AFU på måndag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Blir det något vettigt av det där? Jag är ju ändå bara 25% sjukskriven sedan 1 april. Men i praktiken känner jag att jag nog inte orkar jobba något alls. Idag har jag bara legat på soffan, förutom en liten stund när jag tog mig i kragen och gick ut för att sätta ihop en skottkärra. Misslyckades med det så jag gick in och la mig igen. Trött och arg.

Jo förresten. Jag har fått iväg en jobbansökning idag. Men jag vet inte alls om jag skulle klara jobbet, framförallt när arbetstiderna varierar.

Jag vet inte alls vilken typ av jobb jag skulle kunna klara. Allt känns omöjligt just nu.

Och jag är rädd för att inte kunna sova i natt för jag somnade på soffan tidigare idag.
 

Jag har f.ö. inte ens orkat ansöka om förebyggande sjukpenning. Kommer ju jobba den dagen i alla fall. Det är bara eftermiddagen som försvinner.

Jag har heller inte orkat meddela AF att jag inte kan söka jobb måndag eftermiddag.

Vet heller inte riktigt hur jag ska redovisning måndagen. 25% jobb, 25% arbetslös, 25% sjukskriven, 25% förebyggande sjukpenning?
 
Behöver du jobba mindre pga AFUn eller jobbar du som vanligt?

Du kan ju ansöka om ev förebyggande sjukpenning efter imorgon när du vet om det blir utvidgad undersökning och därmed fler besök? Så slipper du göra fler ansökningar. Imorgon vet du också hur lång tid besöket tog (för mig tog det 1/3 av den beräknade tiden)
 
Behöver du jobba mindre pga AFUn eller jobbar du som vanligt?

Du kan ju ansöka om ev förebyggande sjukpenning efter imorgon när du vet om det blir utvidgad undersökning och därmed fler besök? Så slipper du göra fler ansökningar. Imorgon vet du också hur lång tid besöket tog (för mig tog det 1/3 av den beräknade tiden)
Jag kommer att jobba som vanligt på förmiddagen. Jag ska träffa läkaren på AFUn klockan 13. Sen lär resten av dagen gå. Har ju också en timme resväg dit och hem. Håll tummarna att min bil håller hela vägen.

Det lär garanterat bli fler besök än bara ett.
 
Jag kommer att jobba som vanligt på förmiddagen. Jag ska träffa läkaren på AFUn klockan 13. Sen lär resten av dagen gå. Har ju också en timme resväg dit och hem. Håll tummarna att min bil håller hela vägen.

Det lär garanterat bli fler besök än bara ett.
Då får du ju söka förebyggande sjukpenning på den del du inte kan jobba. Arbetar du 75% och är sjukskriven 25% nu?
Då blir det väl 50% arbete och 50% sjp om du ansöker om förebyggande sjp. Om du inte kommer arbeta sista 1 - 2 h på em? (Läkare kl 13, tar en h, hemma 15). Men jag antar det inte kommer finnas ork för det.

Hur det funkar med AF vet jag inte men tänker de inte blir inblandade en sådan dag du beskriver.
 
Då får du ju söka förebyggande sjukpenning på den del du inte kan jobba. Arbetar du 75% och är sjukskriven 25% nu?
Då blir det väl 50% arbete och 50% sjp om du ansöker om förebyggande sjp. Om du inte kommer arbeta sista 1 - 2 h på em? (Läkare kl 13, tar en h, hemma 15). Men jag antar det inte kommer finnas ork för det.

Hur det funkar med AF vet jag inte men tänker de inte blir inblandade en sådan dag du beskriver.
Jo, jag måste anmäla till arbetsförmedlingen att jag inte kan söka jobb måndag eftermiddag.

På måndag jobbar jag 25%, är arbetslös 25%, är sjukskriven 25% och ska ha förebyggande sjukpenning för 25%.

(Har bara 25% jobb och är sjukskriven 25%. Resten arbetslös.)

Känner att jag egentligen inte orkar 25% jobb heller.
 
Jo, jag måste anmäla till arbetsförmedlingen att jag inte kan söka jobb måndag eftermiddag.

På måndag jobbar jag 25%, är arbetslös 25%, är sjukskriven 25% och ska ha förebyggande sjukpenning för 25%.

(Har bara 25% jobb och är sjukskriven 25%. Resten arbetslös.)

Känner att jag egentligen inte orkar 25% jobb heller.
Okej så egentligen skulle du jobbat 2 h, varit sjukskriven 2 h och sökt jobb 4 h kan man säga.

Men då om du räknar med att hela em går bort så blir det ju 25% sjukskriven, 25% jobb och 50% förebyggande sjukpenning. Eller tänker du söka jobb 2 h när du kommit hem?
 
Okej så egentligen skulle du jobbat 2 h, varit sjukskriven 2 h och sökt jobb 4 h kan man säga.

Men då om du räknar med att hela em går bort så blir det ju 25% sjukskriven, 25% jobb och 50% förebyggande sjukpenning. Eller tänker du söka jobb 2 h när du kommit hem?
Jag räknar med 2 timmar arbetslöshet på förmiddagen. Fast det kanske inte är vettigt att tänka så?
 
Jag räknar med 2 timmar arbetslöshet på förmiddagen. Fast det kanske inte är vettigt att tänka så?
Då gör du AFUn på sjukskriven tid. Men det spelar inte så stor roll hur du gör, gör som det känns bäst och överensstämmer med hur dina dagar brukar se ut.
 
Fast jag räknar med att den tar mer än 25% i anspråk.
Ja men om du räknar jobb 25% och arbetslös 25% på fm och em går åt för AFU så kommer du genomföra AFU på sjukskriven tid samt resterande arbetslös tid.

Rent spontant då AFUn är något ytterligare du ska göra så tänkte jag att den ersätter en annan aktivitet (arbetslös), inte adderar aktivitet på sjukskriven del

Men som sagt det spelar nog ingen större roll hur du fördelar, så gör som känns bäst. Och lycka till imorgon
 
Hur gick afu'n idag @Wille ?
Det gick bra. Men så nervöst att köra så långt med min skitbil. Bilfan höll dock hela vägen.

Läkaren verkade bra och kunnig. Medgav också att utredningen inte visar allt och att en del frågor de ställer inte var relevanta i mitt fall, men att de behöver ställa dem ändå.

Han sa också rakt ut att han trodde jag hade ett fysiskt hälsoproblem. Tyvärr är han nog inte och cyklar. Ser ju själv varför han trodde det.
 
Det gick bra. Men så nervöst att köra så långt med min skitbil. Bilfan höll dock hela vägen.

*snipp*
Han sa också rakt ut att han trodde jag hade ett fysiskt hälsoproblem. Tyvärr är han nog inte och cyklar. Ser ju själv varför han trodde det.

Du behöver alltså utredas för det förmodade fysiska hälsoproblemet för att evt få (ytterligare) diagnos för försäkringskassan att evt ta hänsyn till?
 
Du behöver alltså utredas för det förmodade fysiska hälsoproblemet för att evt få (ytterligare) diagnos för försäkringskassan att evt ta hänsyn till?
Vet ej. Jag sitter i en svår sits för jag inser att det problemet antagligen påverkar mig väldigt mycket och förstör mitt liv. Vård-teamet som var här nyss ska ta upp frågan med läkare. Oavsett så blir det här jävligt svårt att hantera.
 
Vet ej. Jag sitter i en svår sits för jag inser att det problemet antagligen påverkar mig väldigt mycket och förstör mitt liv. Vård-teamet som var här nyss ska ta upp frågan med läkare. Oavsett så blir det här jävligt svårt att hantera.

Ett steg i taget och de får väl helt enkelt droga ner dig rejält med lugnande inför provtagning.
 
Jag nämnde att jag kan behöva Midasolan som jag tidigare fått hos tandläkaren inför ingrepp. Det är en drog som heter duga.

Men usch, är så fruktansvärt rädd och orolig nu.
Men tänk om det faktiskt Hjälper! Så skönt det vore, precis som att gå till tandläkaren och känna lättnaden efteråt trots allt!

Logiskt vet du ju att allt som föreslås är för att hjälpa dig.
 
Det gick bra. Men så nervöst att köra så långt med min skitbil. Bilfan höll dock hela vägen.

Läkaren verkade bra och kunnig. Medgav också att utredningen inte visar allt och att en del frågor de ställer inte var relevanta i mitt fall, men att de behöver ställa dem ändå.

Han sa också rakt ut att han trodde jag hade ett fysiskt hälsoproblem. Tyvärr är han nog inte och cyklar. Ser ju själv varför han trodde det.
Men vad bra ändå att få misstanke om något som kan utredas och kanske behandlas. Håller tummarna det går att få till en bra plan för det så det känns okej för dig.

Ska du få göra en utvidgad undersökning inom ramen för AFUn med?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
660
Senast: ginnies
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 018
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag träffat både rehabkoordinatorn och haft möte med fk och af. Mötet med rehabkoordinatorn var bra. Han tyckte jag var tydlig...
Svar
7
· Visningar
1 239
Senast: Nox
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 419
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp