Är jag gravid???

Sv: Är jag gravid???

Mensen kan ju krångla av många olika anledningar. Kostvanor och stress för att nämna två. Det är förmodligen helt normalt, men uppsök VC/UM om du är orolig :)

Sant! Och jag är minst sagt stressad på jobbet och även över att mensen inte har kommit, så det kanske är där skon klämmer.

Mensen kan sluta om man tror att man är gravid eller nojar över det. Typ att du går omkring och är "skendräktig" :p

Kan människor också bli skendräktiga? :p vad knasigt! Kan man bli skendräktig om man umgås med en väldigt nära person som precis fått reda på att hon är gravid?
 
Sv: Är jag gravid???

Kl

tydligen visar graviditetstest negativt om man är längre gången än 17 veckor. Eftersom du har kört oskyddat sen i våras kan väl det vara möjligt? Risken är kanske inte så stor visserligen, men värt att tänka på!
 
Sv: Är jag gravid???

just, tack att du sa det! det har jag hört förut. dock har vi faktiskt kört med kondom, förutom nu på slutet då... attans vad dumt att slarva!
 
Sv: Är jag gravid???

Fast det borde ju vara omöjligt. Hormonerna finns ju fortfarande kvar i kroppen och då borde det visa plus. Jag tog ett test i vecka 17, några dagar innan rutinul. och det visade ett starkt plus.
En annan tjej fick veta att hon var gravid i vecka 20 genom ett test.
Så det är nog en skröna.
 
Sv: Är jag gravid???

Fast jag har träffat en tjej som var med om det, och att det inte syns efter v 17 va tydligen barnorskans förklaring, så helt skröna är det nog inte. Däremot så kan det säkert vara väldigt individuellt! :)
 
Sv: Är jag gravid???

Det kanske inte är omöjligt, men vanligt är det garanterat inte. Hon är väl undantaget.
 
Sv: Är jag gravid???

Ring mödravårdscentralen och be att få komma dit och göra ett ultraljud. Då ser de på en gång om du är gravid eller inte.
När jag väntade min dotter så visade testerna negativt fram till v.16 så det kan visa negativt fast man är gravid.
 
Sv: Är jag gravid???

Googlade och hittade att 1% av testen visar fel. Att det var en eller ett par om året som inte visste att dom var gravida när dom sökte för buksmärtor. Så inte speciellt vanligt.
Dock tror jag hjärnan spelar en ett stort spratt om man inte märker att man är gravid längre fram i graviditeten. För min del så fattar jag inte hur man kan missta sparkar för tarmrörelser. Låter som grav förnekelse.
 
Sv: Är jag gravid???

Det där är intressant. Nu har jag ingen aning om hur det känns att vara gravid, men när man är en storlek större, alltså riktigt överviktig, då kanske man har svårt att känna/se i början av graviditeten. Men man måste väl ändå känna att man är gravid? Ni har väl säkert hört om dom som inte visste om det och helt plötsligt så kommer det en unge utploppandes. Någonstans måste man ju märka det kan jag typa :P det är hursomhelst ett intressant ämne, och oerhört OT :)
 
Sv: Är jag gravid???

Magen blir ju rund och hård (men ändå mjuk, inte hård som sten) så nog måste man känna det. När man inte är gravid så kan man ju dra in magen, det går definitivt inte när man är gravid av naturliga skäl. Magen är ju där den är. Sparkar bebisen så känns det inte som tarmrörelser. Bebisen får dessutom hicka ibland och det känns väldigt tydligt!
Nej, är man gravid så märker man det förr eller senare.

Det märktes ju bara när jag fick en orgasm. HELA magen blev stenhård när jag kom. Hade jag inte vetat att jag var gravid då så hade jag ringt 112.
 
Senast ändrad:
Sv: Är jag gravid???

då ska jag göra det. tack:) kan man komma dit och vara "osäker" och ändå få göra ett UL?

Om du ringer dit och förklarar läget så får du säkert en tid så att de kan kolla upp om du är gravid. Sen om de gör ett ultraljud eller om de kan testa på annat sätt vet jag ju inte men självklart kommer de att försöka hjälpa dig. Då när mina gravtester visade negativt så visste jag att jag var gravid trots negativa test och barnmorskan började så smått prata om att jag kanske skulle prata med en psykolog. Hon trodde att jag bara inbillade mig men det gjorde jag ju inte. Beviset är idag 21 år gammal :love:
 
Sv: Är jag gravid???

Fast om man är ordentligt överviktig så märks det faktiskt inte så mycket. Jag hade en kompis som när hon var gravid fortfarande hade fettvolanger runt magen och när det är så mycket fett framför gravidmagen så känns det faktiskt inte att magen är av annan konsistens än vad den brukar. I normala fall så märks det naturligtvis men inte om man är gravt överviktig. En människa som är ordentligt överviktig kan inte dra in magen oavsett om hon är gravid eller inte för det är helt enkelt för mycket fett där.
 
Sv: Är jag gravid???

Googlade och hittade att 1% av testen visar fel. Att det var en eller ett par om året som inte visste att dom var gravida när dom sökte för buksmärtor. Så inte speciellt vanligt.
Dock tror jag hjärnan spelar en ett stort spratt om man inte märker att man är gravid längre fram i graviditeten. För min del så fattar jag inte hur man kan missta sparkar för tarmrörelser. Låter som grav förnekelse.

1 procent är en av hundra, det vill säga ganska vanligt ändå?:)
 
Sv: Är jag gravid???

Okej att när man är nio månader gravid är det svårt att missa, men hade jag inte vetat om det så hade jag kunnat gå till vecka 26 utan att känna mig särskilt annorlunda. Först då började magen växa och jag kunde känna rörelser som var mer än ett lätt bubbel. Jag mådde inte illa en dag, ingen foglossning, marginell viktuppgång.

Jag behövde kissa på natten rätt tidigt, men det hade inte fått mig att tänka på graviditet direkt, mer nojja över diabetes i så fall:D

Och så långt in i graviditeten kan ju barnet faktiskt klara sig om det föds, och jag hade inte fattat någonting om jag var van att ha gles, oregelbunden mens.

Men visst så lindrigt som jag hade det är nog rätt ovanligt, nästan så jag skäms lite att berätta om det, man ska ju lida lite när man är gravid annars har man inte gjort det "på riktigt".
 
Sv: Är jag gravid???

Jo tack. Jag kan räkna.

Edit. Dessutom gällde det alla som testade sig för tidigt. Och då visade det negativt bara för att dom testade sig för snabbt. Det berodde inte på att alla gick en hel graviditet och inte visste att dom var gravida. Att folk testar sig för tidigt händer nog varje dag.
 
Senast ändrad:
Sv: Är jag gravid???

Jag var fet när jag väntade första så jag vet vad jag pratar om. Men det är olika för alla. En hårdare mage får dock alla och det går inte missa så alla som säger att dom inte känt någon skillnad alls på magen är nog tappade bakom en vagn.
 

Liknande trådar

Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
314
Senast: VLMF
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
327
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp