Bukefalos 28 år!

AGRIA incident

M

MeBella

Någon som vet om personskada ersätts eller om det bara är invaliditet efter personskada som ersätts.:confused:
 
Sv: AGRIA incident

Gå in på Agrias hemsida, klicka dig vidare till Häst och sedan Försäkringar. Där står bl a detta om Agria Incident:

Agria Incident:

ersätter kostnader vid skada upp till 100 000 kronor
skyddar vid invaliditet upp till 200 000 kronor
ersätter vid dödsfall på grund av olycksfall med 40 000 kronor.
 
Sv: AGRIA incident

Personskador ersätts men det hänger lite på vilka kostnader man har. Det ska ta sig över självrisken som var ganska hög i våras när jag använde min. Jag bröt tummen och mina kostnader för sjukvården har inte kommit upp över självrisken. Eventuell annan ersättning får jag inte förrän det gått ett år och man kan avgöra hur bra tummen är.
 
Sv: AGRIA incident

Dessutom har de satt en egen Klausul om att de inte är tvugna att betala väntersättningen om den understiger 200 kr och denna är inte giltig !!!

Försäkringsolag har 1 månad på sig att uteda en invaliditetskada och överskrider man denna tid så ska en väntersättning utgå !

Och denna ersättning friskriver man sig ifrån och detta strider mot reglerna ,så har man väntat längre är det bara att kräva denna ränta av dom .

Vill man veta mer och har en skada så kan man pm mig ,har själv råkat ut för detta ,men fick rätt när man sedan gick igenom denna egna klausul genom sina egna jurister .

Mvh Mia
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 356
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Amanda Wahl ställde i veckan frågan om varför försäkringsbolag inte ersätter behandling av muskelinflammation. Nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 803
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Agria blir officiell försäkringspartner till FEI. - Partnerskapet handlar inte bara om att koppla samman FEI:s intressenter med Agrias...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·
Tjatter Har någon här skickat in ett bidrag till Agrias rimtävling? Vad kom ni på för rim? Jag har skickat in det bästa jag kom på men kommer...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp