Äter konstig mat!

A

adore

Äter era katter konstiga saker de inte borde äta??
Min lilla kisse äter:
pop corn (man måste dela dem och bara ge de vita delarna)
konserverade champinjoner och
majs.
Det är vad hon fått smaka på hittills...

Ena katten hos mamma älskar honungsmelon och blir heltokig när man skär upp en sådan. Hon ger sej inte om hon inte får smaka en bit.
 
mina katter vil lalltid smaka allt som vi äter. Majs och champinjoner tycker honan om, hanen vill mer ha "riktig" mat som köttfärs och sånt. Chips tycker hon om också. En gång kom hon över currysoppa (stackars magen) :d

De äter det mesta, framförallt om det är något de inte får äta. Värst hittills var väl när kattpojken käkade strumpludd bara för att jag försökte ta det ifrån honom. BLä :crazy:
 
Min katt är galen i OSTBÅGAR! För övrigt är hon också jätteglad i tacoköttfärs, champinjoner på burk, majs osv.
 
Våra 2 gamla katter äter BARA kattmat, det enda man möjligtvis kan lura i dom är räkor, men annars är det tvärstopp... :smirk:
Kattungen däremot äter ALLT o skulle helst vilja smaka på ALLT som vi äter... :smirk:
 
Min kompis katt är tokig i OLIVER, speciellt svarta. Han tycker dessutom att de doftar så gott att han först gnider in sig i den och sedan äter upp den.. Men vi tar naturligtvis ur kärnorna innan han får dem..
 
Min katt äter det mesta som luktar någorlunda intressant.

Favoriter är:
-Kaffesump
(slickar även utanpå "kaffekokare", om sådan finns tillgänglig)
-Slicka på fotografier, kuvertkanter och frimärken.
(Han blir helt gaaalen om han ser ett fotografi)
-Taco
-Chips,godis å sånt
-All form av sås
-Oidentifierade föremål som han hittar på golvet mm.
 
Min ena katt älskar oliver och majs och... vilket inte verkar ovanlig om man läser här :rofl: Vitlökssås är också jättegott. Den andra blir hysterisk när man äter chips. Och min stekta kotlett med kryddor och allt norpade hon när jag gick ifrån bordet i 1/2 minut...
 
Chips, ostbågar, köttfärsås, pizza mm. Men favorit är kanelbullar *mums*
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 990
Senast: Ramona
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 175
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp