Äre kört?

Plantan

Trådstartare
Om en äldre ponny är hög I rang, och uppför sig som en stöddig Bisonoxe, kan man få den att uppföra sig lite trevligare? Min häst delar en mindre vinterhage med Drakula från dödsriket. Han är verkligen är en elak jävel. Den lille hugger efter strupen, jagar och prejar ut min häst mot elstängslet. Monstret försöker slita min stackare i stycken varenda dag! Och min snälla häst går undan, men ser ut som en gammal maläten och råttgnagd militärjacka. Från andra världskriget. Hårlösa fläckar i pälsen där den andra hyvlat av yttersta lagret av min häst. Manen som brukar ligga i fina dreadlocks har nu raggiga tofsar som står rakt upp efter hela mankammen. Kan man få den där lille faan att skärpa till sig? Jag vill ju helst gå in hagen med en grisfösare och lära kräket veta hut. Men det råkar jag inte ha nån grisfösare, och dessutom är det förbjudet så jag lär väl låta bli. Byta hage funkar inte. Ska han behöva ha det så där?
:cry:
Tips, någon?
 
Om en äldre ponny är hög I rang, och uppför sig som en stöddig Bisonoxe, kan man få den att uppföra sig lite trevligare? Min häst delar en mindre vinterhage med Drakula från dödsriket. Han är verkligen är en elak jävel. Den lille hugger efter strupen, jagar och prejar ut min häst mot elstängslet. Monstret försöker slita min stackare i stycken varenda dag! Och min snälla häst går undan, men ser ut som en gammal maläten och råttgnagd militärjacka. Från andra världskriget. Hårlösa fläckar i pälsen där den andra hyvlat av yttersta lagret av min häst. Manen som brukar ligga i fina dreadlocks har nu raggiga tofsar som står rakt upp efter hela mankammen. Kan man få den där lille faan att skärpa till sig? Jag vill ju helst gå in hagen med en grisfösare och lära kräket veta hut. Men det råkar jag inte ha nån grisfösare, och dessutom är det förbjudet så jag lär väl låta bli. Byta hage funkar inte. Ska han behöva ha det så där?
:cry:
Tips, någon?
Jag hade flyttat min häst pronto, du har ansvaret för din häst.
 
Precis de svaren visste jag att jag skulle få. Hoppades ändå att nån skulle ha ett mirakeltips. Men en ny häst ska komma snart, håll tummarna att han kan gå med den istället....
 
Om en äldre ponny är hög I rang, och uppför sig som en stöddig Bisonoxe, kan man få den att uppföra sig lite trevligare? Min häst delar en mindre vinterhage med Drakula från dödsriket. Han är verkligen är en elak jävel. Den lille hugger efter strupen, jagar och prejar ut min häst mot elstängslet. Monstret försöker slita min stackare i stycken varenda dag! Och min snälla häst går undan, men ser ut som en gammal maläten och råttgnagd militärjacka. Från andra världskriget. Hårlösa fläckar i pälsen där den andra hyvlat av yttersta lagret av min häst. Manen som brukar ligga i fina dreadlocks har nu raggiga tofsar som står rakt upp efter hela mankammen. Kan man få den där lille faan att skärpa till sig? Jag vill ju helst gå in hagen med en grisfösare och lära kräket veta hut. Men det råkar jag inte ha nån grisfösare, och dessutom är det förbjudet så jag lär väl låta bli. Byta hage funkar inte. Ska han behöva ha det så där?
:cry:
Tips, någon?
Hur är matsituationen? Äter de hö i hagen?
 
Precis de svaren visste jag att jag skulle få. Hoppades ändå att nån skulle ha ett mirakeltips. Men en ny häst ska komma snart, håll tummarna att han kan gå med den istället....
Det finns inga mirakeltips när det gäller sånt här och absolut inget våld a la grisfösare. Det är inte okej för din häst att ha det sådär. Hade delat på dom för länge sedan och hade jag varit inackorderad och inte fick byta hage så hade jag flyttat min häst så den fick slippa ha en så olycklig vardag!
 
Men för sjutton. Dela hagen. Det där är djurplågeri. Min ardenner är en riktigt elak en om han inte har rätt flock. Då har han fått gå ensam tills jag fixat till det.
Jag tycker egentligen det är väldigt märkligt att denna tråd ens skapades! Vem låter sin häst plågas på detta viset när det bara är att dela av hagen vilket inte ens är svårt att göra! Förstår helt ärligt inte hur man tänker här. Och grisfösare? Jag börjar undra om detta bara är påhittat för att provocera…ja ju mer jag tänker på det. Hoppas att TS är ett troll.
 
Om en äldre ponny är hög I rang, och uppför sig som en stöddig Bisonoxe, kan man få den att uppföra sig lite trevligare? Min häst delar en mindre vinterhage med Drakula från dödsriket. Han är verkligen är en elak jävel. Den lille hugger efter strupen, jagar och prejar ut min häst mot elstängslet. Monstret försöker slita min stackare i stycken varenda dag! Och min snälla häst går undan, men ser ut som en gammal maläten och råttgnagd militärjacka. Från andra världskriget. Hårlösa fläckar i pälsen där den andra hyvlat av yttersta lagret av min häst. Manen som brukar ligga i fina dreadlocks har nu raggiga tofsar som står rakt upp efter hela mankammen. Kan man få den där lille faan att skärpa till sig? Jag vill ju helst gå in hagen med en grisfösare och lära kräket veta hut. Men det råkar jag inte ha nån grisfösare, och dessutom är det förbjudet så jag lär väl låta bli. Byta hage funkar inte. Ska han behöva ha det så där?
:cry:
Tips, någon?
1, Finns det inte ny hage eller inte går att dela så släpp inte ut din häst samtidigt som den andra. Låt inte hästarna gå i den hagen tillsammans.

2, Nej du kan inte uppfostra den andra och den andra är inget monstret. Den andra hästen reagerar på dom förutsättningar och tidigare erfarenheter om vad som funkar och eventuellt nuvarande smärta.

3,Att bara komma på tanken att försöka med grisfösare är horribelt. Som exempel så var det en som skulle strömma min första häst för hon gick igenom staket, den hästen lärde sig att män i keps var farliga i resterande 15 åren jag hade henne.
 
1, Finns det inte ny hage eller inte går att dela så släpp inte ut din häst samtidigt som den andra. Låt inte hästarna gå i den hagen tillsammans.

2, Nej du kan inte uppfostra den andra och den andra är inget monstret. Den andra hästen reagerar på dom förutsättningar och tidigare erfarenheter om vad som funkar och eventuellt nuvarande smärta.

3,Att bara komma på tanken att försöka med grisfösare är horribelt. Som exempel så var det en som skulle strömma min första häst för hon gick igenom staket, den hästen lärde sig att män i keps var farliga i resterande 15 åren jag hade henne.
Håller verkligen med. Reagerade också starkt på den hemska beskrivningen av den andra hästen. Illa.
 
Jag tycker egentligen det är väldigt märkligt att denna tråd ens skapades! Vem låter sin häst plågas på detta viset när det bara är att dela av hagen vilket inte ens är svårt att göra! Förstår helt ärligt inte hur man tänker här. Och grisfösare? Jag börjar undra om detta bara är påhittat för att provocera…ja ju mer jag tänker på det. Hoppas att TS är ett troll.

Inlägget är skrivet ironiskt, utifrån en verklig situation. Det framgår att hen inte avser att använda en grisfösare.
Ironi är svårt att använda i kommunikation, eftersom det inte är meningen att tolkas bokstavligt.
 
det jag inte förstår är att det inte går att sära på dem, men när en ny häst kommer kanske din kan gå med den? I vilken hage då? Vart tar den andra vägen? Utifrån det låter det ju som att det redan finns en hage för din häst (och ev ny kompis) att gå i dvs ställ hästen där oavsett kompis eller själv.

Det är bättre att gå ensam än att bli jagad och biten. Det är till och med bättre att ha hästen på boxvila tills du löst hagsituationen, oavsett om det är i detta stall eller ett annat. Varför går det inte att dela på dem?
 
Jag som är den där hippien som alltid rekommenderar lösdrift hade också ställt min häst på box omedelbart, och börjat bygga en ny hage av snabbstolp/delat av den befintliga hagen. Det blir boxvila tills nya tillfälliga hagen är klar, det är ditt ansvar.


Hästar som slåss sådär särar man på. Dom ska inte gå ihop. Den ena kommer vara arg hela tiden och den andra får stryk hela tiden, dåligt för båda.

Dessutom är det risk att din häst kommer bli så illa skadad att du får avliva.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp