Ärade bukefalister!!

E

Express_Pearl

Nu behöver jag er hjälp..igen.. ;)
Jag har en häst som har haft oerhörda problem med sadeln (reds med en sadel som bommen var av på i fyra år) och när jag köpte henne var det inge vidare med hennes rygg men efter x antal behandlingar så var hon bra och jakten på sadlar började.. :smirk:

Hittade efter ett tag en Zaldi Super Royal som låg alldeles utmärkt enligt den tjej jag köpte sadeln av. Då låg den väldigt bra också men efter ett år började det att krngla igen, sadeln åkte fram och tränaren sa att den var för liten för mej för den satte mej i stolsits.. :( Så jag började leta sadeln igen och hittade en helt underbar Kingston hoppsadel om jag köpte och sålde Zaldin.

Men när jag ridit med denna sadel ett tag..en vecka.. så blir jag helt tokig, jag fixar den inte helt enkelt..Först trodde jag att det berodde på att det var en hoppsadel men har hjälpt en tjej under helgen med hennes häst och red i hennes sadel (hopp)..denna var huuu underbar som helst. Jag har aldrig haft några större problem med min sits vilket jag kan tacka en oerhört tjatig ridlärare för.. ;)

Men i denna sadeln så sitter jag som en kratta och jag kan inte reglera tmpot med sitsen och jag tappar stigbyglarna hela tiden och kortar jag dom så hamnar jag i stolsits och lutar mig framåt. :confused:

Varför funkar inget i denna sadeln men i alla andra? Och hur ska jag göra med den? Ringa tjejen jag köpte den av och fråga om hon vill ha tillbaka den?? Sälja den?

Tack på förhand!! Kramar//Ida
 
Sv: Ärade bukefalister!!

Sälj den och köp en annan. Som jag uppfattade det köpte du den av en privatperson, vilket är ganska dumt då de faktiskt bara vill sälja. Och speciellt omk din häst har haft problem med tidigasre ägare ska du absolut inte göra om deras fel. Ta ut en sadelutprovare som hittar en sadel åt hästen OCH dig.
 
Sv: Ärade bukefalister!!

Med tanke på vad Kingston är för sadel och vad för prisklass så är jag inte förvånad att du inte kan smitta id en :smirk:

Mitt råd är att sälja Kingstonsadeln, och ta dig själv och hästen till en DUKTIG sadelutprovare och få en sadel som passar BÅDE dig OCH hästen.

Lycka till!
 
Sv: Ärade bukefalister!!

Okej då blir det till att fortsätta leta..*suck*
Det är ingen som vil köpa en sadel? :angel:
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 937
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 512
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
4 783
Senast: Freazer
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 292
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp