Är unga tjejer helt fredlösa?

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/smygtitta-pa-kvinna-i-provhytt-allvarlig-krankning/ Fast det verkar ju ändå även gälla just tittande inte bara beröringshandlingar. Även det är en mycket tydligare gränsöverskridelse om man tittar in i en provhytt än om man gör någon obekväm genom att stirra på den på ett sexuellt sätt på stranden.
Ja, smygtitt in i en provhytt där någon provar bikini anses säkert som en så aktiv handling att det går över gränsen (kan inte läsa resonemangen i artikeln, den är låst).
 
Var i USA föresiggår detta? Jag tror jag anropar @hastflicka för närmare information. Skulle det gälla ALLA sexförbrytare, oavsett grad?

Det beror helt pa vilken stat det ar, manga stater gar helt efter federala lagar har, men det finns de som har satt snavare ramar for vad en "sex offender" ar. Personen maste bli domd (fangelse) och nar han/hon kommer ut maste personen registrera sin address i ett "sex offender" register.

Det kan vara ofredande att titta in genom någons fönster under särskilda omständigheter. (Källa: Lawline)

Jag vet inte om tittande på stränder och i omklädningsrum, t.ex. om en man lyckas titta in på damavdelningen kan vara ofredande.

Fällande dom blir det nog inte i något av fallen särskilt ofta.

Jag betvivlar starkt att nagot av det har skulle leda till fangelse om det inte ar nagon som blivit anmald manga ganger, men som fortsatter.
 
Jag betvivlar starkt att nagot av det har skulle leda till fangelse om det inte ar nagon som blivit anmald manga ganger, men som fortsatter.
Min fråga gällde bara om det kan vara olagligt att titta på sexuella vis, tex på stranden. Givetvis finns inte fängelse i straffskalan ens om det är olagligt!
 
Min fråga gällde bara om det kan vara olagligt att titta på sexuella vis, tex på stranden. Givetvis finns inte fängelse i straffskalan ens om det är olagligt!
Hur tittar man sexuellt på en strand? Att stirra på någon behöver inte ha något med sex att göra, så hur skiljer du ut vad som är sexuellt om folk glor?
 
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/smygtitta-pa-kvinna-i-provhytt-allvarlig-krankning/ Fast det verkar ju ändå även gälla just tittande inte bara beröringshandlingar. Även det är en mycket tydligare gränsöverskridelse om man tittar in i en provhytt än om man gör någon obekväm genom att stirra på den på ett sexuellt sätt på stranden.
Om stirrande.
Min favoritdefinition är den som en invandrarelev gav - när det varit diskussioner om otrevliga episoder i stans badhus.
-man ska inte lägga blicken där man inte ska lägga handen.
 
Hur och vem avgör vad betraktaren har för avsikt med sitt tittande?
Det är förstås svårt att avgöra. Mäns tittande in i omklädningsrum och på kallbad för damer, har nog någon form av sexuell avsikt. I viss mån läser vi väl av andras blick också?
 
Om stirrande.
Min favoritdefinition är den som en invandrarelev gav - när det varit diskussioner om otrevliga episoder i stans badhus.
-man ska inte lägga blicken där man inte ska lägga handen.
Det hänger ju ihop med hur vi läser av andras blick.
 
Kan du lagen på området? Jag läste att fönstertittning kan vara (sexuellt?) ofredande. Var sedan gränsen går, vet jag inte.

Fast då är det ju mer än att titta.

Om du exempelvis sätter i system att titta in med kikare i grannens hus så kan du säkert bli dömd för ofredande.
 
Exministern Eskil Erlandsson som står åtalad för tre fall av sexuellt ofredande säger att orsaken var att han lider av en fysisk åkomma, problem med senor och leder.

Den var ny.

https://www.expressen.se/nyheter/eskil-erlandssons-forklaring-till-misstankarna-fysisk-akomma/

Det är Trumpnivå på den. Jag tror att han blandat ihop fysisk med psykologisk och senor och leder med sexism och lyhördhet.

Det är frapperande av en fd regeringsmedlem att inte kunna ta ansvar för sina handlingar. Jag hade förväntat mig att just ansvar var något man fått lära sig hantera.

(Alltså själva händelserna är också skit, men att ljuga om vad som hänt på det här nya, i världen, politiskt korrekta sättet är minst lika illa.)
 
Konstigt att det bara är kvinnor som drabbats när han "masserat sina lemmar".
Ja, jag funderade också på det. Någon gång bör han väl ha suttit bredvid en man.

Cecilia Magnusson, en av kvinnorna, har berättat hur hon slog bort hans hand när hon kände den på låret. Och då kom den tillbaka. Det måste vara närmast spastiska spratt som hans lemmar spelar honom
 
Det är Trumpnivå på den. Jag tror att han blandat ihop fysisk med psykologisk och senor och leder med sexism och lyhördhet.

Det är frapperande av en fd regeringsmedlem att inte kunna ta ansvar för sina handlingar. Jag hade förväntat mig att just ansvar var något man fått lära sig hantera.

(Alltså själva händelserna är också skit, men att ljuga om vad som hänt på det här nya, i världen, politiskt korrekta sättet är minst lika illa.)
Ja, jag tycker också att det är extra illa. Naturligtvis är det vanligt att brottslingar försvarar sig med lögner men i det här fallet gör det bara hans sjaskiga beteende ännu sjaskigare. Stå för vad du gjort, visa ånger, lova att gå i terapi eller vadsomhelst.
 
Ja, jag funderade också på det. Någon gång bör han väl ha suttit bredvid en man.

Cecilia Magnusson, en av kvinnorna, har berättat hur hon slog bort hans hand när hon kände den på låret. Och då kom den tillbaka. Det måste vara närmast spastiska spratt som hans lemmar spelar honom
Spasmiska spratt som lemmen spelat honom. Utväxten på halsen kan man nog inte kalla för lem, men nog verkar den ha levt ett eget liv om han inte kan kontrollera händerna i närheten av kvinnor när han sitter ner.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp