Är vi hästfolk lättlurade?

Mina hästar går i samma hage, delar samma ligghall och dricker ur samma vattentråg så tror inte det skulle spela någon roll ur smittsynpungt om dom delade samma bettvärmare och lika så så delar dom på schabraken, borstar mm.
Tänker framförallt om man har många hästar och även tränar andras. Går de i samma hage är det väl inte riktigt lika viktigt. Men borstar och schabrak är jag noga med att alla har sitt egna :)
 
Tänker framförallt om man har många hästar och även tränar andras. Går de i samma hage är det väl inte riktigt lika viktigt. Men borstar och schabrak är jag noga med att alla har sitt egna :)
Mina har bara egna täcken, grimma och sadel och resten beror på om hästarna kan dela eller inte beroende på om det går pga storlek. Annars så har jag ingen lust att lägga pengar på att köpa tex en uppsättning haas borstar till varje häst.
 
Det används för att värma bettet innan ridning.
Den ser ut som en liten väska som man fäster på bettet. I finns värmeslingor som går på uppladdningsbart batteri.

Har aldrig hört talas om?
Sålde min häst 2017, så det kanske kommit efter det?
Men Tack för svaret! :)

* Jenny *
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en axelremsväska. En helt vanlig, gärna läderväska, utan krusiduller. Inga tofsar, inte en massa ytterfack, inga...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Entourage
·
Mat Var köper ni det bästa matchapulvret? Jag är varken te eller kaffedrickare, men har äntligen hittat något annat än vatten och sötade...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: Saeta
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
517
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 622
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp