Kristall10

Trådstartare
Jag har börjat fundera på om en aerfryer skulle underlätta vardagsmatlagningen, både tidsmässigt och med färre moment, mindre passning mm.
Är det någon här som har någon variant av aerfryer och kan dela med sig av erfarenheter?
Använder ni den?
Är det smidigt att laga mat i den?
Blir det så bra som reklamen utlovar?
Sparar man tid?
 
Jag har börjat fundera på om en aerfryer skulle underlätta vardagsmatlagningen, både tidsmässigt och med färre moment, mindre passning mm.
Är det någon här som har någon variant av aerfryer och kan dela med sig av erfarenheter?
Använder ni den?
Är det smidigt att laga mat i den?
Blir det så bra som reklamen utlovar?
Sparar man tid?

Särbon fick en i födelsedagspresent och vi är inte imponerade. Vi ger "inte värd sin plats i köket" i betyg.
 
Jag upplever att det ar mer passning da det gar sa pass mycket fortare, den ar sa pass liten att man far sallan eller aldrig in allt pa en gang och da har man varm fardig mat ... men maste vanta pa nasta portion. Jag haller helt med @athena_arabians , "inte vard sin plats i koket".

Exakt, den tar ju rätt mycket plats och för mig som har ett litet kök är jag noga med att det som tar plats verkligen används.
 
Jag upplever att det ar mer passning da det gar sa pass mycket fortare och den ar sa pass liten att man far sallan eller aldrig in allt pa en gang och da har man varm fardig mat ... men maste vanta pa nasta portion. Jag haller helt med @athena_arabians , "inte vard sin plats i koket".
Fast det beror väl på storlek? Och om man lagar till 1-2 personer passar det kanske bra med liten o snabb. (Har ingen erfarenhet men har läst lovtal till airfryers på detta forum.)
 
Älskar min airfryer! Tar inte mycket mer plats än en kaffebryggare (jag äger ingen kaffebryggare ens), är smidig, snabb, effektiv. Jag använder den mycket ofta. Den gör allt en vanlig varmluftsugn gör, fast snabbare och i mindre portioner och -jämnare.
 
Fast det beror väl på storlek? Och om man lagar till 1-2 personer passar det kanske bra med liten o snabb. (Har ingen erfarenhet men har läst lovtal till airfryers på detta forum.)

Jag har en ganska stor ... men om jag ska gora "french fries" tillexempel, till tva personer, maste jag kora i minst tva omgangar om man vill ha mer an nagra fa french fries som, precis som i ugnen, ska ligga med lite avstand och vandas efter halva tiden. Det tar nog ungefar lika lang tid att gora flera omgangar i airfryern som att gora en storre "batch" i ugnen ... om man har en ugn som inte tar en evighet pa sig att bli varm och det ar mindre passning att anvanda varmlufts ugnen.
 
Den modell jag tittat på har två tillagningsfack och det står att det ryms tex ett kg pommes. Så jag tänker att man borde rymma två olika maträtter till en familj på 4 pers, typ kyckling i ena och pommes i andra osv.
 
Vi har två, en i husvagnen och en hemma. Helt grym mackapär tycker vi! Rostar alltid grönsaker i den och halloumi är en så en sak som blir kanon i den. Vår rymmer närmare 5liter tror jag, prinsess digital heter den. Det går lätt i potatis/grönsaker till 4vuxna i den. Används minst 2-3ggr/vecka.
 
Jag älskar min, supersmidig att använda och det blir gott. Speciellt kyckling, grönsaker och potatis.
Det som man kanske bör tänka lite på är att vissa råvaror kan få rätt höga akrylamidhalter om man tillagar dem för varmt i en airfryer så att sprätta på potatis på maxtemperatur tex är inte riktigt att rekommendera utan man bör kolla upp lite vilka temperaturer som är bra.
 
Jag har börjat fundera på om en aerfryer skulle underlätta vardagsmatlagningen, både tidsmässigt och med färre moment, mindre passning mm.
Är det någon här som har någon variant av aerfryer och kan dela med sig av erfarenheter?
Använder ni den?
Är det smidigt att laga mat i den?
Blir det så bra som reklamen utlovar?
Sparar man tid?
Vi älskar våran Airfryer!

Det sparar absolut tid för oss. Ska man tex ungsrosta rotfrukter/grönsaker/panerad fisk/kycklingklubbor tar det ju viss tid att värma upp ugnen. Det slipper man. Plus att själva tillagningen upplever jag går snabbare. Och jag tycker det är bökigare att diska plåtar än Airfryern. Tycker också att det blir krispigare och godare i airfryern.

Vi gör ibland typ kycklingklubbor, rotfruktspommes, lax, hasselbackare(av potatis eller rödbetor) etc.
Halloumi-sticks tycker jag blir himla gott i den också.

Jag ville ha lite gott crunch ovanpå glass m frukt och gjorde då som en knäckig paj i den. Jag rörde runt lite några ggr så att det blev smuligt och inte heltäckande pajskal liksom. SÅ gott och klart på under 10 min.

Vi är you normalt bara 2 som äter här. Men sambon äter minst för två. 😅
För våra behov funkar den fint i strl.
 
Särbon fick en i födelsedagspresent och vi är inte imponerade. Vi ger "inte värd sin plats i köket" i betyg.
Tror du att du och TS har samma behov då? Ts pratar om faktorer som att underlätta vardagsmatlagningen tidsmässigt, vad gäller antal moment, psssningsmässigt etc.

Jag kanske har fattat fel men du verkar vara nån som är väldigt intresserad av matlagning och inte ser vardagsmatlagningen som nåt som behöver typ fås undan.
 
Jag har ganska nyss köpt en. Den är "hyfsad". Det som är förfriterat blir riktigt bra, typ lökringar och pommes. Försökte göra egen friterad kyckling med panering - nja. Vaxbönor blev lite torra. Ner har jag inte hunnit använda den. Det går dock betydligt snabbare än ugnen och den är väldigt lätt att göra ren.
 
Tror du att du och TS har samma behov då? Ts pratar om faktorer som att underlätta vardagsmatlagningen tidsmässigt, vad gäller antal moment, psssningsmässigt etc.

Jag kanske har fattat fel men du verkar vara nån som är väldigt intresserad av matlagning och inte ser vardagsmatlagningen som nåt som behöver typ fås undan.

Så då ska jag inte få uttala mig om hur jag upplevde den? Good to know!

Mig veterligen har vi minst fyra i tråden utöver jag som är intresserade av att laga mat och tre av dem har gett den varierande omdömen.
 
Jag har en och använder den nästan jämt. Nu är jag själv, men det finns ju större. Finns flera grupper på Facebook där du kan kolla mer och få se vad folk gör i sina. Det krävs ofta lite inlärning, men sen är den toppen tycker jag!
 
Jag har en ganska stor ... men om jag ska gora "french fries" tillexempel, till tva personer, maste jag kora i minst tva omgangar om man vill ha mer an nagra fa french fries som, precis som i ugnen, ska ligga med lite avstand och vandas efter halva tiden. Det tar nog ungefar lika lang tid att gora flera omgangar i airfryern som att gora en storre "batch" i ugnen ... om man har en ugn som inte tar en evighet pa sig att bli varm och det ar mindre passning att anvanda varmlufts ugnen.

Det är inte min erfarenhet. Vi har en Philips Airfryer XL. Vi brukar köra en hel påse Findus Pommes Chateau (800 g) i den på en gång. Det räcker och blir över till oss tre! Och de blir väldigt goda och jämt tillagade.
 
Jag tycker om att laga mat och jag tycker väldigt mycket om min airfryer. :D

Nu köpte jag en större modell för att kunna göra flera portioner åt gången trots att jag är själv men nu i helgen så kunde jag göra både kvällsmat och ett par matlådor samtidigt.

Använder den ffa när jag kommer hem från stallet sent och behöver mat snabbt och kan då ha en rätt bra måltid klar på 15 min.

Har prövat att baka muffins enl Philips recept men de blev inte alls goda.
 
Vi använder inte vår till att laga hela måltider utan för att laga delar av en måltid. T.ex. pommesen och så har vi köttet på spisen/i ugnen. Eller så tillagar vi kycklingben en påse (ca 900 g får plats) i Airfryern och sen resten av middagen på spisen/i ugnen. Det blir jättegott att rosta broccoli i den. Även grön sparris har vi kört i den och det blev jättegott!
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 905
Senast: Snubbelfot
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
316
Senast: Human
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 095
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag har dragits med tidvis ganska rejäl smärta vid ridning under flera år. För ett par år sen sökte jag hjälp genom sjukvården och då...
Svar
8
· Visningar
546
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp