Ägarbyte blankett

Kilauea

Trådstartare
Hur lång tid har det tagit för er att få den nya blanketten med ert eget namn på när ni köpt häst (svenska hästavelsförbundet)? Har inte fått min än och nu ägt hästen i snart två veckor. Är jag bara otålig?
 
Hur lång tid har det tagit för er att få den nya blanketten med ert eget namn på när ni köpt häst (svenska hästavelsförbundet)? Har inte fått min än och nu ägt hästen i snart två veckor. Är jag bara otålig?
Jag har visserligen bara gjort det med tilläggsregistrering också, men båda gångerna har det gått på tre dagar. Men det borde ju vara mer komplicerat än bara ett ägarbyte.
 
Det beror mycket på hur mycket de har att göra. För min del har det tagit allt mellan ett par dagar till tre månader. Tre månader tog det vid tilläggsregistrering på en häst då "alla" skickade in på samma gång.
Ring och kolla med dem så får du säkert besked :)
 
Tog 2 dagar från att jag postade brevet tills de låg ett ägarbyte på posten med andra ord kom de med vändande post.
 
Jag behövde en ny ägarbytesblankett i december när det t.om. uttryckligen stod på deras hemsida att det var högt tryck. Det tog 4 dagar att få den, och då är ändå posten i hålan väldigt seg.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 758
Senast: Valle
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 449
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 198
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp