Q

QueenChaos

hur gammal måste hunden vara innan man får börja träna själva hopphindrerna..? :confused: Jag har en på ca.6 månader och hon hoppar vad man än säger över häckar och sånt.. hon älskar det.. Men är det skadligt?
och hur gamla måste de vara innan man får börja tävla lite.. (om det är nån gräns.. vet ingenting)???
Tack på Förhand

Jag tycker de ska vara minst 1 år, det är gränsen på vår hundklubb (tror jag). Helst ska de vara höftledsröntgade innan (enl mig)

Hur stor är din hund? En liten hund kan börja vid 1 år, är hunden stor skulle jag börja senare. Du får börja tävla när hunden är 18 månader. Innan hunden är gammal nog att börja hoppa hinder kan du träna den på tunnlarna, gå igenom ett däck (som står på marken), stanna stilla på en plats (träning för bordet), och springa mellan hinderstöd med en bom på marken. Och framförallt träna på allmänlydnaden så att hunden stannar med dig på banan sedan :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 151
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
604
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
954
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 720
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar