Äta kattmat?

Skulle du kunna tänka dig att äta kattmat?

  • Nej

    Röster: 119 88,8%
  • Ja, men bara en liten smakbit

    Röster: 13 9,7%
  • Ja, en hel portion utan problem

    Röster: 2 1,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    134
Jag smakar/har smakat på det mesta inklusive diverse djurmat :angel: men med äta så tänker jag det som en måltid, då är jag väl inte sådär väldigt intresserad av just kattmat därav en nej röst från mig 😸 men om jag svälter däremot så räknar jag med att inte vara kunna vara lika kräsen.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag köper i regel inte de tillsatstunga varianterna av mat i alla fall, ser inte riktigt behovet att äta kattmat bara för att komma undan dem?

Men om det skulle vara för sakens skull, visst kunde jag stoppa i mig en portion.
 
Nope, no never....

Svälter hellre bara lukten av blötmat får mig att ulka.

( Och äter inte heller lever eller blodpudding eller någon inälvsmat alls)

Men jag är faktiskt inte kräsen :D

Hade ni frågat för 20 år sen så kanske då var jag ju ung och dum :D
 
Om jag var tillräckligt hungrig så eller om jag fått tillräckligt betalt men inget jag skulle välja.
 
Det brukade skämtas förr om att fattigpensionärer fick leva på kattmat. Idag, nja, Megaras mat kostar mer i kilopris än min :rofl: och jag är betydligt mer noggrann med hennes diet och portioner än med mig själv.

Nej tack till kattmat under normala förhållanden. Men blir det katastrof och vi sitter fast tillsammans utan något annat att äta så visst. Fråga hellre vad jag skulle äta innan jag åt kattmat. Vilket är det mesta.
 
Jag undrar vad de gör med maten som gör att det stinker så mycket... Katter har ju bra luktsinne, borde bli som en käftsmäll för dom?
 
Jag undrar vad de gör med maten som gör att det stinker så mycket... Katter har ju bra luktsinne, borde bli som en käftsmäll för dom?
Min katt verkar ha andra preferenser. Han hade lyckats döda en harúnge som han släpade ner i källaren och den luktade vidrigt men han åt upp den ändå. Hittade lite päls och avgnagda ben efteråt men resten var uppätet.
 
Jag åt gladeligen kattmat som barn (torrfoder) så till nivån att den fick ställas i pannrummet som jag var rädd för, annars åt jag hela tiden :angel:
Har provsmakat dreamies och sånna sticks till katter och det tillhör bland det vidrigaste jag smakat, även ofrivilligt råka smaka latz portionspåsar.
Men kan absolut smaka, äta däremot nej fy tusan, i kris absolut men frivilligt nej tack.

När jag jobbade i butik hittade jag en gång en öppnad blötmat till hund med ett tydligt draget finger i. Hittades enbart för att det luktade vidrigt, var en härlig hög med maggots där i då, jag höll på att spy rakt ut framför kunder så fick kuta till lagret och be en kollega fixa det
 
En gång fick jag smakprov på kattmat och när jag öppnade burken låg där, i fin pate, två halvor av vaktelägg. Då blev jag lite betänksam. Ska katten verkligen äta lyxigare än jag själv?

Japp, det gjorde den.

Men det är det närmaste jag kommit till att tänka tanken iaf.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi hittade tre kattungar i ladugården i lördagseftermiddag, de var ordentligt nedkylda och medtagna, jag gissar att de är ca 3 veckor...
Svar
18
· Visningar
3 240
Senast: TinyWiny
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 847
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp