Är Svea/Sverigetäcket bra kvalitetsmässigt?

Jag har ett regntäcke som endast är tunt fodrat. Köpte det hösten -98 om jag inte missminner mig, och det är fortfarande kanon.
Jag har inte tvättat det med tvättmedel ngn gång utan bara sköljt upp det i vatten. Har inte behövt impregnera om. Håller hästen torr trots ihållande ösregn. Med andra ord är jag supernöjd! Men som sagt, jag har bara ett så om kvalitén är ojämn kan jag inte uttala mig om...¨

/Tillis
 
Jag har själv 1 ST sverige täcke + min stallkompis som har 2 st sverige täck
Vi har varit nöjda med dessa än så länge i varje fall
+ att jag tycker dom är jättesnygga ( det tycker jag är svårt att finna) :bow:
 
Har ett täcke som är sju år gammalt. Den är i hyfsat skick ännu och håller ute väta oxå.
Då när jag köpte den så kostade täcket ca 1200:- har ingen aning om vad den kostar idag, men att det var prisvärt måste jag säga!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 303
Senast: ameo
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 623
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 226
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp