Agria alltså

Agria har höjt sina veterinärvårdsförsäkringar from i år. Tidigare har man kunnat göra tilläggsförsäkringar på ex. vis tänder, numera ingår allt i samma försäkring och de täcker upp till hela beloppet på tänder.
Min försäkring på hunden blev också dyrare i år, men inte SÅ mycket att jag reagerade..
Jag har nyligen varit tvungen att använda försäkringen en hel del pga operation. Inget krångel, pengarna betalas ut när de ska.
Jag är nöjd hittills iallafall :)
 
Agria har höjt sina veterinärvårdsförsäkringar from i år. Tidigare har man kunnat göra tilläggsförsäkringar på ex. vis tänder, numera ingår allt i samma försäkring och de täcker upp till hela beloppet på tänder.
Min försäkring på hunden blev också dyrare i år, men inte SÅ mycket att jag reagerade..
Jag har nyligen varit tvungen att använda försäkringen en hel del pga operation. Inget krångel, pengarna betalas ut när de ska.
Jag är nöjd hittills iallafall :)
Det är längre sedan dom gjorde den ändringen till att tänder ingår - åtminstone vad gäller mina försäkringspapper. Det var anledningen till att jag bytte försäkringsbolag för lite över 1 år sedan :)
 
Agria har höjt sina veterinärvårdsförsäkringar from i år. Tidigare har man kunnat göra tilläggsförsäkringar på ex. vis tänder, numera ingår allt i samma försäkring och de täcker upp till hela beloppet på tänder.
Min försäkring på hunden blev också dyrare i år, men inte SÅ mycket att jag reagerade..
Jag har nyligen varit tvungen att använda försäkringen en hel del pga operation. Inget krångel, pengarna betalas ut när de ska.
Jag är nöjd hittills iallafall :)

Jag har också fått pengar för allt jag bett om, förutom en gång då det visade sig att "veterinären" inte var en legitimerad veterinär utan någon självutbildad mumbojumbo som presenterades som veterinär typ. Då fick jag ta det själv. Jag trodde i min enfald att om man ringde ett större djursjukhus och sa att hunden har problem med X och X, och de svarar; ja men då bokar jag in dig hos Lasse, att han då ska vara en veterinär. Tydligen inte.
 
Oh, jag har varit en sån enorm pest på Agria. Rätt stolt över mig själv faktiskt, men jag fick trots det inte igenom ett skit. Men jag tycker själv att jag hade jättebra argument. ;-) Deras klagomålsansvarige ska ringa upp mig, vad nu det ska leda till. Jag köper inte att jag ska gå ner från 50.000 till 25.000 i årsersättning för att bibehålla en premie som liknar den jag hade förra året.
 
Jag är jättenöjd med Agria. Har haft alla hundar försäkrade där.

Mest nöjd är jag över att de inte sänker veterinärvårdsdelen på äldre hundar längre.
 
Fast indirekt tvingar de ju nästan mig att sänka den själv, om jag vill ha kvar samma pris som förra året, när Råda inte räknades till "äldre hund."
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 669
Senast: Piranesi
·
Hästmänniskan Jag står inför ett ev köp av en till häst, en ponny. Det är en fyraåring som är helt oförsäkrad eftersom uppfödaren har ett stort antal...
2
Svar
33
· Visningar
2 445
Övr. Hund Okej att jag förstår det är dyrt för försäkringsbolagen med veterinärvårdsförsäkringar. Men seriöst - vad är det som händer med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
13 705
Senast: Picky
·
Ekonomi & Juridik Fick tips av en person att Agrias nya villkor som ska börja gälla ligger på hemsidan. Och de har ju försämrat KRAFTIGT, och jag begriper...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
30 841
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp