äta snö?

M

MissNegativ

ja lite sent ute...men min häst åt snö i vintras. han hade hö, vatten och kompisar i hagen, men ändå ville han äta lite snö. nån som vet varför? brist på något?
 
Sv: äta snö?

MissNegativ skrev:
ja lite sent ute...men min häst åt snö i vintras. han hade hö, vatten och kompisar i hagen, men ändå ville han äta lite snö. nån som vet varför? brist på något?
Mina åringar fiskade upp isbitar ur vattenkaret och knaprade i sig... ;)

Carina på Silver Arabians
 
Sv: äta snö?

Hej!

Jag undrar oxå vad det beror på!
Upptäkte att en shettis åt snö även om hon var brevid vttenbaljan!
Fast hennens helsyster uppskattar baljan! Hon drickar ur den ofta!
Shettisen åt snö dessutom lite varje gång/dag när jag lagt ut hö.

Det kan ha o göra med att hon inte är såå förtjust i baljan, i somras när jag tog in henne en stund på dagen så drack hon rikligt ur sin hink fast det var friskt vatten ute i baljan!
Men det är ju inget fel på den då jag gör ren den ofta. Men dom andra hästarna är liite söliga så vattnet kanske inte smakar bra då?

Mvh Lisa
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag bor i en villa på landet. Ungefär 100 meter från mitt hus går tre mustanger i en väldigt stor hage. Dock har denna hage på...
2
Svar
32
· Visningar
3 551
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 363
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp