jag så rörd att jag började gråta.

Och så mensen såklart.. jag äter p-piller, men senaste mensen kom knappt.
Brukar ha riklig mens 3 dagar, totalt mens i 5, men nu var det bara lite en dag.

Lever också i ett stabilt förhållande där barn absolut är en del av planen, men först om två år. Jag skulle ju självklart behålla barnet och bli otroligt glad, men samtidigt känns det så läskigt.

Vad säger ni? Läge att ta ett test va?
 
Sv: Är jag gravid???

detta är konstigt. Jag har fortfarande inte fått min mens. Magen strular fortfarande till och från och jag har mensvärksliknande känslor. Testat två gånger, som jag fick tips om. På morgonen utan att ha plussat. Är det något jag borde vänta med eller ska jag ringa BM på måndag? Utöver "mensvärken" så har jag inga direkta symptom som kan tyda på en graviditet. Brukar inte brösten börja ömma rätt fort? Finns det något annat jag bör hålla koll på?
Vill du vara säkrare kan du gå och be om att få ett blodprov taget. Vet inte riktigt hur tidigt i en ev. graviditet det visar resultat, men det bör väl lämpligtvis folk på vården ha pejl på.
 
Sv: Är jag gravid???

Vilka symtom man får är ju helt individuellt, så det är svårt att säga. Jag var gravid i somras, gjorde en abort i v8. Mina bröst ömmade en aning och började växa ganska omgående, hade även lite mensvärk till och från. Men hade jag inte vetat att jag var gravid så hade jag nog inte reagerat, en del känner ju ingenting i början.

Hur länge är det sen du borde fått din mens?

Alltså jag vet ju inte riktigt. Jag har inte haft någon riktig mens sen i september. Dock hade jag en liiiiiiten liten blödning i mitten av oktober men det var bara ett par timmar just den dagen. Den har alltid varit regelbunden. Slutade med p-piller i våras någon gång och mensen har fortsatt att vara regelbunden. Ungefär i månadsbytet borde den komma, det är så det har varit. Förr kunde jag få mensen samma tid varje månad till och med, det var väldigt praktiskt :p
 
Sv: Är jag gravid???

Vill du vara säkrare kan du gå och be om att få ett blodprov taget. Vet inte riktigt hur tidigt i en ev. graviditet det visar resultat, men det bör väl lämpligtvis folk på vården ha pejl på.

Tack! Det visste jag faktiskt inte att man kunde. Jag ska höra med min vårdcentral om det. Eller bör jag kanske boka tid hos gyn/BM och gå den vägen?
 
Sv: Är jag gravid???

Jag vill minnas att jag blev kopplad vidare till MVC, men det gör nog sak samma var du ringer, blir det fel lär de bara hänvisa dig vidare.

Men blodprovsgrejen verkar vara väldigt bra faktiskt. Jag har som sagt ingen koll på exakt vad det är de mäter i proverna och hur tidigt de kan göra det, men när jag var livrädd för att jag var gravid för några år sedan och graviditetstestet sagt nej, så kunde de i alla fall se via blodprovet att jag förmodligen varit gravid och fått ett missfall någon dag innan jag gick dit.
 
Sv: Är jag gravid???

Mensen kan ju krångla av många olika anledningar. Kostvanor och stress för att nämna två. Det är förmodligen helt normalt, men uppsök VC/UM om du är orolig :)
 
Sv: Är jag gravid???

Mensen kan sluta om man tror att man är gravid eller nojar över det. Typ att du går omkring och är "skendräktig" :p
 

Liknande trådar

Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
314
Senast: VLMF
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
328
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
356
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp