Äta torv!

B

benjamin

Våran gamla kloka b-ponny som är matkräsen är för rolig. Igår strundade han i morgonhösilaget som var utlagt i hagen och gick istället runt och åt upp alla småkvistar från askträdet som blåst ner i hagen över natten. Senare på dagen gick han lös istallet när jag mockade då tog han tag i torvbalen och bet upp, slängde omkring den och åt torven trots att det fanns hö i gången som han kunde ta. Han älskar också bananer. :banana: Har han någon brist kanske?
 
de flesta hästar gillar att äta "fibrerna" i färsk ren torv, det är ju en naturprodukt och vad det är vet jag inte, men när jag hade torv så åt nästan alla av det när det var nyinlagt :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 365
Senast: MayGrace
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 294
Senast: WSLPZF
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 328
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 046
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp