Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Äta torv!

B

benjamin

Våran gamla kloka b-ponny som är matkräsen är för rolig. Igår strundade han i morgonhösilaget som var utlagt i hagen och gick istället runt och åt upp alla småkvistar från askträdet som blåst ner i hagen över natten. Senare på dagen gick han lös istallet när jag mockade då tog han tag i torvbalen och bet upp, slängde omkring den och åt torven trots att det fanns hö i gången som han kunde ta. Han älskar också bananer. :banana: Har han någon brist kanske?

de flesta hästar gillar att äta "fibrerna" i färsk ren torv, det är ju en naturprodukt och vad det är vet jag inte, men när jag hade torv så åt nästan alla av det när det var nyinlagt :)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6476 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
3 337
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
2 463
Hästvård Hittade gamla fjordingen liggandes på sidan i hagen igår eftermiddag. Hon verkade inte pigg men reste sig och gick med in i stallet för...
2
Svar
20
· Visningar
10 009
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
1 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar