Bukefalos 25 år!

Q

QueenChaos

hur gammal måste hunden vara innan man får börja träna själva hopphindrerna..? :confused: Jag har en på ca.6 månader och hon hoppar vad man än säger över häckar och sånt.. hon älskar det.. Men är det skadligt?
och hur gamla måste de vara innan man får börja tävla lite.. (om det är nån gräns.. vet ingenting)???
Tack på Förhand

Jag tycker de ska vara minst 1 år, det är gränsen på vår hundklubb (tror jag). Helst ska de vara höftledsröntgade innan (enl mig)

G

Ginger

Hur stor är din hund? En liten hund kan börja vid 1 år, är hunden stor skulle jag börja senare. Du får börja tävla när hunden är 18 månader. Innan hunden är gammal nog att börja hoppa hinder kan du träna den på tunnlarna, gå igenom ett däck (som står på marken), stanna stilla på en plats (träning för bordet), och springa mellan hinderstöd med en bom på marken. Och framförallt träna på allmänlydnaden så att hunden stannar med dig på banan sedan :D

Liknande trådar

Hundavel&Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 864
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 868
Övr.Hund Om två veckor får vi hem en 7 mån gammal cockerhane. Han skulle blivit avelshane men är kryptokid, så därför omplaceras han från en...
Svar
4
· Visningar
571
Hundavel&Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
1 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur får man en liten kull
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

Omröstningar