Äter inte

Nej, han har stått här mindre än en månad. Fick några dagarns vila när vi bara var ute och gick med honom.
Nu går han skogsturer och sånt som skulle kunna vara lite roligt, vilket det märks att han också tycker.

Försäljaren känner vi sen gammalt och även om gubben som hade honom innan fifflade med åldern, så har vet. här i Sv. kollat tänder och sagt att det nog stämmer.
Sett honom på film innan han kom.
 
Ok!
Men jag tycker att det är tufft för hästen att komma igång att rida direwkt, även om den tycker att det är kul.

Kroppen och huvudet behöver återhämta sig när det har vart omställningar som är påfrestande.

I alla fall tycker jag det har behövts, har haft hem både hästar i tävlingskondition och oinridna unghästar.

Har du sett honom riden på film så är han ju i alla fall inriden, det är ju bra att veta.

Jag förstår inte riktigt...
Hästen ser ledsen ut, men tycker det är kul att rida i skogen.. Är han pigg och glad att rida, då får han förmodligen i sig mat som han ska. Du nämnde tidigare att han var fin i hull och päls..

Ang. vet dom kollat tänderna.. NOG är alltid ett nog, man vet aldig med Irländska importer...
 
Tänderna är kollade i Sv.

Han är glad och framåt när han rids, men orkar väl inte fysiskt så himla mycket, däremot psykiskt kan han tralla runt hur länge som helst.

Silaget har han börjat äta mer och mer av, däremot kraftfodret är det lite dåligt med. Han har fått GAIN Racehorse Course Mix som han ätit, men inte tillräckligt. Nåja, förhoppningsvis ger det med sig.
 
Jag tycker också att det låter som att hästen inte mår så bra av någon anledning.

Har ni testat nån form av müsli foder?
Tex Dodsom & Horrell är ett ganska vanligt märke och dom har massor av färdigfoder, kompletterings foder som ska passa alla olika hästar. Han kanske är van att äta nått sånt?!

Äter den betfor? Om den gör det så kanske det går bättre att få i den fodret med lite melass i?!
 
Ja verkligen...verkar som det är Rejält Felskapad som hittat sin gamla tråd för en sista kommentar...sen kom Mirjada med sitt expertutlåtande...ganska roligt faktiskt. :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 882
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 060
Senast: Och_Aye
·
B
Hästvård Ska försöka skriva det här så kortfattat som möjligt så att ni lättare kan läsa. :angel: Det hela började för 3 veckor sedan med att...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 827
Senast: Iso
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp