Aggressiv hund attackerade Tildes ponny

Här är vi numera rädda för vargar, när vi rider ut. Kamphundar verkar vara ett större hot! Den hunden som attackerade borde avlivas, för den kan inte vara normal i psyket.
 
Det som är så tröttsamn är att en hund med den jaktlusten knappas har fått det beteendet från klar himmel utan har säkert visat framtassarna i liknande sammanhang innan.
 
då har det hänt igen. alla tror man kan föra hund och ha dom lösa. har skett några olyckor i släkten iom detta och vad ska ja säga-koppla vovven, du vet aldrig reaktionen då ni ställs framför en ny situation, det handlar ju om vovven säkerhet med. men detta gäller förmodligen en smitande hund
 
då har det hänt igen. alla tror man kan föra hund och ha dom lösa. har skett några olyckor i släkten iom detta och vad ska ja säga-koppla vovven, du vet aldrig reaktionen då ni ställs framför en ny situation, det handlar ju om vovven säkerhet med. men detta gäller förmodligen en smitande hund
Nej, alla tror inte det, en del av oss vet att ens hund kan dra/rymma om den inte är kopplad eller i sin rymningssäkra hundgård.
Jag skräder inte orden, jag skriker koppla hundkräket innan min hund tar död på den o/e äter upp den.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det kallas Morgon i stallet. Karlshamns ridklubb vill visa ungdomar hur det är att ha häst och ge dem möjlighet att hjälpa till med...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ronneby horse center är satt i karantän under de kommande tre veckorna efter att en häst insjuknat i akut neurologisk herpes. ... Källa...
Svar
2
· Visningar
774
  • Artikel
Hästnyheter Under morgonen fick E22 i höjd med Lyckeby stängas av eftersom flera lösa hästar sprang där. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lisen Bratt Fredricson från Grevlunda på Österlen vrider och vänder tillsammans med Helena Persson på vad basic-träning egentligen är...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp