Äter dåligt ,nått bra knep??

B

busbus

Har en 5 månaders golden pojke som e hemskt dålig på att äta :(... nån som har nått bra knep för att öka aptiten...
 
Gör maten till något attraktivt! Står den framme hela tiden blir den ointressant..
 
precis. äter han inte så ska inte maten stå framme heller. häll ev över lite olja, det brukar hjälpa
 
Äter dåligt ,nått bra knep??

jag har alltid tagit bort maten efter ca 15 min.... olja har jag oxå provat men de funkar inte :(....
kanske får prova svälta honom i aif....
 
Skaffa konkurrent till maten?

Nej jag skämtar bara. Min hund hade heller inte någon aptit i början men vi gjorde så att vi tog bort maten efter en kvart. Funkade i början men det har blivit bättre nu när katten flyttade in. Min hund är nämligen mycket egoistisk.

Byt foder? Kanske är det så att din hund inte gillar det.
 
Det kan vara mycket hormoner som cirkulerar i kroppen och då är inte alltid matlusten så stor. Jag tycker att du ska erbjuda honom hans mat vid de vanliga tiderna men ta bort den efter 5-10 min om han inte äter. Dvs. svält honom ett tag.
Att börja muta med godbitar eller byta foder skapar bara problem längre fram.

Lycka till med vovven/Wera
 
Man kan värma fodret så det är ljummet.
Jag tycker personligen att konkurrens är
den bästa medicinen, men det är ju inte alla
som kan skaffa det. Jag tog med maten till
bekanta som har hundar och så fick hon äta där.
 
Vi har 3 st hundar (4, 5 och 11 mån) och jag tycker att de i allmänhet äter dåligt vid den åldern. Det kan kanske ha med att de byter tänder mm Tror däremot inte att en hund svälter sig så den äter nog om den blir hungrig men ha inte maten alltid framme uten bjud hunden mat 3-4 ggr/dag under 10 min. Hos oss hjälper inte konkurrensen.... Lycka till
 
Blanda i blodpulver/blodkorv i fodret.Blanda noga så han inte kan plocka ut korven om du använder det istället för pulver.
Ska finnas något som saluförs av Häromi också aptitbooster.
Aptit Booster
 
Hej gumman :)

Stackars lilla pojken då :crazy: men du vet att du kan låna Buffy nääär du vill för att konkurrera lite ;)

Trazzel vågar inte tyvärr :smirk:
 
sådär är vår också...vi har kommit på varför. Han äter hellre på natten!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 581
Senast: Bison
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 821
Senast: Enya
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vi hämtade hem en 8-veckorsvalp i tisdags som har ätit dåligt sedan han kom hem, UA på veterinärbesiktningen och avmaskad innan...
Svar
10
· Visningar
1 598
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp