Är mässingspännen utdöende?

Sv: Är mässingspännen utdöende?

Kolla islandsträns annars. Jag tänkte jag skulle ha ett sånt till mitt hack, men det har varit ren lögn i helvete att hitta ett brunt med silverspännen, alla har mässingsspännen!

Va?! Jag tycker man nästan alltid kan välja silver eller mässingsspännen på islandsträns.
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Det är verkligen superfint!

Varför har jag bara röda fuxar för? Suck :(

Men en fundering, blir det inte knepigt att smörja det? Minsta lilla man kommer åt sömmarna måste det bli fula fläckar?
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Man får låta bli pannbandet. Finns med blått pannband med och beigt. Sen i svart med. Jag är sugen på svart med blått :love:
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Jag har ett med vita sömmar nu (dessutom på två olika nosgrimmor) och jag har aldrig haft något problem med det.

530854_3251829328820_1813225398_n.jpg


417407_3848856414124_671063122_n.jpg


Däremot så får man nog undvika pannbandet.
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Och jag som precis köpt ett träns med mässingspännen och därmed ansåg att jag degraderade mig. Ville ha ett träns med specifikt utförande och dessa var helt stört omöjliga att få tag på med silverspännen. Hittade i all fall det här företaget under jaktens gång, de har ett par träns som uppfyller kraven (nu hade du visseligen hittat ett träns, men finns kanske någon annan som letar).
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

KL

Själv e jag sån att jag letar på Tradera... Där brukar det alltid dyka upp saker man vill ha och till vettiga priser =)
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Det borde gå. Jag har svart läder med mässingspännen och blir ofta irriterad när det finns brunt läder med mässing medan det svarta lädret nästan alltid har silverspännen. Det kanske är så att man oftast hittar det man inte vill ha?:)

Så tycker jag också att det brukar vara.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 227
Senast: Sassy
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 764
Senast: Buzzter
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp